Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Tusne tack kebab!

mr_tobbe: Kalrt som korvspad att man gör.

DimpZ: Skriv: Garrtis på farsdag. Kram DimpZ! :D

Så skriver jag. Eller inte DimpZ, skriver Vice

Håll koll på fingrarna pojk.:)

Nu funkar ljudet (och bilderna)... När kör sidan från datorn, men inte från hemsidan på nätet :(

Vad kan det bero på?, allt ligger på rätt ställe enligt koden, riktigt skumt.

BODY {

background: black url(woot/IamDavej.jpg) no-repeat;

background-position: 270px 250px;

}

<embed src="woot/k.wav" hidden="true" autostart="true" loop="true">

Säkert på att du har laddat upp din ljudfil (och bilder) på internet också? Så att du inte har filen liggandes i dina dokument bara, då kan ju inte vi som inte har tillgång till dina dokument höra den. :)

Äsch, vad dåligt jag förklarar.

Jag menar kort och gott:

Kolla så att du har laddat upp bilderna och ljudfilen, alltså hela mappen"woot/" på internet.

EDIT: Varför i helvete funkar inte :( -smileyn?

EDIT2: Såja.:o

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håll koll på fingrarna pojk.:)

Säkert på att du har laddat upp din ljudfil (och bilder) på internet också? Så att du inte har filen liggandes i dina dokument bara, då kan ju inte vi som inte har tillgång till dina dokument höra den. :o

Jorrå allt ligger där det ska!, Som jag faktiskt skrev också. :(

SIDAN Kolla själva!

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jorrå allt ligger där det ska!, Som jag faktiskt skrev också. :)

SIDAN Kolla själva!

Hm, skumt. Det enda jag såg var en liten ruta med röd text i, det var det du menade va? :(

Den där body-koden är tämligen okänd för mig (men nu är jag inte kung på ämnet).

Prova med <body background="woot/IamDavej.jpg" scroll="no"> istället, och se om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, skumt. Det enda jag såg var en liten ruta med röd text i, det var det du menade va? :)

Den där body-koden är tämligen okänd för mig (men nu är jag inte kung på ämnet).

Prova med <body background="woot/IamDavej.jpg" scroll="no"> istället, och se om det funkar.

Nää, jag hade en sida med exakt samma Bakgrunds kod, och den funkar :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu funkar ljudet (och bilderna)... När kör sidan från datorn, men inte från hemsidan på nätet :)

Vad kan det bero på?, allt ligger på rätt ställe enligt koden, riktigt skumt.

BODY {

}

<embed src="woot/k.wav" hidden="true" autostart="true" loop="true">

För att det som jag la i fetstil är css. Du ska lägga det i <head>-taggen, till exempel såhär:

<head>

<title>en sida</title>

<style type="text/css">

BODY {

}

</style>

</head>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att det som jag la i fetstil är css. Du ska lägga det i <head>-taggen, till exempel såhär:

*TEXT*

</head>

Mjo, altså, jag vet...

Men jag tänkte att det var dumt att Quota in hela sid-koden här.

Det är riktigt skumt att sidan inte fungerar. För jag hade en sida med exakt samma kod, och den andra funkar.

Dessutom funkar allt perfekt innan man lägger upp den på nätet.

JA!, alla filer ligger i rätt mappar.

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet nåt bra sätt att "bota" nackont? Har så JÄVLA ont i nacken... finns de nå övningar eller nåt man kan göra när man HAR ont i nacken för att få bort det helt/lite?

Lite svårt att massera sig själv, och varken mamma eller pappa kan massera bra ^^ Och jag tänker inte betala massa pengar för att få riktig :)

Hur "botar" man det? ARGH! ONT!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet nåt bra sätt att "bota" nackont? Har så JÄVLA ont i nacken... finns de nå övningar eller nåt man kan göra när man HAR ont i nacken för att få bort det helt/lite?

Lite svårt att massera sig själv, och varken mamma eller pappa kan massera bra ^^ Och jag tänker inte betala massa pengar för att få riktig :(

Massage :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite svårt att massera sig själv, och varken mamma eller pappa kan massera bra ^^ Och jag tänker inte betala massa pengar för att få riktig :(

Zooooon gel. Eller tiger balsam, det hjälper mot det mesta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tiger balsam.. tror vi har det, hur gör man då? Smörjer man bara in och sen låter man det vara?

Japp, smörj/massera in det på stället du har ont. :D

Ja. Men du, sätt en liten klick tigerbalsam under ögonen. På den där mjuka huden.

Effekten är grym!

Haha. :( Något som jag kan lova gör riktigt ont, det är att smörja in det på pungen... :) Blir en minst sagt annorlunda upplevelse. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja. Men du, sätt en liten klick tigerbalsam under ögonen. På den där mjuka huden.

Effekten är grym!

Under ögat ? Fjolla . Det ska rakt in i ögat :) !

Jag och en kompis prövade det, och jag var blind i nästan 45 minuter, och mina andra snälla kompisar gick och blåste mig i ögat när jag försökte se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Under ögat ? Fjolla . Det ska rakt in i ögat :) !

Jag och en kompis prövade det, och jag var blind i nästan 45 minuter, och mina andra snälla kompisar gick och blåste mig i ögat när jag försökte se.

Dagens ungdomar blir dummare och dummare.

Varför tar man tigerbalsam i ögat? Vad är det du finner roligt i det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han skojar. Man tar det inte i ögat, då blir man blind. Däremot om du tar det precis under ögat, så händer kuliga saker.

Man får en okontrollerbar gråtattack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl som en sak som var populärt här på skolan för ett par tre år sedan, det kallades "gay-test". Dom gnuggade ett sudde mot armen, och dom som tyckte att det gjorde för ont och inte suddade klart, dom fick en "Gay-stämpel" på sig. Jag kan lova dig att nästan varenda kille på skolan hade ett stort brännmärke på armen efter dom veckorna. Nu när man tittar tillbaka så var det oerhört fjantigt och onödigt, inget roligt i det direkt. :)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...