Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Ingenting. Jag frågade det när jag tatuerade mig. Färgen sitter så pass långt ner i huden så det blir inte någon större skillnad när du går upp i vikt.

Däremot flyter tatueringar ut med tiden. Blir tjocka och fula.

Skulle vilja säga att tatueraren du frågade har fel. Testa att rita på en ouppblåst ballong och blås sedan upp den, samma sak händer med en tatuering.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kilo är ett rätt dumt mått. Jag tänker mest på överarmarna, vilka ökar mest i storlek vid träning.

En földfråga (stavning?): Om jag har en tatuering på armbågen, låt oss säga ett sådant spindelnät runt armbågen. Om jag ramlar och får ett rejält skrapsår, försvinner vissa delar av tatueringen då när huden har läkt igen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kom man på meter och allt sånt? Hur bestämde man exakt hur lång en mm/cm/m/km/mil/allt annat skulle vara?

Det var väl någon jävel som delade avståndet mellen polen/polerna till ekvatorn med 10 000(tror jag :) ) Och det blev då det som vi idag kallar en mil 1 mil.. eller något sånt. :D

Den exakta metern ligger bevarad i Frankrike nånstans.

Edit: "Metern definierades, liksom tidigare, som en tiomiljondel av avståndet mellan nordpolen och ekvatorn längs Parismeridianen." // Sveriges Provnings- och Forskningsinstitut

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En földfråga (stavning?): Om jag har en tatuering på armbågen, låt oss säga ett sådant spindelnät runt armbågen. Om jag ramlar och får ett rejält skrapsår, försvinner vissa delar av tatueringen då när huden har läkt igen?

Läste om en som försökte skrapa bort en oönskad tatuering på låret med en rasp.

rasp_1_795502_0.gif

Det resulterade i att tatueringen blev ännu tydligare.

Men skulle den bli halvt förstörd så är det bara att fylla i den när huden är helt läkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Topic: Arial Black (Teckensnitt)

Det slog mig precis att detta teckensnitt har ett väldigt udda, och ologiskt namn. För det första: Det är inte mer svart än något annat teckensnitt - Det må vara en aning fylligare, som 'Arial, Bold, plus lite till', men som ni ser i bevis 1.1 har båda teckensnitt samma HEX-kod.

För det andra: Teckensnittet 'Arial Black' är inte begränsat till någon färg - Som ni ser i bevis 2.2 går det att använda Arial Black i färgskalans alla färger.

Bevis 1.1

Bevis 2.2

Det går att skriva med Arial Black i ca 16,7 milj av regnbågens (Tack, ÄrrTvå) alla färger, inklusive svart.

Så min fråga är nu: Varför döpa teckensnittet till Arial Black?

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tatueringe skärs in i läderhuden, bild:

När du ramlar och skrapar huden är det överhuden du skadar. Så inget händer med tatueringen, om du inte skrapar upp dig j*vligt odentligt villsäga.

Men som KalleR säger, så har jag oxå hört att det förkommit att man avlägsnat tatueringar med hjälp av raspar. För några år sedan var det en snubbe som ville lämna HellAngels och då ville de ha tillbaka sin tatuering, så de avlägsna den med en vinkelslip. (någon som kan visa en bild på en sådan, hittar ingen)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tatueringe skärs in i läderhuden, bild: http://img518.imageshack.us/img518/3841/tattatatavt6.png

När du ramlar och skrapar huden är det överhuden du skadar. Så inget händer med tatueringen, om du inte skrapar upp dig j*vligt odentligt villsäga.

Men som KalleR säger, så har jag oxå hört att det förkommit att man avlägsnat tatueringar med hjälp av raspar. För några år sedan var det en snubbe som ville lämna HellAngels och då ville de ha tillbaka sin tatuering, så de avlägsna den med en vinkelslip. (någon som kan visa en bild på en sådan, hittar ingen)

011002_b_795696_0.jpg

Brände inte Steve- O från Jackass bort en del av en tatuering med en blåslampa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tatueringe skärs in i läderhuden, bild:

Bra bild.

Om du vill få bort din tattuering så måste du skära bort ända in till underhuden, och sedan bränna så att inte ny hud kommer fram på en gång. Dock kommer tattueringen fortfarande att synas men mer som en ljusgrått mönster, så du kommer få göra om hela proceduren igen. Det lämnar dessutom fula ärr efter sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...