Roxxy Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 (redigerad) Sitter här och "lanar" (jag och en kompis bara ) och då är man ju uppe ett tag, så ja undrar, hur länge kan man vara utan sömn innan det blir "farligt"? Jag spelade COD2 MP från en onsdag kväll tills fredag kväll..blev lite mer än 24 timmar sammanlagt. Sov i 16 timmar efteråt Redigerad 2 november, 2006 av Roxxy Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Sitter här och "lanar" (jag och en kompis bara ) och då är man ju uppe ett tag, så ja undrar, hur länge kan man vara utan sömn innan det blir "farligt"? Detta är väl inget exakt svar direkt men... Om man inte får djupsömn är det farligt fall (efter en natt!!! skoja^^) det håller på tillräckligt länge. I en deprision (vanligtvis) ändrar man sömnen rejält, man brukar lägga sig mycket senare och missa djupsömnen som gör det mycket värre så man mår ännu dåligare. Fast på något sätt känns det bättre vara uppe, tänka osv. Själva djupsömnen (som bäst har jag för mig) är mellan 22 till 02. Det djupsömnen betyder är då man inte drömmer. Under djupsömnen tar kroppen igen sig fysiskt och det är väldigt viktigt för immunförsvaret att kroppen får sin djupsömn Sömnbrist ger hallucinationer och leder till fysiskt och psykiskt dåligt skick. Hur länge det tar vet jag inte men, kommer sabba upp en hel del. Att spela över någon natt är ofarligt men fortsätter man kan man räkna med skillnader Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Sitter här och "lanar" (jag och en kompis bara ) och då är man ju uppe ett tag, så ja undrar, hur länge kan man vara utan sömn innan det blir "farligt"? Det varierar från person till person. Jag läste om en indier som inte hade sovit på 30 år och han saknade i princip allt sömnbehov. Han arbetade som byns kovakt om nätterna btw. Praktiskt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Det varierar från person till person. Jag läste om en indier som inte hade sovit på 30 år och han saknade i princip allt sömnbehov. Han arbetade som byns kovakt om nätterna btw. Praktiskt. Vissa, indier typ, kan typ gå nån typ av dvala och typ inte göra slut på nån energi alls. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Visst är Diet Coke (Usa) ungefär samma som Cola Light som vi har i sverige? Jag och en kompis tänkte prova Mentos-effekten Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Visst är Diet Coke (Usa) ungefär samma som Cola Light som vi har i sverige? Jag och en kompis tänkte prova Mentos-effekten Japp. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Japp. Weeiii! Ska filma då vi gör det, så får ni se Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Funkade inte när jag gjorde det,i en 1½ liters flaska.Tog t.om 2 mentos (mint) rör..Så mycket slösat fast jag hade ínte stängt korken,kanske var det..Var inte ens gott. Aja, Vad händer med magen om man äter en burk bikarbonat? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Vad händer med magen om man äter en burk bikarbonat? Den expanderar ganska rejält, skulle jag tippa på. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Klick, för alla er som undrar vad Mentos-effekten är. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Sitter här och "lanar" (jag och en kompis bara ) och då är man ju uppe ett tag, så ja undrar, hur länge kan man vara utan sömn innan det blir "farligt"? ~60 dagar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Varför blir man yr av nikotin när man inte är van vid det? (KAN bli, säger inte att alla blir, för nån viktigpetter som kommer tuffa sig att han inte blev yr första gången han använde nåt med nikotin ) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Varför blir man yr av nikotin när man inte är van vid det? (KAN bli, säger inte att alla blir, för nån viktigpetter som kommer tuffa sig att han inte blev yr första gången han använde nåt med nikotin ) Nikotin är ett gift och kroppen gillar inte det helt enkelt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Hur gör man mentos + diet coke saken? Bara ta en flaska hälla i mentos och skruva på korken? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Ja. Diet coke(light cola) och Mint Mentos. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Var dock beredda på ett rejält antiklimax. Det är förbannat svårt att få på korkjäveln innan det sprutar hejvilt, åtminstone vid de tillfällen jag och mitt kompani har försökt oss på det. Man får helt enkelt vara kvick och orädd för att bli nedsölad med en halvliter klibbig läsk. Något som är betydligt roligare om man är seg och efterbliven som jag är att tugga fyra-fem Mentos lite lätt och låta dessa ligga kvar i munnen varpå man sköljer med Cola Light. Vän av ordning höjer dock ett varnande finger, det är nog inte direkt bra för tänderna men man är bara ung en gång, och den sista raden blev lite klatschigt poetisk där. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Skapa ett rör av papper, lägg mentosen där i och håll handen under röret vid hålet och sen släpp så trillar ett helt paktet in på 1 sek. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 (redigerad) Nikotin är ett gift och kroppen gillar inte det helt enkelt. Mm jo det vet jag, men VARFÖR blir man typ yr och så? EDIT: Vice, antagligen för jag sitter här och funderar på onödiga saker EDIT2: spajdermän, posthuntar jag? ja oja, jag postar 94 inlägg om dagen i varje tråd... mm aa... nej, skriver knappt nåt alls nu för tiden... inte fan bryr jag väll mig om att bli "uppmärksammad" på ett forum på internet där jag inte känner nån Redigerad 2 november, 2006 av BroDD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Det finns en grej jag har funderat på ett bra tag nu. Varför, frågar BroDD så mycket här?! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Det finns en grej jag har funderat på ett bra tag nu. Varför, frågar BroDD så mycket här?! Förslag 1: Han funderar mkt och är en frågvis person. Förslag 2: Han posthuntar. Förslag 3: Han söker uppmärksamhet. Förslag 4: En kombination av flera av ovanstående förslag. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts