Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Sitter här i den elaka snön (eller ja, det är snö ute) och har ont i halsen så börja grisa halstabletter (fishermansfriend, salmiak, über god ^^) och börja då funderar på hur halstabletter funkar... nån som vet? :P

Halstabletter dödar inga bakterier, de bara "lindrar" halsen, har jag för mig.

Kattis, det har vi redan svarat på.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur motverkart man att cykel växlarna blir skitsega under vintertid?

går knappt att växla ju :'(

Vad har du för växlar då ?

Är det en sån man vrider på ? Ungefär som när man gasar på en moped ?

Eller är det en sån där man trycker på två spakar, en växlar upp och en ner ?

Jag vet inte hur du ska göra om du har "Gasväxeln", men om du har den anuordningen som jag har, dvs man trycker på två spakar, en växlar uppåt och en neråt, så kan du hälla varmt vatten på själva växelanordningen, det kan vara den som frusit. Men torka bort vattnet snabbt annars fryser det igen >_< .

Om du kan snurra på plattan, så den åker till olika siffror men ingenting händer vid kugghjulen så får du smörja vajrarna, jag skulla använda kopparpasta tror jag, har för mig att den funkar bra på vajrar.

Ok, vajrarna glider lätt, men fortfarande så ligger kedjan lika still som en strandad val, vad gör jag då ?

Då måste du spänna vajrarna, jag skulle tru att du får skruva lite uppe vid själva växelmaskineriet, men bara om du vet hur och åt vilket håll du ska skruva, annars så skiter sig allt oftast. Så, om du inte vet hur du ska skruva, eller hur mycket, så ta hjälp av någon helst.

Hoppas jag kunde vara till hjälp >_<

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter här och "lanar" (jag och en kompis bara :lol:) och då är man ju uppe ett tag, så ja undrar, hur länge kan man vara utan sömn innan det blir "farligt"?

Tar Många, många, många dyngn innan du får en hjärnblödning eller eller kollapsar.

Men det är ju inte "bra" att pressa kroppen så mycket.

När du är trött, skall du sova. Men tittar man på folk som snortar (brukar amfettamin) så kan de med lätthet vara upp i 2-3 dygn för att sedan sova några dyngn utan att de dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...