kattälskaren Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Var försvinner den vita färgen när snö smälter? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 (redigerad) Sitter här i den elaka snön (eller ja, det är snö ute) och har ont i halsen så börja grisa halstabletter (fishermansfriend, salmiak, über god ^^) och börja då funderar på hur halstabletter funkar... nån som vet? Halstabletter dödar inga bakterier, de bara "lindrar" halsen, har jag för mig. Kattis, det har vi redan svarat på. Redigerad 31 oktober, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 (redigerad) Absoulut ingenting. Redigerad 1 november, 2006 av rabarben Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Halstabletter dödar inga bakterier, de bara "lindrar" halsen, har jag för mig. Kattis, det har vi redan svarat på. När? Vad är motsatsen till anti? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 När? Orkar inte kolla upp. Men så här är det: snön är aldrig vit. Det är bara ljuset som reflekteras i snökristallerna. Alltså har snön samma ferg, vare sig den är i snö-form eller det är vatten. Och vad vatten har för färg får du ta reda på själv. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 När? Vad är motsatsen till anti? Anti, då är man ju emot något, så motsatsen är väl antagligen när man är för, eller håller med någonting. Försöker du bara vara rolig, lustig, finurlig, eller har duverkligen ingen aning om vad svaret på dom här frågorna är? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Vad är motsatsen till anti? Pro. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 (redigerad) . Och vad vatten har för färg får du ta reda på själv. Blå... Duuuh... Vem vet inte det... Skåjjja Redigerad 1 november, 2006 av xstreem Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 (redigerad) Hur motverkart man att cykel växlarna blir skitsega under vintertid? går knappt att växla ju :'( Redigerad 1 november, 2006 av Foo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 (redigerad) Hur motverkart man att cykel växlarna blir skitsega under vintertid? går knappt att växla ju :'( Vad har du för växlar då ? Är det en sån man vrider på ? Ungefär som när man gasar på en moped ? Eller är det en sån där man trycker på två spakar, en växlar upp och en ner ? Jag vet inte hur du ska göra om du har "Gasväxeln", men om du har den anuordningen som jag har, dvs man trycker på två spakar, en växlar uppåt och en neråt, så kan du hälla varmt vatten på själva växelanordningen, det kan vara den som frusit. Men torka bort vattnet snabbt annars fryser det igen . Om du kan snurra på plattan, så den åker till olika siffror men ingenting händer vid kugghjulen så får du smörja vajrarna, jag skulla använda kopparpasta tror jag, har för mig att den funkar bra på vajrar. Ok, vajrarna glider lätt, men fortfarande så ligger kedjan lika still som en strandad val, vad gör jag då ? Då måste du spänna vajrarna, jag skulle tru att du får skruva lite uppe vid själva växelmaskineriet, men bara om du vet hur och åt vilket håll du ska skruva, annars så skiter sig allt oftast. Så, om du inte vet hur du ska skruva, eller hur mycket, så ta hjälp av någon helst. Hoppas jag kunde vara till hjälp Redigerad 1 november, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Blå... Duuuh... Vem vet inte det... Skåjjja Du har fel. Vatten är genomskinligt... att vatten kan få färgen blå eller grön beror på havsbottnen och ljus etc. Kolla t.ex. på vattnet ur en kran. Är det blått? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Du har fel. Vatten är genomskinligt... att vatten kan få färgen blå eller grön beror på havsbottnen och ljus etc. Kolla t.ex. på vattnet ur en kran. Är det blått? Tror du missade en viktig liten detalj Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Vad hände med The Dude här på forumet? Saknar honom. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Vad hände med The Dude här på forumet? Saknar honom. Han dog, tillsammans med okka, Pico (eller, han lever igen), Crice och jaeger. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Han dog, tillsammans med okka, Pico (eller, han lever igen), Crice och jaeger. Tänk om de alla var en och samma person Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Han dog, tillsammans med okka, Pico (eller, han lever igen), Crice och jaeger. Get your facts straight, pysen. okka dog inte, han red iväg med en känguru; det är en stooooooor skillnad. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Satt på toa alldeles nyss och såg att en affich hade ramlat ner ifrån sim plast på väggen. Det fick mig att tänka på det här: Hur stor bäringskraft har egentligen kladdmassa? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Jag har Photoshop CS2 på skiva. Men min syster undrar hur man gör för att installera det på hennes Mac., Som jag förstod det i telefonen finns inget program på Macen för att installera det! Måste man skaffa CS2 Mac-verision då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Sitter här och "lanar" (jag och en kompis bara ) och då är man ju uppe ett tag, så ja undrar, hur länge kan man vara utan sömn innan det blir "farligt"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Sitter här och "lanar" (jag och en kompis bara ) och då är man ju uppe ett tag, så ja undrar, hur länge kan man vara utan sömn innan det blir "farligt"? Tar Många, många, många dyngn innan du får en hjärnblödning eller eller kollapsar. Men det är ju inte "bra" att pressa kroppen så mycket. När du är trött, skall du sova. Men tittar man på folk som snortar (brukar amfettamin) så kan de med lätthet vara upp i 2-3 dygn för att sedan sova några dyngn utan att de dör. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts