Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Är det någon skillnad mellan satsumas, mandariner och clementiner?

Det jag lärde mig när jag gick Hotel och Restaurang var att clemntiner är mindre än satsumas och mandariner och är inte lika sur till smaken.

Skillnaden mellan satsumas och mandarin är att satsumas inte innehåller kärnor, det gör en mandarin.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men då hade han en backup på den, om du menar den som står i Forumändringar.

Ja det var där jag läste det, det var länge sen jag läste det så jag kommer inte ihåg exakt vad som stod i den tråden mer än att han råkade radera den (vardagssnack) tråden ....men för att svara på din fråga nu då...jag vet inte vad som hände med den :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför trodde man att datorer/klockor/annat skit skulle sluta funka vid milleniumskiftet? :P

För att datorer osv går upp till 99 sedan börjar de på 0 igen. De var inte säkra på om datorerna kunde förstå att det var ett nytt år eller om de trodde det var 1900 igen...

Eller nått sådant. >_< Farsan som är datatekniker förklarade det för mig den gången, men jag minns inte riktigt. Ska ringa och fråga exakt hur det var när jag kommer hem. Vänta på ett mer detaljerat svar vid 17:00. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fort åker en t-bana vanligt vis och varför kör dom så sakta ibland?

:P

Vet ej hur fort de åker men tror de åker sakta ibland för att skapa mer mellanrum mellan de själva och t-banan framför.

Brodd: Halsonda är bakterier i halsen och halstabletter tar död på dem, tror jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...