Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Varför går vi i skolan för att lära oss saker som vi inte kommer använda sen?

Varför tycker jag om DH?

Varför är jag trött?

Varför stör jag mig på uppmärksamhetssökande-fjortisflickor som skär sig själv?

1. För skolverket vill att vi ska kunna vissa saker.

2-4 är frågor som bara du kan veta sörrö..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför går vi i skolan för att lära oss saker som vi inte kommer använda sen?

Varför tycker jag om DH?

Varför är jag trött?

Varför stör jag mig på uppmärksamhetssökande-fjortisflickor som skär sig själv?

1) För att vi skall få en allmnbildning som behös i vårt samhälle. Jag tyckte som du när jag gick i skolan men ändrat uppfattnig nu. Det kommer du säkerligen göra med.

2) Antagligen för att du har ett intresse av datorer spel och allt som rör den tekniska biten. Samt uppskattr den gemenskap som man upplever på DH.

3) Antagligen för att du har sovit för lite. Skulle kunna bero på att du har cancer med, men det hoppas vi inte på

4) Svaret kan finns i din uppväxt. Ofta kan man dra paralleler mellan sina åsikter som vuxen och ens barndom.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

>_<

Varför spinner katter när man klappar dom, och vad betyder det?

*Fortsätter klappa katten*

Det är för att de är nöjda och mår bra. Ungefär som att masvin "burrar" och vickar på sjärten när de är mår bra.

Eller är pilska...

(hehe, grymt upplysande jag är idag)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur lika får låtar vara?

Hur mycket får man sno från andra låtar?

Om jag gör en låt utan att snott nånting från nån anna grupp och sen märker den gruppen att min låt är typ identisk med en av deras låtar, kan dom stämma mig eller nåt då? Jag har ju inte kopierat deras låt med flit då.. hur fan gör man då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur lika får låtar vara?

Hur mycket får man sno från andra låtar?

Om jag gör en låt utan att snott nånting från nån anna grupp och sen märker den gruppen att min låt är typ identisk med en av deras låtar, kan dom stämma mig eller nåt då? Jag har ju inte kopierat deras låt med flit då.. hur fan gör man då?

Hur stor är risken att du gör en låt som är indentisk med en annan utan att det är på flit?!

Om du gör en låt som är indentisk med en annan redan existerande har du snott den och de kan stämma dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns väldigt många fall där musikslingor har blivit plagierade, utan låtskrivarens samtycke. Dessa har förts till domstol, och om jag minns rätt, finns det en gräns på ett par takter, där det i stort sett alltid är en bedömningsfråga vem som vinner.

Detta är all info jag har att erbjuda, jag rekommenderar att du ser igenom www.stim.se - STIM, de som innehar rättigheterna till majoriteten av svenska låtar som producerats - Det kan hända att du hittar mer information än jag, som endast skumläste igenom sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...