Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Hur kan den byta färg så fort? Och det borde bli varnt och lysa i munnen då.

Blir din tunga varm när käften är uppe?

Den kanske lyser imunen men dina läppar täcker lika bra som isolering i väggar :lol:

jävlar blev det fel nu :lol: ?

Ny sida också, Doh nu kan alla läsa ^_^

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan den byta färg så fort? Och det borde bli varnt och lysa i munnen då.

Bara för att jag sa som en discolampa menade jag inte samma princip, kan ju vara så att det finns vissa ämnen i tungan som reagerar med mörkret och gör att tungen skiftar färg. Behöver inte bli varmt och börja lysa bara för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska ut på praktik efter lovet, och har därför fått ett gäng rikskuponger eftersom jag inte kommer äta i skolan. Min fråga är då; Kan man bara använda rikskuponger på käk?
De funkar till många saker. Väldigt många firmor har rikskuponger, men ofta är de varuspecifika, dvs "köp en uppsättning bildäck, få en flaska kylarvätska på köpet!". McDonalds har ju såklart "köp en cheese, få en till på köpet!" osv.

Ibland är det bara värdecheckar för t.ex 100 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var och när kan man använda Rikskuponger?

Nästan alla restauranger i Sverige tar emot Rikskuponger. Det gör även många matvaruaffärer som säljer färdiglagad mat. Rikskupongerna kan användas dygnet runt och gäller som betalning för mat (inte för alkohol eller tobak). Restauranger som tar emot Rikskuponger har vår dekal uppsatt på entrédörren och vid kassan.

Från rikskuponger.se

Redigerad av DimpZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De funkar till många saker. Väldigt många firmor har rikskuponger, men ofta är de varuspecifika, dvs "köp en uppsättning bildäck, få en flaska kylarvätska på köpet!". McDonalds har ju såklart "köp en cheese, få en till på köpet!" osv.

Ibland är det bara värdecheckar för t.ex 100 kr.

Det du pratar om är rabattkuponger, rikskuponger är en annan sak.

MAn kan jämföra rikskuponger med sedlar, för på rikskuponger finns det ett visst antal kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...