Cortez Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 (redigerad) Vad menas med NTSC-avspelning som en egenskap i en TV? Betyder det att den kan klara 60 hz? Redigerad 23 oktober, 2006 av Cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
no1 Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Är dom här ögonen hasselbruna? http://img110.imageshack.us/img110/7540/bild1pu7.th.jpg Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Är dom här ögonen hasselbruna? http://img110.imageshack.us/img110/7540/bild1pu7.th.jpg Guld-bruna skulle jag säga. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
no1 Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Guld-bruna skulle jag säga. vilka etniciteter brukar ha det? typ svenska, norska... vad Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Var försvinner ljuset när man släcker en lampa? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 (redigerad) vilka etniciteter brukar ha det? typ svenska, norska... vad Jadu, bra fråga. Inte en aning faktiskt. Men... brukar inte vi skandinavier ha en tendens att ha blåa ögon? Redigerad 24 oktober, 2006 av Eudoros Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Var försvinner ljuset när man släcker en lampa? Bra fråga,ska försöka knäcka skiten. Om du släcker ljusets källa så slutar det existera, med andra ord,det dör. Mwhaha,jag suger på detta Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Var försvinner ljuset när man släcker en lampa? Bah! Jag kan inte sluta tänka på det! Ska fråga min fysiklärare. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Var försvinner ljuset när man släcker en lampa? Eftersom det inte finns nån ljusenergi kvar. Ljuset är inte någonting som "försvinner" , ljuset är typ en energi som flyger omring och studsar på saker, tillslut når ljuset ditt öga, färger uppstår pga att vissa objekt "suger år sig" ljusenergi av vissa frekvenser, tror jag. Du kan jämnföra med en radiostation, om du stänger av radiostationen försvinner radiovågorna eftersom radiosändaren stängs av, lika med lampor/ljuskällor. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Var försvinner ljuset när man släcker en lampa? Skrämmande. En lärare frågade exakt samma sak idag. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Var försvinner ljuset när man släcker en lampa? Fotonerna (ljuspartiklarna) blir av med energi varje gång de reflekteras mot en yta. Eftersom fotonerna rör sig med en hastighet av nästan 300000 km/sekund så hinner man inte se hur ljuset studsar mellan väggar och golv innan det försvinner. Ungefär så funkar det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Vad betyder "queries" som finns längst ner på varje forumsida? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Vad betyder "queries" som finns längst ner på varje forumsida? "Frågor" till databasen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Fotonerna (ljuspartiklarna) blir av med energi varje gång de reflekteras mot en yta. Eftersom fotonerna rör sig med en hastighet av nästan 300000 km/sekund så hinner man inte se hur ljuset studsar mellan väggar och golv innan det försvinner. Ungefär så funkar det. Försvinner vart? Var försvinner den vita färgen på snö när den smälter? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Försvinner vart? Var försvinner den vita färgen på snö när den smälter? Vart försvinner den röda färgen på din tunga när du håller käften. Nej, vänta. Det var inget. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Vart försvinner den röda färgen på din tunga när du håller käften. Nej, vänta. Det var inget. HAHAHAHA! Men förresten.. snö är inte vitt Det är ljuset som reflekteras i iskristallerna. (Har jag för mig) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 HAHAHAHA! Men förresten.. snö är inte vitt Det är ljuset som reflekteras i iskristallerna. (Har jag för mig) Om jag minns rätt från grundskolan; inget föremål 'är' en färg, det är bara olika bra på att avspegla ljus i olika färger. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Vart försvinner den röda färgen på din tunga när du håller käften. Nej, vänta. Det var inget. Den är kvar på tungan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Den är kvar på tungan. Vet du det med säkerhet ? Den kanske ändrar färg som en discolampa när ingen kollar på den, och så blir den röd så fort du öppnar käften igen ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Vet du det med säkerhet ? Den kanske ändrar färg som en discolampa när ingen kollar på den, och så blir den röd så fort du öppnar käften igen ? Hur kan den byta färg så fort? Och det borde bli varnt och lysa i munnen då. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts