p-c-2 Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Är det möjligtvis det här du tänker på? 100 saker du kan göra för att gå folk på nerverna Annars finns det en hel del listor här. Haha Nr 45. # Berätta för tonåringar hur det var när du var ung. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Screen Ruler Ameh asså guuu... Så himlans snällt av dig gulleponken... Enough of this fjortistalk.. Pattperfa! Nu kan jag mäta saker i tid o otid... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Deh vah såh liteh såh! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Okej, stötande inlägg coming up... Negrer! Svarta! Färgade! Vad vill ni bli kallade? Världens tabu, nu vill jag ha svar! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Okej, stötande inlägg coming up... Negrer! Svarta! Färgade! Vad vill ni bli kallade? Världens tabu, nu vill jag ha svar! Man har ju namn av en anledning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Kalla mig DimpZ! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Man har ju namn av en anledning. Men det vet jag väl, men det kan man inte alltid hålla sig till. Speciellt inte om det ska vara alldeles neutralt: "Svarta har mörk hy." Jag kan förstå att man inte vill ha kvar ordet "neger", det begriper jag. "Svarta" låter så otrevligt, "färgad" låter tillkonstlat och fel (det finns många färger, men svart och vitt är inga färger dessutom). "Mörkhyade" är väl det bästa jag kommer på just nu, men det tar tid att säga och är lite krystat, bara för att man ska undvika alla andra uttryck. Jag kan tänka mig att använda vilket ord som helst, bara det inte känns onaturligt eller taskigt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Bah. Jag säger neger och kommer alltid säga neger. Det heter ju Neger. Från spanskans Negro som betyder svart, Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Bah. Jag säger neger och kommer alltid säga neger. Det heter ju Neger. Från spanskans Negro som betyder svart, ...fast det är inte så schysst. Mig spelar det nästan ingen roll vad det ska heta, bara det är standard och naturligt att säga det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 För mig är inte ordet neger nedsättande/kränkande på något sätt, faktiskt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 För mig är inte ordet neger nedsättande/kränkande på något sätt, faktiskt. Inte för mig heller. Däremot ser jag ordet Nigger som nedsättande. Och svarting låter av nån anledning inte heller så himla trevligt i mina öron.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Inte för mig heller. Däremot ser jag ordet Nigger som nedsättande. Och svarting låter av nån anledning inte heller så himla trevligt i mina öron.. Men nigger och svarting är ju nedsättande. Nigger är ju vad bönderna i Usa kallade dom under slavtiden. Neger är inte elakt nånstans. Likadant med Blatte, jag kallar dom blattar, dom är blattar. Mulatter är kanske ett finare ord för dom.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 För mig är inte ordet neger nedsättande/kränkande på något sätt, faktiskt. Det var inte rasistiskt från början har jag för mig. Men under senare tid har det andvänts i rasistiska samband, t.e.x. Ku Klux Klan-medlemmar andvänder det, så det anses rasistiskt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 (redigerad) För mig var neger inte heller fel, utan det var nigger som var KKK och rasistiskt. Nu är ju neger det också... vilket eg borde vara fel. Mulatter däremot tror jag (tror jag) är att det är vit+svarta, alltså barn med en mörk och en ljus förälder. EDIT: Svarting däremot är jävligt nersättande, tycker jag. Det har jag aldrig använt, ens för att förarga. Redigerad 30 september, 2006 av Henkibojj Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 (redigerad) Men nigger och svarting är ju nedsättande. Nigger är ju vad bönderna i Usa kallade dom under slavtiden. Neger är inte elakt nånstans. Likadant med Blatte, jag kallar dom blattar, dom är blattar. Mulatter är kanske ett finare ord för dom.. Fast blatte och mulatt är väl inte riktigt samma sak? Mulatter har föräldrar av olika "raser". Edit: Vilket Henke redan skrivit. Fanns inte där nyss. Redigerad 30 september, 2006 av Funnylin Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Fast blatte och mulatt är väl inte riktigt samma sak? Mulatter har föräldrar av olika "raser". Edit: Vilket Henke redan skrivit. Fanns inte där nyss. Jo, mulatt-delen fanns där, men svarting-delen la jag till. Fast du kanske tryckte reply och sen upptäckte att mitt redan var där... äh, STS. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 (redigerad) Jo, mulatt-delen fanns där, men svarting-delen la jag till. Fast du kanske tryckte reply och sen upptäckte att mitt redan var där... äh, STS. Menade att inlägget inte fanns där. Edit: Tryckte alltså på reply innan din post hade dykt upp, med andra ord. Redigerad 30 september, 2006 av Funnylin Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Menade att inlägget inte fanns där. Edit: Tryckte alltså på reply innan din post hade dykt upp, med andra ord. Jupp! Kul att du är tillbaks, btw Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Jupp! Kul att du är tillbaks, btw Kul att vara tillbaka. Alla har varit väldigt trevliga, både i PM och på forumet. Det känns som det är en helt annan stämning nu än när jag lämnade. Kanske ingen annan märkt iof? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Kul att vara tillbaka. Alla har varit väldigt trevliga, både i PM och på forumet. Det känns som det är en helt annan stämning nu än när jag lämnade. Kanske ingen annan märkt iof? JO det är faktiskt bättre stämning än va det va för typ ett år sen.. Minns att jag själv gjorde mitt första re-entry försök då.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts