Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Såhär ligger det till:

När du drar ut kontakten från datorn så hinner den inte spara all information (ja,ganska förödande)

När du trycker på on/off knappen på datorn så stängs den av med liknande funktion som ( Alternativ för avstängning, omstart och för aktivering av vilo- och vänteläge. )

Så är det iallafall på min dator :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min bror håller på att tjata om at vit inte är en färg, utan en nyans av färger. Om det är en nyans av en färg så är det väl en färg, iochmed att det är en nyans av färgen som den är en nyans av. Vit är väl ändå en färg, eller? Om det inte är en färg vad är det då, det måste ju vara en färg.

Är vit en färg? :)

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min bror håller på att tjata om at vit inte är en färg, utan en nyans av färger. Om det är en nyans av en färg så är det väl en färg, iochmed att det är en nyans av färgen som den är en nyans av. Vit är väl ändå en färg, eller? Om det inte är en färg vad är det då, det måste ju vara en färg.

Är vit en färg? :)

Tack på förhand!

Jag kan!

Vit är en nyans av en färg. Det vill säga att det kanske är ljus ljus ljus ljus ljus ljus ljus ljus ljus ljus gul t.ex. Samma med svart fast det är mörk mörk mörk mörk mörk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Onoff knappen?

Ingenting vad jag vet. Det gör jag ofta när datorn hakar upp sig samt att det inte går att ta ctrl alt delete.

Om du menar kontakten i väggen så vet jag inte, antagligen händer inget men det kan nog bli förödande konsekvenser. :wub:

Beror på vad du har för operativ system. och mode kort...

XP: tryck på On/Off knappen och så får du välja om du vill "Gå i vänte läge, Stänga av eller logga ut"..

Du kan välja vad som ska hända då du trycker på den magiska On/Off knappen....

Men det är betydligt sämre att dra ut kontakten. Då hinner inte datorn stängas av korrekt och data kommer att går sönder, Det om du arbetar med en fil så kommer den att paja...

Det jag gör när datan har hackat upp sig te.x vid Gta Sa. Jag ser bara en svart ruta med bakom det hängda spelet så finns en fel meddelande ruta som jag inte kanse. Då trycker jag på On/Off knappen och trycker massor av gånger åt vänster. Vilket då är det på Gå in i vänteläge. Och sen enter. Datorn går i vänte läge och sen trycker jag igång den igen och så loggar in. Och då kan jag se allt igen...

Edit: Jag vet att det var en gammal sak men jag ville bara svara... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...