KalleR Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 När du fyller 18 får du gå på krogen (dom ställena som har 18), du får dricka allt där inne, men du får inte gå ut med något. Så det är själva idén. Du är där inne, och du dricker där inne. Inget annat. man får inte gå ut med drickan efter man fyllt 20 heller eftersom förtära alkohol på allmän plats är olagligt. Om du menar gå ut med oöppnad dricka så får man göra det vid 18 också. Ingen kan sätta dit dig för att du bär öl åt nån annan äldre. Mindre än 2 månader tills man fyller systembolag Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 (redigerad) Ok, egentligen vågar jag fråga detta, och öhh... jag gör det nu. Om jag köper en Xbox 360, då ska man tydligen vara ägare av en HDTV för att få ut så mycket av grafiken i spelen, right? Men fungerar det lika bra med en vanlig datorskärm? Alltså - kan jag skita i att köpa en dyr HDTV och koppla in min (ej ännu inte köpta) Xbox 360 i min Samsung SyncMaster och få lika bra prestanda? Redigerad 27 augusti, 2006 av L_Voll Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
santek Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 (redigerad) Ok, egentligen vågar jag fråga detta, och öhh... jag gör det nu. Om jag köper en Xbox 360, då ska man tydligen vara ägare av en HDTV för att få ut så mycket av grafiken i spelen, right? Men fungerar det lika bra med en vanlig datorskärm? Alltså - kan jag skita i att köpa en dyr HDTV och koppla in min (ej ännu inte köpta) Xbox 360 i min Samsung SyncMaster och få lika bra prestanda? Det borde väl gå bra men du måste omvandla signalen från xboxen till en som passar skärmen. VGA eller DVI plus att den maste ha en ipplösning som motsvarer 720 linjer dvs minimum 1024*768 Redigerad 27 augusti, 2006 av santek Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 man får inte gå ut med drickan efter man fyllt 20 heller eftersom förtära alkohol på allmän plats är olagligt. Om du menar gå ut med oöppnad dricka så får man göra det vid 18 också. Ingen kan sätta dit dig för att du bär öl åt nån annan äldre. Mindre än 2 månader tills man fyller systembolag jag syftade mer på att man bara dricker sin alkohol där. Systemet sprit kan man dricka hemma eller hos någon annan. Även utomhus, även om det är olagligt att dricka på offentlig plats. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Det borde väl gå bra men du måste omvandla signalen från xboxen till en som passar skärmen. VGA eller DVI plus att den maste ha en ipplösning som motsvarer 720 linjer dvs minimum 1024*768 Men blir det lika snyggt som en HDTV då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Men blir det lika snyggt som en HDTV då? Spelets grafik är lika snygg vilken tv du än spelar på. Men med hjälp av en HDTV får du bättre och skarpare bild samt även bättre färg. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Spelets grafik är lika snygg vilken tv du än spelar på. Men med hjälp av en HDTV får du bättre och skarpare bild samt även bättre färg. Bättre än en datorskärm? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) Bättre än en datorskärm? Alla de nyare datorskärmarna klarar av HD, den stora skillnaden är isåfall storleken på skärmen. Annars skulle jag inte tro att det är så mycket bättre. Redigerad 28 augusti, 2006 av Matteus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Det är ju olagligt att döda "riktiga" djur hur som hellst, men hur är det met småkryp som myror och sånt? Vad säger den riktiga lagen om att döda myror och andra småkryp? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Det är ju olagligt att döda "riktiga" djur hur som hellst, men hur är det met småkryp som myror och sånt? Vad säger den riktiga lagen om att döda myror och andra småkryp? Finns inga lagar för småkryp. Antar att det beror på hur stort djuret är, och vad deras livsuppgift är. Småkryp är mest irreterande för människan, och fyller ingen riktig funktion för just människan, men i ett fungerande ekosystem så är dom viktiga. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Det är ju olagligt att döda "riktiga" djur hur som hellst, men hur är det met småkryp som myror och sånt? Vad säger den riktiga lagen om att döda myror och andra småkryp? Man kan bli åtalad för djurplågeri. Ingen har (vad jag vet) blivit åtalad på den punkten när det gäller insekter. Men är nog inte vidare bra att hälla på bensin på en myrstack och tända på om farbror blå står brevid dig... Jag vill vet hur många Harry Potter böcker det finns och i vilken ordning de kommer. Tror att det är De vises sten, Fången från Azkaban och Den falammande bägaren. Men det känns som om det inte är alla... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Man kan bli åtalad för djurplågeri. Ingen har (vad jag vet) blivit åtalad på den punkten när det gäller insekter. Men är nog inte vidare bra att hälla på bensin på en myrstack och tända på om farbror blå står brevid dig... Jag vill vet hur många Harry Potter böcker det finns och i vilken ordning de kommer. Tror att det är De vises sten, Fången från Azkaban och Den falammande bägaren. Men det känns som om det inte är alla... De Vises Sten Hemligheternas Kammare Fången från Azkaban Den Flammande Bägaren Fenixordern Halvblodsprinsen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Många tack Jacker! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) Jag vill vet hur många Harry Potter böcker det finns och i vilken ordning de kommer. Tror att det är De vises sten, Fången från Azkaban och Den falammande bägaren. Men det känns som om det inte är alla... De utgivna böckerna - än sex stycken till antalet - heter, samt följer ordningen: Harry Potter och de vises sten (Harry Potter and the Philosopher's stone) Harry Potter och hemligheternas kammare (Harry Potter and the Chamber of Secrets) Harry Potter och fången från Azkaban (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) Harry Potter och den flammande bägaren (Harry Potter and the Goblet of Fire) Harry Potter och Fenixorden (Harry Potter and the Order of the Phoenix) Harry Potter och halvblodsprinsen (Harry Potter and the Half-blood Prince) Sedan ska det komma ut en till bok, vilken kommer att bli den sista i serien. Dess titel är ännu okänd. Edit: Sen till tusen. Redigerad 28 augusti, 2006 av Corleone Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Edit: Sen till tusen. Nej det var toppen. Fick de engelska namnen som jag behövde. Gjorde det hela lättare. Tack du med. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Esperanto Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Vad händer egentligen om man stänger av datorn genom att stänga av den med strömavbrytarknappen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Varför ändras sin ögonfärg ibland. Min är grön tex, har ju varit blå som många andras. Så varför ändras ögonfärgen ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 (redigerad) Går det som står i PM´s inom forumets regler? Redigerad 29 augusti, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Går det som står i PM´s inom forumets regler? Självklart Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Vad händer egentligen om man stänger av datorn genom att stänga av den med strömavbrytarknappen? Onoff knappen? Ingenting vad jag vet. Det gör jag ofta när datorn hakar upp sig samt att det inte går att ta ctrl alt delete. Om du menar kontakten i väggen så vet jag inte, antagligen händer inget men det kan nog bli förödande konsekvenser. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts