Reve Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Ja det gör det. En tattuering är samma sak som om du skulle måla dig själv med en spritpenna. Bara att spritpennan sätter sig på skinnet och tattueringen sätter sig i skinnet. Så är man väldigt hårit så ska man hellst inte tattuera sig på dom mest hårigaste delarna av kroppen, då dom kommer "växa igen" så tattueringen blir skymmd av allt hår. Men om man rakar sig på sin tatuering och rakar hål...då är det illa va? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Men om man rakar sig på sin tatuering och rakar hål...då är det illa va? Nej eftersom tatueringen sitter i det under hudlagret. Så du kan raka bort en ganska stor del av huden innan tatueringen börjar blekna. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Nej eftersom tatueringen sitter i det under hudlagret. Så du kan raka bort en ganska stor del av huden innan tatueringen börjar blekna. Ok tack då ska ja tatuera "Only Mum Can Judge Me" på min mage och Reve på ryggen. STORT! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Men om man rakar sig på sin tatuering och rakar hål...då är det illa va? Som Vice säger, och som jag sade innan. Skillnaden på spritpenna och tattuering är att spritpennan är utanpå skinnet, medans tattueringen är innanför skinnet. Därför gör det inget om man får utliga sår, t.ex. skrapsår eller skärsår. Det värsta som kan hända är om man bryter armen om man har en tattuering där på, för då är den förstörd för alltid, dels då tattueringen kommer att "gå av", och dels för du aldrig kommer kunna tattuera dig där igen pga att du har ärr. Ärr är en tattuerings mardröm. Även om du får en skärsår så kan du få ärr, och då har du förstört tattueringen för all framtid. (Och btw, lol @ dina tattueringar. "JETE STOWRA DER OCH DER! JETE FINT!". Skaffa pengar innan du säger "Jag ska ha..") Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Som Vice säger, och som jag sade innan. Skillnaden på spritpenna och tattuering är att spritpennan är utanpå skinnet, medans tattueringen är innanför skinnet. Därför gör det inget om man får utliga sår, t.ex. skrapsår eller skärsår. Det värsta som kan hända är om man bryter armen om man har en tattuering där på, för då är den förstörd för alltid, dels då tattueringen kommer att "gå av", och dels för du aldrig kommer kunna tattuera dig där igen pga att du har ärr. Ärr är en tattuerings mardröm. Även om du får en skärsår så kan du få ärr, och då har du förstört tattueringen för all framtid. (Och btw, lol @ dina tattueringar. "JETE STOWRA DER OCH DER! JETE FINT!". Skaffa pengar innan du säger "Jag ska ha..") Skoja bara ditt...ska inte tatuera mig...har dessutom brutit en massa grejer på kroppen så det skulle väl inte bli fint antagligen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Någon som vet (eller kan fråga någon smart) hur snabbt silicon torkar!? Jag vill fulla akvariumet med vatten men har siliconat i en glasskiva i morse. Är det riskfritt måne... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 (redigerad) Vadan denna semi-censur? Boken heter The Anarchist Cookbook och kan lånas på alla bibliotek med självaktning! Nåja... ----- Växer det hår i tatueringar? Denna censur för att jag själv inte minns vad den hette, jag visste bara att den nämndes där *EDIT* Här är en länk som slår Umbertos länk med hästalängder Redigerad 20 augusti, 2006 av Stora_tomtefar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Någon som vet (eller kan fråga någon smart) hur snabbt silicon torkar!? Jag vill fulla akvariumet med vatten men har siliconat i en glasskiva i morse. Är det riskfritt måne... Tror det är säkert Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Tror det är säkert Tro gör jag med. Veta är jag ute efter... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Tro gör jag med. Veta är jag ute efter... Står det inte på förpackningen hur lång tid det ska torka? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Står det inte på förpackningen hur lång tid det ska torka? Nej. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Om någon vet en sida där man kan köpa en tröja med motivet, NOFX - Timmy the turtle ...Okej, kanske inte passar in så bra i denna topicen men pallar inte göra en ny nu, sry Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 (redigerad) Om någon vet en sida där man kan köpa en tröja med motivet, NOFX - Timmy the turtle ...Okej, kanske inte passar in så bra i denna topicen men pallar inte göra en ny nu, sry Hitta en bild, gå på Peer 99 och sätt dit den och beställ. Redigerad 20 augusti, 2006 av Wu Zi Mu Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Hitta en bild, gå på Peer 99 och sätt dit den och beställ. Det blir så jävla fult därifrån, va? Typ att det blir en fyrkant med bilden man vill ha som ser helt påklistrad, och runt bilden blir det bara helt svart? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Varför blir man yr och ramlar lätt och så när man snurrar och sen försöker gå? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Varför blir man yr och ramlar lätt och så när man snurrar och sen försöker gå? För att ens balanssinne har blivit lite rubbat Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Varför blir man yr och ramlar lätt och så när man snurrar och sen försöker gå? En extremt enkel förklaring: Du har vatten i dina trumhinnor. När du snurrar sätter du vattnet i rörelse, och trummhinnorna håller koll på din balans. Så om du skulle spräcka dina trummhinnor så kommer du ha väldigt svårt med balansen eftersom vattnet läcker ut. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 En extremt enkel förklaring: Du har vatten i dina trumhinnor. När du snurrar sätter du vattnet i rörelse, och trummhinnorna håller koll på din balans. Så om du skulle spräcka dina trummhinnor så kommer du ha väldigt svårt med balansen eftersom vattnet läcker ut. Fast det är ju som "Bågar" i vattnet, kommer inte ihåg vad de heter, och de håller koll på din balans genom att de känner hur vattnet "ligger" i örat, och rör sig vattnet mycket så vet inte "Bågarna" vad som händer och då blir man yr och tappar balansen och allt sånt roligt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Fast det är ju som "Bågar" i vattnet, kommer inte ihåg vad de heter, och de håller koll på din balans genom att de känner hur vattnet "ligger" i örat, och rör sig vattnet mycket så vet inte "Bågarna" vad som händer och då blir man yr och tappar balansen och allt sånt roligt. Notera "Extremt enkel förklaring"... Vattnet i trummhinnan fungerar ungefär som ett vattenpass. Det är därför du vet om du står på dina ben eller om du står på händer. Det gör också så du vet om du står upp eller ligger ner. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Notera "Extremt enkel förklaring"... Vattnet i trummhinnan fungerar ungefär som ett vattenpass. Det är därför du vet om du står på dina ben eller om du står på händer. Det gör också så du vet om du står upp eller ligger ner. Ja jo, jag tänkte inte riktigt på Extremt enkel förklaring. Men jag ville utveckla svaret lite, lite Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts