Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Ja det gör det.

En tattuering är samma sak som om du skulle måla dig själv med en spritpenna. Bara att spritpennan sätter sig på skinnet och tattueringen sätter sig i skinnet.

Så är man väldigt hårit så ska man hellst inte tattuera sig på dom mest hårigaste delarna av kroppen, då dom kommer "växa igen" så tattueringen blir skymmd av allt hår.

Men om man rakar sig på sin tatuering och rakar hål...då är det illa va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man rakar sig på sin tatuering och rakar hål...då är det illa va?

Som Vice säger, och som jag sade innan. Skillnaden på spritpenna och tattuering är att spritpennan är utanpå skinnet, medans tattueringen är innanför skinnet.

Därför gör det inget om man får utliga sår, t.ex. skrapsår eller skärsår. Det värsta som kan hända är om man bryter armen om man har en tattuering där på, för då är den förstörd för alltid, dels då tattueringen kommer att "gå av", och dels för du aldrig kommer kunna tattuera dig där igen pga att du har ärr. Ärr är en tattuerings mardröm. Även om du får en skärsår så kan du få ärr, och då har du förstört tattueringen för all framtid.

(Och btw, lol @ dina tattueringar. "JETE STOWRA DER OCH DER! JETE FINT!". Skaffa pengar innan du säger "Jag ska ha..")

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Vice säger, och som jag sade innan. Skillnaden på spritpenna och tattuering är att spritpennan är utanpå skinnet, medans tattueringen är innanför skinnet.

Därför gör det inget om man får utliga sår, t.ex. skrapsår eller skärsår. Det värsta som kan hända är om man bryter armen om man har en tattuering där på, för då är den förstörd för alltid, dels då tattueringen kommer att "gå av", och dels för du aldrig kommer kunna tattuera dig där igen pga att du har ärr. Ärr är en tattuerings mardröm. Även om du får en skärsår så kan du få ärr, och då har du förstört tattueringen för all framtid.

(Och btw, lol @ dina tattueringar. "JETE STOWRA DER OCH DER! JETE FINT!". Skaffa pengar innan du säger "Jag ska ha..")

Skoja bara ditt...ska inte tatuera mig...har dessutom brutit en massa grejer på kroppen så det skulle väl inte bli fint antagligen. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadan denna semi-censur?

Boken heter The Anarchist Cookbook och kan lånas på alla bibliotek med självaktning! Nåja... (w00t)

-----

Växer det hår i tatueringar?

Denna censur för att jag själv inte minns vad den hette, jag visste bara att den nämndes där :)

*EDIT*

Här är en länk som slår Umbertos länk med hästalängder (w00t)

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför blir man yr och ramlar lätt och så när man snurrar och sen försöker gå?

En extremt enkel förklaring:

Du har vatten i dina trumhinnor. När du snurrar sätter du vattnet i rörelse, och trummhinnorna håller koll på din balans. Så om du skulle spräcka dina trummhinnor så kommer du ha väldigt svårt med balansen eftersom vattnet läcker ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En extremt enkel förklaring:

Du har vatten i dina trumhinnor. När du snurrar sätter du vattnet i rörelse, och trummhinnorna håller koll på din balans. Så om du skulle spräcka dina trummhinnor så kommer du ha väldigt svårt med balansen eftersom vattnet läcker ut.

Fast det är ju som "Bågar" i vattnet, kommer inte ihåg vad de heter, och de håller koll på din balans genom att de känner hur vattnet "ligger" i örat, och rör sig vattnet mycket så vet inte "Bågarna" vad som händer och då blir man yr och tappar balansen och allt sånt roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det är ju som "Bågar" i vattnet, kommer inte ihåg vad de heter, och de håller koll på din balans genom att de känner hur vattnet "ligger" i örat, och rör sig vattnet mycket så vet inte "Bågarna" vad som händer och då blir man yr och tappar balansen och allt sånt roligt.

Notera "Extremt enkel förklaring"...

Vattnet i trummhinnan fungerar ungefär som ett vattenpass. Det är därför du vet om du står på dina ben eller om du står på händer. Det gör också så du vet om du står upp eller ligger ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Notera "Extremt enkel förklaring"...

Vattnet i trummhinnan fungerar ungefär som ett vattenpass. Det är därför du vet om du står på dina ben eller om du står på händer. Det gör också så du vet om du står upp eller ligger ner.

Ja jo, jag tänkte inte riktigt på Extremt enkel förklaring.

Men jag ville utveckla svaret lite, lite (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...