Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Vadan denna semi-censur?

Boken heter The Anarchist Cookbook och kan lånas på alla bibliotek med självaktning! Nåja... :)

-----

Växer det hår i tatueringar?

Ja det gör det.

En tattuering är samma sak som om du skulle måla dig själv med en spritpenna. Bara att spritpennan sätter sig på skinnet och tattueringen sätter sig i skinnet.

Så är man väldigt hårit så ska man hellst inte tattuera sig på dom mest hårigaste delarna av kroppen, då dom kommer "växa igen" så tattueringen blir skymmd av allt hår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då får jag be om ursäkt, jag var tydligen inte så uppmärksam >_<

Ingen fara skedd, var mer uppmärksam nästa gång bara :)

Varför bultar det om man har ett litet större skärsår någonstans.

Ex) Jag skar mig i fingret hyffsat snyggt idag, och fingret bultar ute på toppen där jag skar mig.

Någon som vet varför det gör så ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen fara skedd, var mer uppmärksam nästa gång bara >_<

Varför bultar det om man har ett litet större skärsår någonstans.

Ex) Jag skar mig i fingret hyffsat snyggt idag, och fingret bultar ute på toppen där jag skar mig.

Någon som vet varför det gör så ?

En snabb liten gissning.

Eftersom blodet stannar där såret är (när det läker) så måste det gå omvägar för att komma fram = större belastning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det gör det.

En tattuering är samma sak som om du skulle måla dig själv med en spritpenna. Bara att spritpennan sätter sig på skinnet och tattueringen sätter sig i skinnet.

Så är man väldigt hårit så ska man hellst inte tattuera sig på dom mest hårigaste delarna av kroppen, då dom kommer "växa igen" så tattueringen blir skymmd av allt hår.

Intressant. Tack! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Jag undrar hur man desarmerar en bomb.

Beror på vad det e för bomb?

Dynamit = av med stubinen.

Tidaktiveradd dynamit = Cutta tråden som ger en "gnista" till Nitroglycerinet.

Missil = skruva av nosen/huvet/hatten.

(Hand)granat = går ej att desermera efter {att "sprinten" dragits ur./Avfyrning}

Kom ihåg barn! Det är inte krut som orsakar att bomberna exploderar, utan det är Nitroglycerin eller något annat ämne som reagerar med en explosion efter minsta lilla kontakt med en gnista eller nåt >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är den godaste maten oftast onytting?

Eftersom mamma har sakt att du inte ska äta onyttiga saker och därför gör du det.

Om mamma skulle ha sakt att morötter e onyttigt skulle du då gilla dem?

Jag vet att detta kanske inte är sant i varje fall, men det kan hända?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag drömmer att jag träffar kineser och pratar kinesiska med dom, kan jag då i drömmen prata RIKTIGA kinesiska utan att lärt mig kinesiska i riktiga livet? Eller blir det typ bara nåt påhittat språk eller hur blir det? ^_^

Påhittat?!

Men det finns faktiskt människor som vaknat och börjat prata ett främmande språk, samt glömt sitt ordinarie.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...