Nik. Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 http://www.bf2.se/page.php?id=780 Jag har tydligen 1.0 och behövde 1.3 för att skaffa 1.4? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Jag har tydligen 1.0 och behövde 1.3 för att skaffa 1.4? Nej? Det står ju : Patch 1.4 Full! Ingen tidigare patch behövs. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Okej, brain thrust behövs! Jag sitter och jobbar med ett Flashspel som utspelar sig ungefär 250 år i framtiden, och jorden är under en attack av utomjordingar, typ. Det är ett RTS (kommer bli jättehäftigt, jag lovar - snubben som gjorde 'Portal: The Flash Version' är scriptare och projektledare), och man spelar som en hjälte som har lite coola förmågor och sådant. Sitter och grunnar över två av dom, och skulle behöva någotsånär logiska förklaringar till dem - alltså, ingen magi, mana, eller så. Tekniska lösningar (vet att det finns många naturvetare här!). Förklarar mer nedan. Tänk på att det är 250 år i framtiden, så låt fantasin flöda, och tänk inte 'nej, något sådant har inte uppfunnits än!'. - Heal. Hjälten ska kunna fungera som support-gubbe till sina trupper, och heala (ge dem mer liv) dem, men jag kommer inte på någon riktigt bra, någotsånär trovärdig lösning. En förklaring skulle kunna vara att han injicerar något ämne i trupperna som får deras celler att regenerera väldigt snabbt, men vad skulle det kunna vara för ämne? En annan lösning skulle kunna vara någon form av nanomaterial, ett slags nanoplåster, som hjälten applicerar på trupperna som växer fast i huden, och stoppar blödningar/sår (och ger dem mer liv, typ) - Shield. Hjälten ska kunna frammana en slags sköld för att skydda mot inkommande anfall. T ex ska man kunna frammana en sköld ovanför sina trupper, för att skydda mot granater som kastas, luftanfall, och liknande. Det jag tänker mig här är att hjälten kletar ut någon slags snabbt stelnande massa (som svävar i luften? Går det?), och mina tankar förs genast till 'Dirt gun' i det underbara DOS-spelet Liero. Ni vet, man skjuter en liten boll som expanderar efter någon sekund till en större, statisk, fast jordboll som fastnar i luften. Alla som helst synpunkter och förslag är välkomna! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Nej? Det står ju : Patch 1.4 Full! Ingen tidigare patch behövs. Men jag fick error när jag skulle ladda ner så googlade fram en annan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Okej, brain thrust behövs! Jag sitter och jobbar med ett Flashspel som utspelar sig ungefär 250 år i framtiden, och jorden är under en attack av utomjordingar, typ. Det är ett RTS (kommer bli jättehäftigt, jag lovar - snubben som gjorde 'Portal: The Flash Version' är scriptare och projektledare), och man spelar som en hjälte som har lite coola förmågor och sådant. Sitter och grunnar över två av dom, och skulle behöva någotsånär logiska förklaringar till dem - alltså, ingen magi, mana, eller så. Tekniska lösningar (vet att det finns många naturvetare här!). Förklarar mer nedan. Tänk på att det är 250 år i framtiden, så låt fantasin flöda, och tänk inte 'nej, något sådant har inte uppfunnits än!'. - Heal. Hjälten ska kunna fungera som support-gubbe till sina trupper, och heala (ge dem mer liv) dem, men jag kommer inte på någon riktigt bra, någotsånär trovärdig lösning. En förklaring skulle kunna vara att han injicerar något ämne i trupperna som får deras celler att regenerera väldigt snabbt, men vad skulle det kunna vara för ämne? En annan lösning skulle kunna vara någon form av nanomaterial, ett slags nanoplåster, som hjälten applicerar på trupperna som växer fast i huden, och stoppar blödningar/sår (och ger dem mer liv, typ) - Shield. Hjälten ska kunna frammana en slags sköld för att skydda mot inkommande anfall. T ex ska man kunna frammana en sköld ovanför sina trupper, för att skydda mot granater som kastas, luftanfall, och liknande. Det jag tänker mig här är att hjälten kletar ut någon slags snabbt stelnande massa (som svävar i luften? Går det?), och mina tankar förs genast till 'Dirt gun' i det underbara DOS-spelet Liero. Ni vet, man skjuter en liten boll som expanderar efter någon sekund till en större, statisk, fast jordboll som fastnar i luften. Alla som helst synpunkter och förslag är välkomna! En slags "sköld" skulle kunna vara en omöjligt stark elektromagnet som får metallbaserade objekt att attraheras mot magneten inom en viss radie. Dessa kastar man framför sig eller nåt. Förutsatt att utomjordingarna endast använder sedvanliga metallvapen och att metall är passé för vår civilisation. Leviterande solida sköldar innebär alltid ett problem förklaringsmässigt. Du kan ju annars slå på stort; man har funnit Higgsbosonen och dess antipartikel och flumma något inom det. Snabbare sårläkning kan ske med biostimulerande lasrar som stimulerar cellfunktioner. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 (redigerad) Vet någon hur man "färgar" windows media player? Minns att jag kunde förut .. Eller man kan; kommer dock inte ihåg hur. =( hittade. nwm ;D Redigerad 12 juli, 2008 av iweX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 (redigerad) Om man tar en helikopter och flyger upp i luften, stannar upp mitt i luften och svävar på platsen så som helikoptrar kan göra, skulle då tynglagen göra så att helikoptern snurrar med jorden eller skulle helikoptern stå kvar i luften då jorden snurrade under den? Förutsatt att den är innanför atmosfären. ------------ Edit: Sökte precis igenom tråden och märkte en lite underlig diskussion om min hudfärg. xD Är MRMAGIC svart/mörkhyad/neger? http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showuser=3404 Trodde det fram tills han ändrade sin bild till en vit person. (om jag inte blandar ihop honom med någon annan nu) Så hur ligger det egentligen till? Ja jag är väl svart/mörkhyad/neger. Angående Mr.Magic, jag tror han t.o.m har postat en bild på sig där man tydligt ser hans hudfärg. Tror han hade afro då också Det stämmer. blabla rasbiologi blabla hitler blabla Du hade nästan rätt i din första post, jag är inte arab. Mamma är vit svensk och pappa är svart från Antigua. Redigerad 12 juli, 2008 av Mr.Magic Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
påskharen Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Eftersom jag antar att helikoptern inte är superhögt upp borde den följa luftströmmarna nära jorden, som följer jorden ... Tror inte tyngdkraften har någon inverkan (om marken under är plan) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 Som spelutvecklare på hög nivå, vilka ämnen i skolan behöver man vara bra på då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 (redigerad) Som spelutvecklare på hög nivå, vilka ämnen i skolan behöver man vara bra på då? Om man ska bli programmerare så är nog matten ett ämnde som spelar en ganska stor roll. Det förenklar nog en del om man är bra på matematik. Man tänker matte mycket. Annars vet jag inte riktigt vad en t.ex. graphicsdesigner (låter tuffare på Engelska ) skulle kunna ha hjälp utav, utöver att kunna de program han/hon använder sig av. Jag tror det är ganska bra att försöka välja så tidigt som möjligt ett område och försöka hålla sig till det bäst man kan. Redigerad 13 juli, 2008 av Saleen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 Som spelutvecklare på hög nivå, vilka ämnen i skolan behöver man vara bra på då? Programering A - D Konceptuell Design A - B Digitaldesign A 3D A - B Engelska A - C Svenska A- B Mediakunskap A - B De jag vet. De kan ha annat namn, men i grund och princip. De flesta spelutvecklare har bara specialiserat sig inom något område och ansöker om jobb inom det, så bygger de ett team av människor på specialiserade saker. Krävs inte ens många. Wipeout HD var gjort av 6 personer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 (redigerad) En slags "sköld" skulle kunna vara en omöjligt stark elektromagnet som får metallbaserade objekt att attraheras mot magneten inom en viss radie. Dessa kastar man framför sig eller nåt. Förutsatt att utomjordingarna endast använder sedvanliga metallvapen och att metall är passé för vår civilisation. Leviterande solida sköldar innebär alltid ett problem förklaringsmässigt. Du kan ju annars slå på stort; man har funnit Higgsbosonen och dess antipartikel och flumma något inom det. Snabbare sårläkning kan ske med biostimulerande lasrar som stimulerar cellfunktioner. That's the stuff I'm looking for! Tack, väldigt bra synpunkter. Ska läsa på lite om Higgins, och se om det går att flumma fram någon förklaring edit: tredje grejen jag glömde nämna är att man ska kunna aktivera en slags stealth-funktion. Jag kommer och tänka på den där nya James Bond-filmen med all is, asiaten med typ granatsplitter i ansiktet, Madonna, Halle Berry, och den gröna bilen som kan bli typ osynlig - Vad har de för förklaring där? Något mer att ljuset bakom bryts, och dyker upp framför bilen? Eller, jag vet inte, men det skulle iallafall kunna funka. Redigerad 13 juli, 2008 av AngryAxel Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 (redigerad) Programering A - D Konceptuell Design A - B Digitaldesign A 3D A - B Engelska A - C Svenska A- B Mediakunskap A - B De jag vet. De kan ha annat namn, men i grund och princip. De flesta spelutvecklare har bara specialiserat sig inom något område och ansöker om jobb inom det, så bygger de ett team av människor på specialiserade saker. Krävs inte ens många. Wipeout HD var gjort av 6 personer. Åååh, tack : ) Så det är ingen matte whatsoever? Fifan vad tur för mig isåfall : P Edit; Jo justdet. Jag frågade tidigare efter vilka program man BÖRJAR med när man skapar spel. Alltså dom lite mindre avancerade programmen. Gärna dom jag troligtvis kommer använda på gymnasiet Redigerad 13 juli, 2008 av Troxie Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 Åååh, tack : ) Så det är ingen matte whatsoever? Fifan vad tur för mig isåfall : P Det beror väl på vad inom spelutveckling du vill jobba med. Som jag förstått det är man antingen spelets designer, programmerare/scriptare, eller med i 'art'-truppen (grafik, animation, etc.) Men spel är ingen lek, och jag bara spekulerar utan någon egentlig kunskap, men jag kan tänka mig att matte-skills är eftertraktat i alla tre fack. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 edit: tredje grejen jag glömde nämna är att man ska kunna aktivera en slags stealth-funktion. Jag kommer och tänka på den där nya James Bond-filmen med all is, asiaten med typ granatsplitter i ansiktet, Madonna, Halle Berry, och den gröna bilen som kan bli typ osynlig - Vad har de för förklaring där? Något mer att ljuset bakom bryts, och dyker upp framför bilen? Eller, jag vet inte, men det skulle iallafall kunna funka. Finns lite smaskigt här: http://www.redorbit.com/news/technology/51..._way/index.html Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 Ska du jobba med 3d-spel är matte ett måste. Där kommer du behöva sin/tan/cos hela tiden. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 Finns lite smaskigt här: http://www.redorbit.com/news/technology/51..._way/index.html Åh, du är grym - Tack! Tänker mig någon form av "light bending module" som sitter implanterad i hjältens rustning som kan aktiveras, och aktiverar en tillfällig 'osynlighet'... Åh, det här kommer bli coolt Får en sån där lätt rysning i skrevet jag brukar få när inspiration flödar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 Åååh, tack : ) Så det är ingen matte whatsoever? Fifan vad tur för mig isåfall : P Edit; Jo justdet. Jag frågade tidigare efter vilka program man BÖRJAR med när man skapar spel. Alltså dom lite mindre avancerade programmen. Gärna dom jag troligtvis kommer använda på gymnasiet Matte diskret kan va bra att ha läst om man ska jobba med programmering. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 Matte diskret kan va bra att ha läst om man ska jobba med programmering. Förklaringen jag fick av min framtida lärarinna var att det är matte som innehåller mer logiskt tänkande, "rolig matte". Du skulle inte kunna förkalra lite mer ingående? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 Kan man få en måleri-utbildning utan att gå gymnasie? Jag har alltid varit intresserad av måleri och sån, men inte tillräckligt. Nu har jag kommit fram till att jag behöver dra in en hel del pengar gärna måla! gud jag är värkligen sämst på att förklara. HUR KAN MAN BLI MÅLARE? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts