SilentViper Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Har några frågor. Fråga ett: Vad är en Legosoldat? Är det nån skillnad från en vanliga soldat? Fråga två: När man tankar på sin mobil sen när man ringer/smsar/mmsar vart tar pengarna vägen då? Jag har Comviq går pengarna dit då eller nån annan stans? Fråga tre: Vad krävs det för att få jobb som polis? Är det svårare att bli Polis i sverige än i Usa? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 (redigerad) Har några frågor. Fråga ett: Vad är en Legosoldat? Är det nån skillnad från en vanliga soldat? Fråga två: När man tankar på sin mobil sen när man ringer/smsar/mmsar vart tar pengarna vägen då? Jag har Comviq går pengarna dit då eller nån annan stans? Fråga tre: Vad krävs det för att få jobb som polis? Är det svårare att bli Polis i sverige än i Usa? Svar ett: En legosoldat är en soldat som slåss för pengar, inte för sitt land. Svar två: Butiken köper in random antal giltiga koder med påfyllning av Comviq för x antal pengar. Sen köper du en påfyllning av butiken för y antal pengar, knappar in koden du fått av söta kassörskan på Seven Eleven, comviqs server känner igen koden och ger dig y antal pengar att ringa för. De försvinner ingenstans för de var aldrig hos dig från början. Svar tre: http://www.police.se/inter/nodeid=11480233...geversion=1.jsp Redigerad 9 juli, 2008 av P-C Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Finns det något kommando i Firefox som gör att man kommer upp till adressfältet automatiskt? Ibland sitter jag i en sådan position att jag inte orkar dra upp musen, utan istället trycker CTRL + T (ny flik). Men efter ett tag blir det jobbigt med massa flikar, så jag vill alltså veta om det finns något CTRL + ? som gör att adressfältet markeras och jag bara kan skriva i en adress? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Finns det något kommando i Firefox som gör att man kommer upp till adressfältet automatiskt? Ibland sitter jag i en sådan position att jag inte orkar dra upp musen, utan istället trycker CTRL + T (ny flik). Men efter ett tag blir det jobbigt med massa flikar, så jag vill alltså veta om det finns något CTRL + ? som gör att adressfältet markeras och jag bara kan skriva i en adress? F6 funkar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 F6 funkar Fick svar av Tossie att ALT + D funkade, och det gick. Men jag tycker ALT sitter för långt bort, då jag jämt sitter i "gamingposition" Alltså, fingrarna på: ctrl + a + w + d (F eller R) och space Då är F6 ännu längre bort. Man kan inte göra egna "kommandon" ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Fick svar av Tossie att ALT + D funkade, och det gick. Men jag tycker ALT sitter för långt bort, då jag jämt sitter i "gamingposition" Alltså, fingrarna på: ctrl + a + w + d (F eller R) och space Då är F6 ännu längre bort. Man kan inte göra egna "kommandon" ? Alt är ju precis brevid space? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Alt är ju precis brevid space? Ja, men jag sitter alltid med lillfingret på CTRL. Testa själv att sitta så, och sen flytta smidigt och snabbt till ALT. Det går inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Ja, men jag sitter alltid med lillfingret på CTRL. Testa själv att sitta så, och sen flytta smidigt och snabbt till ALT. Det går inte. Kan vi inte har identiska tagentbord då du har en mac? Men är inget problem för mig att ha tummen på space och flytta den till alt när det behövs. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 (redigerad) Jag höll på att kopiera grejer från engelska Wikipedia och på något vänster råkade jag zooma in/förstora texten på sidan. Är bara det på just engelska Wikipedia. Hur får jag tillbaka det till normalt? DET ÄR HEMSKT HJÄLP Redigerad 11 juli, 2008 av KvaddadPadda Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Jag höll på att kopiera grejer från engelska Wikipedia och på något vänster råkade jag zooma in/förstora texten på sidan. Är bara det på just engelska Wikipedia. Hur får jag tillbaka det till normalt? DET ÄR HEMSKT HJÄLP Håll inne Ctrl och scrolla uppåt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Håll inne Ctrl och scrolla uppåt. Du räddade min kväll, Wikipedia är heligt. Du vinner 1000 kramar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
påskharen Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Här är en sak jag grubblat över under lång tid: Varför har jag "member id 14 000-någontng" när vi bara har 9 995 registrerade användare? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Här är en sak jag grubblat över under lång tid: Varför har jag "member id 14 000-någontng" när vi bara har 9 995 registrerade användare? Borttagna användare gissar jag på Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Med tanke på att klimatet blir varmare och varmare.. Kommer människan få mindre kroppsbehåring med tiden? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Med tanke på att klimatet blir varmare och varmare.. Kommer människan få mindre kroppsbehåring med tiden? Vår kroppsbehåring tror jag skulle minska även om klimatet höll sig på jämn nivå, med tanke på att vi i dagens läge rent instinktivt använder en hel del massa mer kläder än vad vi gjorde förut då vi frös. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
påskharen Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Med tanke på att klimatet blir varmare och varmare.. Kommer människan få mindre kroppsbehåring med tiden? Enligt evolutionsläran borde människan få mindre kroppsbehåring. MEN eftersom det inte finns någon direkt kamp för att överleva tror jag inte det, inte i rika länder iaf. I rika länder har många råd med fina hus, bilar med AC, kylskåp, skugga osv ... det är inte livsavgörande om du blir lite för varm, bara att ta en dricka lixom. I fattiga länder (och då menar jag fattiga) finns det kanske inte någon större tillgång på ovannämnda resurser och det blir då en kamp för tillvaron, de med de bäst lämpade egenskaperna kommer överleva och kunna föra sina anlag vidare. Då kanske du säger att det bara gäller att kunna slåss bra så får du skuggan och drickan av den spinkigare killen, så kan det vara. Men borde inte hålla i längden, kostar ju en jävla massa energi och vätska (som ju är en bristvara) och du kan förlora på det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Med tanke på att klimatet blir varmare och varmare.. Kommer människan få mindre kroppsbehåring med tiden? Med tanke på att människor lever i en tekniskt och medecinskt avancerad miljö så gäller evolution och naturligt urval inte oss på samma vis som det gör i naturen. Håriga personer kan raka sig, fordon och byggnader har luftkonditionering, o.s.v. Man kan förutsäga hur vissa arter borde utvecklas med hänsyn till hur de nu ser ut och vad som "föredras" i den miljö de lever i. Men vad det gäller människor är det svårare eftersom att, som sagt, vi lever med avancerad teknik och medecin, som dessutom utvecklas hela tiden. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Jag känner att det börjar bli dags att skaffa en laptop nu. Har tittat runt lite på diverse sidor och känner att jag inte orkar starta en ny tråd. Så, frågan är då om denna dator är något att ha för det priset? Om ni har tips på en bättre dator i prisklassen 5000-6500 ungefär, så vill jag gärna veta det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Borttagna användare gissar jag på Användare kan vad jag vet inte tas bort för då skulle trådar bli missbildade när folk svarar på inlägg som inte "finns". Hultan kanske kan ta bort 0-postare och spammare men det verkar orimligt att ta bort fler än 5000 "för hand" imo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Jag känner att det börjar bli dags att skaffa en laptop nu. Har tittat runt lite på diverse sidor och känner att jag inte orkar starta en ny tråd. Så, frågan är då om denna dator är något att ha för det priset? Om ni har tips på en bättre dator i prisklassen 5000-6500 ungefär, så vill jag gärna veta det. Den ser helt okej ut. Är dock inte så insatt i just laptop's men prisvärd är den! Fast, vista kommar sega ner den en aning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts