P-C Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Nästan varannan gång jag klickar mig någonstans i forumet kommer denna skylten upp sedan ett tag tillbaka. När jag trycker på enter kommer 'Sidan kan inte visas' upp. Vad ska jag göra för att fixa det? Skaffa Opera. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Skaffa Opera Firefox. Fix'd. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Jag skaffade nyligen FF och upptäckte att tre grejer från IE6/7 saknas, jag undrar om det finns nåt plugin eller några inställningar man kan ändra. Mina ~10 vanligaste favoriter i IE har väldigt korta namn för att det ska gå supersnabbt att komma åt dem, till exempel ger "Alt+D + bild + ENTER" Google bildsökning, och "Alt+D + gs + ENTER" ger GTAsajten. I FF verkar det inte funka på samma sätt, kan man få fram det på nåt sätt? Jag vill inte ha snabbflikar att klicka på, det blir för många. När man trycker Ctrl + N i IE får man ett nytt fönster med samma innehåll som det man hade uppe, det är väldigt praktiskt om man till exempel vill kolla poster/fakta i den ena tråden medan man svarar i den andra. I FF kan man trycka Ctrl + T eller Ctrl + N för att få ny tab/nytt fönster, men då blir det antingen en tom flik eller startsidan. Fixas hur? I IE grupperas History i grupper efter vilket domän de olika sidorna i History ligger på, det vill säga en mapp med GTAsajtens forum och en annan med Google. I FF verkar allt vara sorterat efter fönstrets namn, kan man få det sorterat på IE-sättet? Tacksam för svar! Redigerad 8 juli, 2008 av Henkibojj Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Jag skaffade nyligen FF och upptäckte att tre grejer från IE6/7 saknas, jag undrar om det finns nåt plugin eller några inställningar man kan ändra. Mina ~10 vanligaste favoriter i IE har väldigt korta namn för att det ska gå supersnabbt att komma åt dem, till exempel ger "Alt+D + bild + ENTER" Google bildsökning, och "Alt+D + gs + ENTER" ger GTAsajten. I FF verkar det inte funka på samma sätt, kan man få fram det på nåt sätt? Jag vill inte ha snabbflikar att klicka på, det blir för många. Tacksam för svar! Högerklicka på bokmärket, välj egenskaper och skriv in vad du vill ha för nyckelord. Redigerad 8 juli, 2008 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Nästan varannan gång jag klickar mig någonstans i forumet kommer denna skylten upp sedan ett tag tillbaka. När jag trycker på enter kommer 'Sidan kan inte visas' upp. Vad ska jag göra för att fixa det? http://img187.imageshack.us/img187/2287/namnlsua7.png Hade det problemet med men bytte till Firefox och jag är mycke nöjd med Firefox. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Högerklicka på bokmärket, välj egenskaper och skriv in vad du vill ha för nyckelord. Tjusigt, det funkar bra, men finns det nåt snabbare sätt? Jag har fler datorer... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Tjusigt, det funkar bra, men finns det nåt snabbare sätt? Jag har fler datorer... Något snabbare sätt att lägga in nyckelord eller snabbare kortkommando? Edit: Om du vill ha snabbare sätt att lägga nyckelkommando kan du ju prova att exportera alla bokmärken till en .html-fil och sen importera den på de andra datorerna genom ett usb-minne/liknande. Redigerad 8 juli, 2008 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Vet någon hur det står till med förinstallerade teckensnitt i Windows - är de skarpa, dvs. får man använda dem i kommersiella kreationer/produkter? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) På vilket sätt dras en pedofil till speciella barn? Finns det, i en pedofils hjärna, en skala för hur snygg/sexig/attraktiv ett barn är? Ja. I din heterosexuella hjärna med. Precis som man kan tycka en Impala har lite styggare, snyggare stake än en V70, eller hävda att ”Kamprads Billy från '94, den klappar jävlarimej käften på de senare versionerna... ah stilmässigt då”, så kan man vara av den åsikten att 10-åriga Engla är en solklar 8:a medans jämnåriga Clara landar på 5-6 nånting - utan att för den sakens skull vilja ha att göra med någon av grejerna. I klarspråk: Människor tar inte bara utseende med i beräkningen, när de bestämmer sig huruvida de vill ha sex med en person eller inte, utan också i mycket annat. Man vill hellre ha en snygg pryl än en ful pryl i sin närhet. Estetik spelar roll. Vad som är mer eller mest eller minst estetiskt tillatalande är upp till individen att avgöra. Ett utseende som får det att pirra skönt i magen på den ena gör kanske ingenting hos den andre. Men, men, men... Pladder. Det jag egentligen tänkt att säga, och som har med det här att göra, är att sex och kärlek inte direkt är bästa polare som alltid går hand i hand, även om de funkar rätt fint ihop när de väl tar sig tid att umgås. Redigerad 8 juli, 2008 av Corleone Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Det jag egentligen tänkt att säga, och som har med det här att göra, är att sex och kärlek inte direkt är bästa polare som alltid går hand i hand, även om de funkar rätt fint ihop när de väl tar sig tid att umgås. Vad fint sagt For real, det var lite poetiskt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HaVatA Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Jagska åka till Turkiet snart i två veckor hoppas jag är ni glada för min skull? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Jagska åka till Turkiet snart i två veckor hoppas jag är ni glada för min skull? Japp. Ju fortare du åker, desto bättre. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HaVatA Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 (redigerad) Japp. Ju fortare du åker, desto bättre. Jag tycker exakt samma sak vill bara bort härifrån... Det finns en sydafrikansk kickboxare eller ulitemate fighter boxare eller något som ofta har en kärlikssång när han går in i arenan . Vad heter han? Redigerad 9 juli, 2008 av HaVatA Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Finns det någon sida där man kan bygga ihop en egen laptop? Jag menar som man kan göra på datorbutiken.se med en stationär, fast jag vill kunna bygga en laptop istället. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Finns det någon sida där man kan bygga ihop en egen laptop? Jag menar som man kan göra på datorbutiken.se med en stationär, fast jag vill kunna bygga en laptop istället. Det ska väl vara här då http://www.alienware.com. Kostar skjortan dock. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Det ska väl vara här då http://www.alienware.com. Kostar skjortan dock. Jo, lite väl dyrt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Hur kan jag få så att alla ljud spelas in direkt från mikrofonen? T.ex ljudklipp på msn, så att det bara blir musiken eller ljuden från windows, alltså inget ljud från mig/rummet. Är kass på att förklara, men hoppas ni förstår. Använder inbyggda ljudkortet, Realtek '97 eller vad heter, om det nu spelar någon roll. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 (redigerad) Hur kan jag få så att alla ljud spelas in direkt från mikrofonen? T.ex ljudklipp på msn, så att det bara blir musiken eller ljuden från windows, alltså inget ljud från mig/rummet. Är kass på att förklara, men hoppas ni förstår. Använder inbyggda ljudkortet, Realtek '97 eller vad heter, om det nu spelar någon roll. Borde nog funka med ditt ljudkort. Gå in i Volymkontrollen, klicka dig till alternativ och egenskaper. Där trycker du på "inspelning" och kryssar i "stereo mix". Klicka på OK så kommer fönstret att ändras till inspelningskontrollen ( ). Kryssa nu i "stereo mix" igen. Vióla, allt som du hör blir inspelat, din mick spelar inte in något från dig. edit ; Perfekt att leka ventDJ med, HEHE! Redigerad 9 juli, 2008 av Xazzi Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Hur kan jag få så att alla ljud spelas in direkt från mikrofonen? T.ex ljudklipp på msn, så att det bara blir musiken eller ljuden från windows, alltså inget ljud från mig/rummet. Är kass på att förklara, men hoppas ni förstår. Använder inbyggda ljudkortet, Realtek '97 eller vad heter, om det nu spelar någon roll. Du menar att du vill spela in ljud som INTE är direkt från mikrofonen? Det här verkar göra tricket - "AAA Real Recorder records sound generated or requested by other computer programs". Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Borde nog funka med ditt ljudkort. Gå in i Volymkontrollen, klicka dig till alternativ och egenskaper. Där trycker du på "inspelning" och kryssar i "stereo mix". Klicka på OK så kommer fönstret att ändras till inspelningskontrollen ( ). Kryssa nu i "stereo mix" igen. Vióla, allt som du hör blir inspelat, din mick spelar inte in något från dig. edit ; Perfekt att leka ventDJ med, HEHE! Tackar så mycket! Så lätt var det. Du menar att du vill spela in ljud som INTE är direkt från mikrofonen? Det här verkar göra tricket - "AAA Real Recorder records sound generated or requested by other computer programs". Hmm, skall testas också, tackar tackar! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts