Umberto Skrivet 6 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2008 LOUNGE?!?!?!? :) [youtube-old]6MPTbSJH0lE[/youtube-old] Inget man kan göra något åt eller så. Well... Du kan ju t.ex. starta några nya intressanta trådar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Well... Du kan ju t.ex. starta några nya intressanta trådar. Du tror jag kan, det som ni andra brukar vara så bra på? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Hur stavar man egentligen "schysst"? Jag har sett en del olika varianter. Bland annat: tjysst, juste (i den här artikeln), shyst osv. osv. Hur stavar ni det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Hur stavar man egentligen "schysst"? Jag har sett en del olika varianter. Bland annat: tjysst, juste (i den här artikeln), shyst osv. osv. Hur stavar ni det? Shysst kommer väl från engelska juste så .. det är väl bara en språklig transaktion utan egentliga regler. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Hur stavar man egentligen "schysst"? Jag har sett en del olika varianter. Bland annat: tjysst, juste (i den här artikeln), shyst osv. osv. Hur stavar ni det? Schysst! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Schysst! Wow, schysst inlägg! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Hur stavar man egentligen "schysst"? Jag har sett en del olika varianter. Bland annat: tjysst, juste (i den här artikeln), shyst osv. osv. Hur stavar ni det? Schysst Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Shysst kommer väl från engelska juste så .. det är väl bara en språklig transaktion utan egentliga regler. Non. Det kommer från det franska juste som betyder rätt. 'Schysst' är en försvenskad version. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Non. Det kommer från det franska juste som betyder rätt. 'Schysst' är en försvenskad version. Ah, oj, fel, eh, pinsamt. "Svenska Akademiens ordlista har två varianter av s-stavningen: schyst och sjyst. Av dem är schyst den man oftast möter. Däremot har ordlistan inte med schysst, och det på goda grunder. Vi har inte dubbelskrivning av s före t annat än när t läggs till grundformen, som i viss _ visst, kyssa _ kysst. Men vi skriver tyst, byst, hast, kast, mest, bäst, häst, pest, moster, plåster. Schysst får väl betraktas som en förstärkande stavning, som den i största möjliga tyssstnad. Ursprunget är franskans juste, som också finns med i ordlistan med betydelsen riktig, som sig bör, oklanderlig, korrekt. (Ordlistan har också formen just, men den hoppas jag försvinner till nästa upplaga.) Det finns en liten betydelsenyans mellan schyst/sjyst och juste: Schyst betonar mera hyggligheten, juste rättvisan. En schyst lärare kan vara trevligare än en juste domare." Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Vad innebär egentligen uttrycket "Easy does it"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 (redigerad) Vad innebär egentligen uttrycket "Easy does it"? Tror det betyder att man ska ta det lugnt med sig själv och inte ta åt sig mer än man klarar av. Redigerad 7 juli, 2008 av Yukoai Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Här om dagen så tänkte jag på en sak, som faktiskt kan anses stötande eller nått. Skit samma. På vilket sätt dras en pedofil till speciella barn? Finns det, i en pedofils hjärna, en skala för hur snygg/sexig/attraktiv ett barn är? Alltså, i min hjärna finns det ju en skala som visar hur mycket jag finner en tjej attraktiv. Samma sak finns hos tjejer och homosexuella. Men finns den "skalan" hos en pedofil, eller tar pedofiler första närmsta barn? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Här om dagen så tänkte jag på en sak, som faktiskt kan anses stötande eller nått. Skit samma. På vilket sätt dras en pedofil till speciella barn? Finns det, i en pedofils hjärna, en skala för hur snygg/sexig/attraktiv ett barn är? Alltså, i min hjärna finns det ju en skala som visar hur mycket jag finner en tjej attraktiv. Samma sak finns hos tjejer och homosexuella. Men finns den "skalan" hos en pedofil, eller tar pedofiler första närmsta barn? Klart att det måste finnas en "skala". De tycker nog att olika ungar är olika söta. Redigerad 8 juli, 2008 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Klart att det måste finnas en "skala". De tycker nog att olika ungar är olika söta. VICE E PEDDO LÅVAR!!!! HAN VET DET!!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 VICE E PEDDO LÅVAR!!!! HAN VET DET!!!! Klart! Man måste ju plocka dem tidigt annars hinner de ju de bästa och snyggaste bli upptagna... Har du inte undrat varför jag hänger på det här stället...? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Klart! Man måste ju plocka dem tidigt annars hinner de ju de bästa och snyggaste bli upptagna... Har du inte undrat varför jag hänger på det här stället...? OT: Vem var det som började med alla dessa roliga katt-bilder? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 OT: Vem var det som började med alla dessa roliga katt-bilder? http://en.wikipedia.org/wiki/Lolcat http://www.encyclopediadramatica.com/Lolcat Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Här om dagen så tänkte jag på en sak, som faktiskt kan anses stötande eller nått. Skit samma. På vilket sätt dras en pedofil till speciella barn? Finns det, i en pedofils hjärna, en skala för hur snygg/sexig/attraktiv ett barn är? Alltså, i min hjärna finns det ju en skala som visar hur mycket jag finner en tjej attraktiv. Samma sak finns hos tjejer och homosexuella. Men finns den "skalan" hos en pedofil, eller tar pedofiler första närmsta barn? Skulle gissa att den "skalan" finns hos pedo's precis som den finns för "normala" Jag har också en skala... för hundar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Skulle gissa att den "skalan" finns hos pedo's precis som den finns för "normala" Jag har också en skala... för hundar HAHA Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Nästan varannan gång jag klickar mig någonstans i forumet kommer denna skylten upp sedan ett tag tillbaka. När jag trycker på enter kommer 'Sidan kan inte visas' upp. Vad ska jag göra för att fixa det? http://img187.imageshack.us/img187/2287/namnlsua7.png Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts