Adrian G Skrivet 23 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2008 Tack för det snabba svaret! Har inte funkat innan så jag blev fundersam. Nu slipper jag leta en massa när jag ska quota. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 24 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2008 Är det på något sätt skadligt för nerverna på sikt om man ofta sitter i en sådan position så att foten somnar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2008 Är det på något sätt skadligt för nerverna på sikt om man ofta sitter i en sådan position så att foten somnar? Nej, det har inte med nerverna att göra utan blodet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 24 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2008 Nej, det har inte med nerverna att göra utan blodet. Nej, det har med att nerven kommer i kläm. Och på frågan: hm, jag vet inte men jag skulle gissa på att det inte är det. Eller jag vet fan inte. Men en nerv vid min stortå blev i alla fall avcuttad en gång, i maj förra året, och på ett ställe är huden fortfarande domnad om man rör vid det, för det tar sjukt lång tid för en nerv att växa ihop igen. Apropå ingenting. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2008 (redigerad) Nej, det har med att nerven kommer i kläm. Och på frågan: hm, jag vet inte men jag skulle gissa på att det inte är det. Eller jag vet fan inte. Men en nerv vid min stortå blev i alla fall avcuttad en gång, i maj förra året, och på ett ställe är huden fortfarande domnad om man rör vid det, för det tar sjukt lång tid för en nerv att växa ihop igen. Apropå ingenting. Nej det har med att det pumpas runt för lite blod och du får syrebrist, därav den stickande känslan. (men okej, jag kan ha fel, men det är upp till dig att överbevisa mig) =) Redigerad 24 juni, 2008 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 24 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2008 Nej det har med att det pumpas runt för lite blod och du får syrebrist, därav den stickande känslan. (men okej, jag kan ha fel, men det är upp till dig att överbevisa mig) =) http://sv.wikipedia.org/wiki/Parestesi Mmhm. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 24 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2008 Nej, det har inte med nerverna att göra utan blodet. Nej, det har med att nerven kommer i kläm. Och på frågan: hm, jag vet inte men jag skulle gissa på att det inte är det. Eller jag vet fan inte. Men en nerv vid min stortå blev i alla fall avcuttad en gång, i maj förra året, och på ett ställe är huden fortfarande domnad om man rör vid det, för det tar sjukt lång tid för en nerv att växa ihop igen. Apropå ingenting. Nej det har med att det pumpas runt för lite blod och du får syrebrist, därav den stickande känslan. (men okej, jag kan ha fel, men det är upp till dig att överbevisa mig) =) http://sv.wikipedia.org/wiki/Parestesi Mmhm. WOW!! För det enda jag hört är att det är att det inte pumpas blod (eftersom att blodet inte pumpas tillbaka om musklerna är inaktiva) och att det därför blir syrebrist i musklerna. Detta kan ju även leda till blodproppar.. Det var så jag hade hört Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2008 Fick Kina internet idag eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2008 http://sv.wikipedia.org/wiki/Parestesi Mmhm. klämda blodkärl! evreka! Alltså hade jag med rätt. WOW!! För det enda jag hört är att det är att det inte pumpas blod (eftersom att blodet inte pumpas tillbaka om musklerna är inaktiva) och att det därför blir syrebrist i musklerna. Detta kan ju även leda till blodproppar.. Det var så jag hade hört Japp, jag med Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2008 klämda blodkärl! evreka! Alltså hade jag med rätt. Övergående parestesi är den temporära känslan av domnande i huden. Det förekommer oftast i händer, armar, ben eller fötter men kan förekomma i andra delar av kroppen. Denna temporära känsla är oftast orsakad av tryck placerat på nerven så den inte får något blod. verkar vara båda? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 25 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2008 nån som vet något mer om den kommande buss strejken? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 25 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2008 Fick Kina internet idag eller? Why is that? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 25 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2008 Why is that? ChineseMotherFucker me think... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 26 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Vad är Icantlimmmah en för jävla tomte? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Gissar på ReTard Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icantlimmmah Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Kan ni lämna denna tråd? ska ha sex med den! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Han är jävligt seg och tråkig iaf. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icantlimmmah Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Me boring ( So sad me Fuck yaaallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll Roligt att jag är medlem Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Me boring ( So sad me Fuck yaaallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll Roligt att jag är medlem /ignore Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 verkar vara båda? Jag skulle vilja säga att Vice. har rätt. "Denna temporära känsla är oftast orsakad av tryck placerat på nerven så den inte får något blod." Does not make any sence. Det trycket måste väl ändå vara placerat på ett blodkärl som leder till nerven, och då nerven inte får något blod så fungerar den inte, och "somnar". Det är mitt extremt professionella utlåtande. Fotnot: Jag är faktiskt inte alls professionell Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts