yo.yo Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Jag vet att den bilden var större. Finns det ingen större variant av den bilden? Det vet jag inte. Det där var den som han postade i Bild på dig själv. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 (större bild) http://img339.imageshack.us/img339/9166/bild406bv8.jpg Där är den större bilden? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Där är den större bilden? Oj! Hade råkat missa den. Tack! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 (redigerad) Oj! Hade råkat missa den. Tack! Händer även den bästa. Edit: moder min pratade om glas i glasögon som inte skulle reflektera (solen?) Hur fungerar detta? Redigerad 18 juni, 2008 av Nik. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Någon här som läser japanska? Funderar starkt på att göra det efter gymnasiet men hur svårt är det igentligen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 (redigerad) Någon här som läser japanska? Funderar starkt på att göra det efter gymnasiet men hur svårt är det igentligen? Såhär svårt: <--------------------------------> Har du lätt för språk och lägger ner mycket tid så, varför inte? Vi har möjligheten att läsa Japanska i 2an och 3an.. Dock ser jag ingen anledning. Det verkar som folk bara väljer det för att det verkar "coolt". Vore inte Kinesiska ett bättre alternativ? Betydligt mycket mer människor som kan det. Redigerad 18 juni, 2008 av Saleen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Händer även den bästa. Edit: moder min pratade om glas i glasögon som inte skulle reflektera (solen?) Hur fungerar detta? Ljuset reflekteras bara i ett plan medan det vanliga ljuset går i alla plan. Har man polariserande glas består de av galler, som tar bort allt ljus i det horisontella planet medan lodrätt ljus går igenom. Speglat ljus går i ett enda plan, hur man roterar glasen påverkar hur mycket ljus som släpps in till ögonen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 (redigerad) Såhär svårt: <--------------------------------> Har du lätt för språk och lägger ner mycket tid så, varför inte? Vi har möjligheten att läsa Japanska i 2an och 3an.. Dock ser jag ingen anledning. Det verkar som folk bara väljer det för att det verkar "coolt". Vore inte Kinesiska ett bättre alternativ? Betydligt mycket mer människor som kan det. En grov förenkling att säga kinesiska. Det finns väldigt måna "språk" i kina. Mandarin är det officiella, men även kantonesiska är ett stort "språk". Sen finns det alltå ett stort antal språk till där. Redigerad 18 juni, 2008 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 En grov förenkling att säga kinesiska. Det finns väldigt måna "språk" i kina. Mandarin är det officiella, men även kantonesiska är ett stort "språk". Sen finns det alltå ett stort antal språk till där. Jo, absolut. Men jag ser inte riktigt varför man just ska välja Japanska. Visst, intressant kultur men det ska krävas mer än så för att jag ska lära mig ett språk iaf. ... Hatar även wapaneser om ni undrar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Någon här som läser japanska? Funderar starkt på att göra det efter gymnasiet men hur svårt är det igentligen? Håller på att lära mig lite granna hemma men funderar på nån kurs senare... Tycker det är ganska lätt, grammatiken tycker jag är rätt lätt, hela språket är lättare än engelska.. grymt språk, du borde verkligen satsa på en japanska kurs Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Någon här som läser japanska? Funderar starkt på att göra det efter gymnasiet men hur svårt är det igentligen? Läste japanska steg 1 och steg 2 i gymnasiet (ettan och tvåan), och det är ju alltid svårt - eller inte svårt, snarare tidskrävande - att lära sig ett nytt språk. Men det är oerhört intressant, och ett roligt språk. Älskar att skriva i hiragana. Grammatiskt sett är det också väldigt logiskt, uppbyggnadsmässigt, med dess satser och partiklar. Lyssnar själv sporadiskt på en japansk podcast jag prenumererar på på pendeln för att inte glömma alltför mycket. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Hur lång tid efter ett samlag kan en tjej 'på egen hand' märka att hon är gravid? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Hur lång tid efter ett samlag kan en tjej 'på egen hand' märka att hon är gravid? Vad har du nu gjort? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 1. Vilket format använder artister etc. när de bränner ner låtarna på skiva? Alltså, när ett band har släppt sin skiva, vilket format har låtarna när tryckeriet börjar producera sjukt mycket CD-skivor? 2. Vilket är det största filformatet, som är egentligen helt okomprimerat, ljudmässigt? WAV? FLAC? CDA? 3. John Frusciante sade i en intervju att han hade 9 iPods, fullmatade med musik (ungefär 800GB sammanlagt), sammanlagt 450 skivor, men att han inte kom på vilket ljudformat han använde men att det var jätte-mega-rått. Vad kan det tänkas vara? FLAC går ju inte in i iTunes, så det går inte. 4. Fråga och fråga - man kan väl beskriva proceduren med att bränna, importera, spela in ljud såhär: Jag tar en bild (en nyinköpt skiva, där låtarna är CDA-format <men fråga 1: vilket format är det innan?>) som jag drar ner storleken på för jag ska ha den som avatar (jag importerar skivan till iTunes i MP3-format). Senare kommer jag på att jag vill ha bilden som bakgrundbild, och öppnar Paint och förstorar upp bilden i originalstorlek (jag bränner ner MP3-låtarna på en CD-skiva). Right? Helvete vad jag sluddrar, ursäkta, jag är trött, hoppas nån fattar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 1. Vilket format använder artister etc. när de bränner ner låtarna på skiva? Alltså, när ett band har släppt sin skiva, vilket format har låtarna när tryckeriet börjar producera sjukt mycket CD-skivor? 2. Vilket är det största filformatet, som är egentligen helt okomprimerat, ljudmässigt? WAV? FLAC? CDA? 3. John Frusciante sade i en intervju att han hade 9 iPods, fullmatade med musik (ungefär 800GB sammanlagt), sammanlagt 450 skivor, men att han inte kom på vilket ljudformat han använde men att det var jätte-mega-rått. Vad kan det tänkas vara? FLAC går ju inte in i iTunes, så det går inte. Trent Reznor släppte Nine Inch Nails' senaste platta The Slip i något format som var över CD-kvalitét, "24/96 WAVE" står det att det heter. Kan ju vara något sådant, tror skivan låg på 2,3GB med det formatet. http://dl.nin.com/theslip/signup Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Hur lång tid efter ett samlag kan en tjej 'på egen hand' märka att hon är gravid? När mensen blir försenad är det enda jag vet : P Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Nu när jag funderade över gta:sa så minnsj ag det talades om en film som visade vad osm hände FÖRE cj kom tillbaka till san andreas. nån som vet vart man får tag på den? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Nu när jag funderade över gta:sa så minnsj ag det talades om en film som visade vad osm hände FÖRE cj kom tillbaka till san andreas. nån som vet vart man får tag på den? YouTube. Sök på GTA SA The Introduction Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 (redigerad) YouTube. Sök på GTA SA The Introduction man tackar så mycket snabb fråga till: vad är det för modell på peugeoten i taxi filmerna? den vita taxin Redigerad 19 juni, 2008 av guardian Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Visst är GTAsajten jävligt tråkig idag? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts