Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

När man fyller en vattenmelon med vodka ni vet, eller det kanske ni inte gör men jag har läst om det någonstans i alla fall, att man skär ett hål och låter spriten fördela sig i melonen och sen äter man melonen. Hursomhelst: hur länge måste man låta spriten "sjunka in" och kan någon dra hela proceduren, liksom?

Skär ett hål i melonen som är lika stor som flasköppningen, tryck ner flaskan i melon och låt vodkan rinna, den kommer rinna sakta men allt ska ner, sen låter du den stå och gotta till sig där några timmar, kanske till och med ett dygn.

Det är en riktig alkobomb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skär ett hål i melonen som är lika stor som flasköppningen, tryck ner flaskan i melon och låt vodkan rinna, den kommer rinna sakta men allt ska ner, sen låter du den stå och gotta till sig där några timmar, kanske till och med ett dygn.

Tack! :whistling:

Hur smakar det sen då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Timmar? :whistling:

Man ska ju låta den stå i kylen i flera dagar.

@T: Dumt slöseri av en flaska vodka imo. But hey, that's me.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! :whistling:

Hur smakar det sen då?

Alltså en vattenmelon smakar ju inte så mycket från första början om man inte hittar en riktigt fin melon, men sånt är ju svårt att veta om man står på ICA och ser en massa meloner framför sig, så risken finns ju att du får en vodkamelon som bara smakar vodka utspätt med vatten och en viss bismak av melon.

Gillar du inte ren vodka kanske det inte är nått för dig, eftersom det smakar mest ren vodka, men sen kan man ju testa att använda smaksatt vodka.

Sen kan man ju alltid låta melonen stå i flera dagar så melonen verkligen suger åt sig vodkan.

Personligen har jag bara testat det två gånger, första gången smakade det inte bra, men då var vi nog för ivriga och lät den inte stå och dra till sig, den andra gången lät vi den stå i ett dygn och då vart det lite bättre, men fortfarande fick inte till den perfekta smaken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rosengård taktiken vi körde nere på cypern är att ha en brödkniv, dela melonen på mitten. Kötta lite med kniven i melonen så det blir små mindre bitar och sen häller du en halvliter vodka för varje melonhalva och har sen melonen som skål under kvällen. Gott med lite "snacks" till vodkan så att säga. Det jävliga är när man ska ha ut det sista i melonen och kniven är försvunnen så man får grisa ner ansiktet i melonen och försöka bita och suga ut det sista. Men gott var det, speciellt i värmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet ja inte om denna fråga har tagits här kunde inte hitta den frågan men aja.

Finns det nån liknande sida för imdb fast istället för spel?

EDIT:

Har en till fråga angående en TV Serie. Såg precis sista avsnittet av Renegade

och såg det var sista säsongen kommer de göra flera eller var 5:an sista säsongen för tv serien? Om det är så så kommer ja sakna den serien. Och nån som vet vart man kan köpa boxen för alla 5 säsonger? Helst nån svensk sida.

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet ja inte om denna fråga har tagits här kunde inte hitta den frågan men aja.

Finns det nån liknande sida för imdb fast istället för spel?

EDIT:

Har en till fråga angående en TV Serie. Såg precis sista avsnittet av Renegade

och såg det var sista säsongen kommer de göra flera eller var 5:an sista säsongen för tv serien? Om det är så så kommer ja sakna den serien. Och nån som vet vart man kan köpa boxen för alla 5 säsonger? Helst nån svensk sida.

Helt ärligt, vad tror du om serien höll på 1992-1997? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte han var skitskabbig, om jag minns rätt? :whistling:

Minns också det - Typ någon riktig fyllebild med en mun som ser ut ungefär såhär *förvrider min mun så att det ser ut som jag häver ur mig något oförståeligt samtidigt som jag försöker slicka mig i mungipan* och en öl i handen. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah juste, det var den bilden. Jag hade förväntat mig en bild på någon som såg lite utvecklingsstörd ut för hans inlägg här på forumet är av så låg intelligensnivå att det vore det mest troliga... Men som RavenE påpekade är folket på mr_tobbes bild rätt snarlika fast lite yngre:

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...