Eudoros Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Nu har ja en liten fråga. Nu är det så att ja har ont i hallsen och nyss när ja borstade tänderna så såg ja att ja hade två blåsor som gör att ja får ont i halsen eller vad man ska kalla dom för eller säga. Så min fråga är kan ja ta nån nål eller nåt och spräcka hål på dom här blåsorna som ja har? Kommer det hända nåt specielt eller? Dom kallas halsmandlar och du sticker rätt bra om du tar kål på dom. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Då är det bättre att låta bli och vänta tills det går över av sig själv? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Jag undrar vad som händer/ kan hända om man tittar rakt in i en laserpekare? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Inget om personerna är över 15 och om bilen tar >= 6 pers Det finns dock en lag på att man måste ha bälte, böter om man bryter lagen ligger på 1200:- Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Varför är klockan baserad på 24-timmarssystemet? Vem bestämde att en timme är 60 minuter, som i sin tur består av 60 sekunder? Varför ska just 24 timmar bli ett dygn? Igenkligen, finns det nån skillnad? On topic, tror du att det stavas så? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Varför är klockan baserad på 24-timmarssystemet? Vem bestämde att en timme är 60 minuter, som i sin tur består av 60 sekunder? Varför ska just 24 timmar bli ett dygn? Jordens diameter samt rotationshastighet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Varför är klockan baserad på 24-timmarssystemet? Vem bestämde att en timme är 60 minuter, som i sin tur består av 60 sekunder? Varför ska just 24 timmar bli ett dygn? On topic, tror du att det stavas så? Nej, bara en dålig vana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Jag undrar vad som händer/ kan hända om man tittar rakt in i en laserpekare? "The output of laser pointers available to the general public is generally limited to 1 mW or 5 mW (varies by country) in order to prevent accidental damage to the retina of human eyes. In 1981 the US FDA determined that Class IIIa lasers could cause injury to the eye if viewed directly for approximately 0.25 seconds, although it has cited evidence that exposure to visible lasers is "usually" limited by the blink reflex of the eye, which they have timed at just under 0.25 seconds.[7] More recent studies show "the risk to the human eye from transient exposure to light from commercially available class IIIa laser pointers having powers of 1, 2, and 5 mW seems negligible." In one study, retinas from patients scheduled to have an eye removed were exposed to light from class IIIa green laser pointers and suffered visible retinopathy with exposures of 60 seconds.[8] Viewing of a laser pointer beam for more than 10 seconds is potentially harmful.[9]" GTAsajten - googling the internets for you! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 (redigerad) Säljer min psp på en lokal hemsida och det var en som ville köpa den, mailet är dock lite mystikst om jag får säja det själv. Deta stog det: Date: Sun, 15 Jun 2008 11:30:31 -0700 From: ******@yahoo.com Subject: PSP: Playstation portable 1600 kr To: ******@hotmail.com Hello i am Mr Ben Benson from Essex United Kingdom i saw what you wanted to sell online and i am interested in buying it so i will like to know if it is still available for sale if so can you get back to me with the reason for selling it , the last asking price so that i can know what to do next ok you can contact me at my email at ******@yahoo.com or my number +44--- so i will be waiting to hear from you soon ok. Thanks Ben Detta kan inte vara seriöst va? Redigerad 4 april, 2012 av Henkibojj Editerad mailadress Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Jag vill se festivalaffischer på internet. Ni vet, såna som hänger i stan, helst Roskildes från 2007. Var kan jag hitta en bild på den? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Jag vill se festivalaffischer på internet. Ni vet, såna som hänger i stan, helst Roskildes från 2007. Var kan jag hitta en bild på den? Jag för mig att det finns på Roskildes hemsida under historia. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Jag för mig att det finns på Roskildes hemsida under historia. Tusen tack! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Vad är det högsta Mbit man kan beställa är det 100mbit/s eller? Sen en fråga till. Vad har NASA för uppkoppling? Alltså hastighet på deras internet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Vad är det högsta Mbit man kan beställa är det 100mbit/s eller? Sen en fråga till. Vad har NASA för uppkoppling? Alltså hastighet på deras internet. Högsta du kan beställa... Jag tror du kan få 100 gb/s om du bara hostar upp pengarna varje månad... Iofs så behöver du nog massa andra sorters kablar 'n' shiet... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 (redigerad) Vad är det högsta Mbit man kan beställa är det 100mbit/s eller? Sen en fråga till. Vad har NASA för uppkoppling? Alltså hastighet på deras internet. 100 mbit/s går ju inte att få tag på i alla våra orter. Här ute (i Norrland) går det inte på alla ställen utan bara i de större städerna tror jag. Sen har det ju ryktats om 1 GB's uppkoppling i vissa områden i Stockholm och sen kanske det var någon annanstans med... det är jag dock inte så säker på, men det kanske någon annan kan verifiera. NASA tankar 100 lj-år/s. Redigerad 16 juni, 2008 av Eudoros Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Hur kan det komma sig att det absolut nya spelet, X, kostar 599;- Medans det andra spelet, Y, oxå helt nytt och släppt samtidigt som X, kostar 399;-? Är det längden på spelet, kvaliten eller vad? Är alla dåliga spel billiga? Bonus fråga: Finns det någon sida liknande imdbm, fast för spel? Skulle vara så grymt jätte bra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Vad är ett LOUNGE forum som alla vill ha? Nån som kan förklara lite närmre om det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 (redigerad) Detta kan inte vara seriöst va? Verkar lite suspekt. Vem heter Ben Benson? Visst finns säkert några men är som att heta Sven Svensson eller Per Persson. För att vara engelsman verkar hans engelska vara väldigt undermålig och saker som "will like to know" istället för "would like to know" känns som att någon svensk person översatt vilja som will. Numret han lämnade har svenskt riktnummer - han borde nämnt att han bodde i Sverige. Numret finns inte på hitta.se eller eniro heller. Redigerad 4 april, 2012 av Henkibojj Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Verkar lite suspekt. Vem heter Ben Benson? Visst finns säkert några men är som att heta Sven Svensson eller Per Persson. För att vara engelsman verkar hans engelska vara väldigt undermålig och saker som "will like to know" istället för "would like to know" känns som att någon svensk person översatt vilja som will. Numret han lämnade har svenskt riktnummer - han borde nämnt att han bodde i Sverige. Numret finns inte på hitta.se eller eniro heller. Det är ett numer från united kingdom! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Verkar lite suspekt. Vem heter Ben Benson? Visst finns säkert några men är som att heta Sven Svensson eller Per Persson. För att vara engelsman verkar hans engelska vara väldigt undermålig och saker som "will like to know" istället för "would like to know" känns som att någon svensk person översatt vilja som will. Numret han lämnade har svenskt riktnummer - han borde nämnt att han bodde i Sverige. Numret finns inte på hitta.se eller eniro heller. Fel, numret är till england.. +44 = UK, sverige är +46 Han verkar vara nån bot dock, googlade numret och fann detta på nått Ebay forum i am mr camp bell terry from wales UK i saw your item advert online for sale and i am interested in buying it so i will like to know if it is still available for sale if so can you get back to me with the reason for selling it , the last asking price so that i can know what to do next ok you can contact me at my email at mrcampbellterry@yahoo.ie or my number +447024030395 so i will be waiting to hear from you soon ok. Thanks terry Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts