Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

[youtube-old]wjcSZFPb9JI[/youtube-old]

Okej, jag har något som jag alltid undrat men inte vågat fråga. Brännvin = vodka? :):)

Brännvin är helt enkelt klar sprit, hur/på vad det bränts och vilken alkoholhalt det har kan variera medan vodka är en specifik spritdryck med ursprung från ryssland och har krav på att framställas på ett visst sätt.

Edit: att lägga till &fmt=18 funkade ju faktiskt!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja. Brännvin är mer snaps, 40%~ kryddad sprit.

Brännvin är helt enkelt klar sprit, hur/på vad det bränts och vilken alkoholhalt det har kan variera medan vodka är en specifik spritdryck med ursprung från ryssland och har krav på att framställas på ett visst sätt.

Okej, tack för snabba svar! Då var det kanske någon slags brännvin jag drack igår då. Det stod nämligen inget om vodka på flaskan, och den hade inte heller den där klassiska vodka-smaken/doften. :)

Edit: Men det var ju inte speciellt kryddigt, utan smakade mest.. Ingenting.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[youtube-old]wjcSZFPb9JI[/youtube-old]

Det här låter säkert konstigt för er, men går det att sänka kvaliten med någon liknande kod? Min dator har lite svårt att spela upp YT videos på hög kvalite (sjukt va?) så det vore najs om det gick att spela upp videon i låg kvalite redan från början (högerklicka --> välja låg kvalite funkar ju inte längre)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här låter säkert konstigt för er, men går det att sänka kvaliten med någon liknande kod? Min dator har lite svårt att spela upp YT videos på hög kvalite (sjukt va?) så det vore najs om det gick att spela upp videon i låg kvalite redan från början (högerklicka --> välja låg kvalite funkar ju inte längre)

Skriv 6 istället för 18 i &fmt=18, så blir det inte lika bra kvalle som med 18, men lite bättre än utan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EU-parlamentet har dock luckrat upp de kraven.

Det är en bekräftelse på den oproportionella makt de stora länderna i EU ofta har. Frankrike får kalla sina druvmixar för vodka men inte fan får någon ickefransk tillverkare kalla någon typ av sprit för konjak eller champagne. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör sen en tid tillbaka alltid trådlöst till min bärbara dator och har aldrig haft nedkopplingsproblem eller liknande, men vad jag undrar är om wlanet på något sätt begränsar min nedladdningshastighet för t.ex. torrents när jag sitter på en 8/1-lina? A.k.a. skulle det gå snabbare att tanka ifall jag stängde av WiFi:n och kopplade in lankabeln som ligger fint framdragen på bordet? Jag har provat nångång och kunde inte notera någon skillnad men har inte orkat undersöka det grundligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör sen en tid tillbaka alltid trådlöst till min bärbara dator och har aldrig haft nedkopplingsproblem eller liknande, men vad jag undrar är om wlanet på något sätt begränsar min nedladdningshastighet för t.ex. torrents när jag sitter på en 8/1-lina? A.k.a. skulle det gå snabbare att tanka ifall jag stängde av WiFi:n och kopplade in lankabeln som ligger fint framdragen på bordet? Jag har provat nångång och kunde inte notera någon skillnad men har inte orkat undersöka det grundligt.

Det här vill jag också gärna ha ett svar på! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm... säger mig inget direkt. Hur kastar jag mina spells? Det är en väldigt basic fråga, jag vet, men jag har bara lyckats två gånger och det händer helt random.

Om du laddar ner guiden, Startar den, Markerar en gubbe, Markerar en spell så kommar du se tex >+>+J Det betyder Höger Höger Jump(hoppa) D och A betyder Defent och Attack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar rotera lite beroende på vad jag gör (surfar/spelar/tankar), och även om det också såklart beror på hur långt ifrån modemet man sitter så är det för mig en klar skillnad både vad gäller stabilitet (kan ju lätt hacka till med trådlöst i någon millisekund som märks i spel) och nedladdningshastighet (har inga exakta siffror men runt 650-700kb/s trådlöst och 750-820kb/s med kabel är väl ungefär vad jag kan maxa).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...