Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

(370/120)+paus.

Jo, typ 3 timmar, men det låter ändå mycket. Tror att det går snabbare, det är nog inte riktigt 37 mil.

Grejen är att vi kör klockan 9 och jag måste säga när vi kommer fram så att vi kan få nyckeln till huset/stugan. Och då vill jag kunna vara nästan exakt, orkar inte sitta och vänta på att han skall dyka upp. Och jag kan inte komma för sent. =/

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, typ 3 timmar, men det låter ändå mycket. Tror att det går snabbare, det är nog inte riktigt 37 mil.

Grejen är att vi kör klockan 9 och jag måste säga när vi kommer fram så att vi kan få nyckeln till huset/stugan. Och då vill jag kunna vara nästan exakt, orkar inte sitta och vänta på att han skall dyka upp. Och jag kan inte komma för sent. =/

Det kommer ta mer än 3 timmar.

Brukar ta ungefär en timme per 10 mil.

Att snitta 120 är önsketänkande, räkna med att din snitthastighet är 80-90, mer än så blir det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer ta mer än 3 timmar.

Brukar ta ungefär en timme per 10 mil.

Att snitta 120 är önsketänkande, räkna med att din snitthastighet är 80-90, mer än så blir det inte.

Ja du har nog rätt. Man kanske måste bromsa på motorvägen.

Du en annan sak KalleR, vet du nån bra taxi på Öland?

Jag ringde löttorps taxi, men han slängde på luren i örat på mig. Sjukt otrevlig. Sen fick jag tag i mörbylånga taxi nått, och de ville ha 1400:- för att köra Lammet och Grisen---->stora frögården. ( http://www.storafrogarden.se/ ) Inte så farligt 155:-/person (9st).

Men kanske du vet någon annan bättre? =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du har nog rätt. Man kanske måste bromsa på motorvägen.

Du en annan sak KalleR, vet du nån bra taxi på Öland?

Jag ringde löttorps taxi, men han slängde på luren i örat på mig. Sjukt otrevlig. Sen fick jag tag i mörbylånga taxi nått, och de ville ha 1400:- för att köra Lammet och Grisen---->stora frögården. ( http://www.storafrogarden.se/ ) Inte så farligt 155:-/person (9st).

Men kanske du vet någon annan bättre? =)

Lammet och Grisen har specialavtal med nåt taxibolag vet jag, ring till restaurangen och fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lammet och Grisen har specialavtal med nåt taxibolag vet jag, ring till restaurangen och fråga.

Ja, det var han som var så sjukt otrevlig. Faktiskt, helt sjukt otrevlig. Deras avtal gäller bara en radie om 3 mil, och jag ville veta om man kunde betala extra för att få bli körda längre.

Men det vägrade han svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ger man fortfarande nya amerikanska filmtitlar svenska "översättningar"? Nu när jag blev aktiv på FilmTipset igen blev jag påmind om denna idioti... De anger alltid den svenska titeln fast jag har bara noterat detta på filmer som har några år på nacken, hur ligger det till?

Det är väl mest barn- och familjefilmer som får svenska titlar nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Melvilles mästerverk Le Samouraï fick på svenska den stencoola titeln Samuraj Killer. I rest my case.

Jaja, jag kan förstå att det blir sådär anti med sådär usla titlar. Dem får väl anstränga sig mer helt enkelt, det borde väl gå att få till hyfsade svenska titlar? Ingen sitter väl och talar om "Det sjunde inseglet" i USA t.ex., där är väl filmen känd som "The Seventh Seal". Känns bara som sånna där fascister som t.ex. ska hålla på och säga Belarus om Vitryssland bara för att det heter så på det egna språket...

Egentligen kanske det här mer handlar om att jag tycker engelskans inflytande ska minska i länder där inte engelska är modersmål än dåliga filmtitlar. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det ingen tråd om hundar? Det finns en kattråd, men jag har inte sett någonting för/om hundar, och sökningar har inte gett resultat.

Noep, Berätta om dina husdjur har använts för hundar.. Finns ingen egen topic så vitt jag vet..

Katt tråden är väll mest för sånna roliga bilder med text.. har jag för mig iaf, brukar inte kolla i den :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...