Ma__Cipriani Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Jojo, men varför då "ÖoB"? Vad kommer o'et ifrån? Jag menar, man säger ju inte "Överskottsochbolaget"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Jojo, men varför då "ÖoB"? Vad kommer o'et ifrån? Jag menar, man säger ju inte "Överskottsochbolaget"? Man säger väl ändå bara "Ö.B."? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Jojo, men varför då "ÖoB"? Vad kommer o'et ifrån? Jag menar, man säger ju inte "Överskottsochbolaget"? Aningen bekvämare att säga "Jag drar till ÖB" istället för "Jag drar till Överskottsbolaget". Här säger vi inte ÖoB heller, utan bara ÖB. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Jojo, men varför då "ÖoB"? Vad kommer o'et ifrån? Jag menar, man säger ju inte "Överskottsochbolaget"? Antagligen bara logotyp att göra. Skall se snyggt ut. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Antagligen bara logotyp att göra. Skall se snyggt ut. Du har nog rätt i det, jag gillar märket Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Du har nog rätt i det, jag gillar märket Det där är ju dock ett och-tecken, så MaCi har ju rätt här. :hmm: Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Kan Zlatan italienska? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Kan Zlatan italienska? Knappast flytande men han svarar ofta iaf på italienska på intervjuer t.ex. efter match. Ganska enkla frågor dock så jag vet inte hur djupa hans kunskaper är. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Varför förkortas Överskottsbolaget till "Ö&B"? Innan kallades ÖB för just ÖB, men, har jag för mig iaf, för att krockade med millitärens ÖB (Överbefälhavare) så var dom tvungna att byta... ÖoB kanske bara för att det förkortades till Ö och B från början?... Ö ochB MEEH I DUNNO Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 (redigerad) Innan kallades ÖB för just ÖB, men, har jag för mig iaf, för att krockade med millitärens ÖB (Överbefälhavare) så var dom tvungna att byta... ÖoB kanske bara för att det förkortades till Ö och B från början?... Ö ochB MEEH I DUNNO Men du..du har nog en po..nej, flera poäng där Tackar GiZmo, nu kan jag sova lugnt om nätterna Redigerad 9 juni, 2008 av Ma__Cipriani Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
scream Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Nu bara helt random, ( är inte rasist eller något utav av den sorten om ni tror det ) varför blir man näst intill hyllad i USA ( och även många andra länder ) ifall man har en flagga som representerar sitt eget land eller liknande, ifall man " höjer " sitt eget land i olika sammanhang, man är en patriot helt enkelt. I Sverige blir man rasist / nazist förklarad på alla möjliga håll, kanter & vis ifall man gör något liknande.?? Seriösa svar, inge jävla skitsnack . Varför är det på detta vis är då helt enkelt frågan ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 (redigerad) Nu bara helt random, ( är inte rasist eller något utav av den sorten om ni tror det ) varför blir man näst intill hyllad i USA ( och även många andra länder ) ifall man har en flagga som representerar sitt eget land eller liknande, ifall man " höjer " sitt eget land i olika sammanhang, man är en patriot helt enkelt. I Sverige blir man rasist / nazist förklarad på alla möjliga håll, kanter & vis ifall man gör något liknande.?? Seriösa svar, inge jävla skitsnack . Varför är det på detta vis är då helt enkelt frågan ? Amerikaner är i grund och botten patrioter, det är en del av deras kultur. De svär ju fan trohetseden varje dag när skolan börjar. Amerikaner är stolta över sin bakgrund och det land de lever i gemensamt. I Sverige får man inte ha någon kultur eller historia kvar enligt många, vi ska vara mångkulturella. Redigerad 10 juni, 2008 av Renard Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Amerikaner är i grund och botten patrioter, det är en del av deras kultur. De svär ju fan trohetseden varje dag när skolan börjar. Amerikaner är stolta över sin bakgrund och det land de lever i gemensamt. I Sverige får man inte ha någon kultur eller historia kvar enligt många, vi ska vara mångkulturella. Fast en anledning till att USA är så patriotiskt är ju för att det är så mångkulturellt. Nästan hela befolkningen har ju egentligen ursprung i nåt annat land. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Vart kan man köpa kamoflagefärgade shorts i Skaune? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Vart kan man köpa kamoflagefärgade shorts i Skaune? Låt bli, så länge du inte ska på maskerad. Någon marknad lär det finnas på. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Säger man "Kalle-ärr" eller "Kaller" till KalleR? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 (redigerad) Säger man "Kalle-ärr" eller "Kaller" till KalleR? Vote: Kalle-R Sen hur du säger R är upp till dig Redigerad 10 juni, 2008 av GiZmo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 (redigerad) Låt bli, så länge du inte ska på maskerad. Någon marknad lär det finnas på. Vaddå, tycker de är sköna. Man kan ha dem som "slappekläder" liksom. Nä, militärshorts på sommaren ska det va. Skall inte på nån markand, och det finns ingen i närheten. =/ Men det måste finnas nån butik tycker jag, ÖoB har slutat sälja. Edit: KalleÄR Redigerad 10 juni, 2008 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Säger man "Kalle-ärr" eller "Kaller" till KalleR? Kaller tänker jag. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Kaller tänker jag. Skulle precis påpeka detsamma. Fast jag tänker "Kalle ärr" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts