kicken Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Världsrekordet på 100m är 9.74. Någon med ork kan räkna om det till km/h. FEL! Äntligen så har han fel, äntligen, trodde aldrig att det skulle hända! Någon som har det där ljudklippet när Elizzar/Elzzaar/Ellizar eller vad han nu än heter ringer en halvdöv tant? Borde det inte vara någon av dessa? Vet inte vilken, men den ska finnas där. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Att bero på Magnum... har GB slutat att saluföra Magnum Vit? Finns bara en med jordgubbsfyllning som har vit choklad nu vad jag sett. Dem kan ju inte ta tillbaka klassiker som Pucko och Top Hat och sedan ta bort en klassiker som funnits sedan jag gick på lågstadiet?! Ja, en liten del av mig dör varje gång jag doppar huvudet djupt ner i glassboxen för att se om det ligger någon Magnum Vit och trycker där nere. Och det gör det ju aldrig. Förresten så blev jag helglad nu när jag läste ditt inlägg, för det visar sig inte bara vara jag som är dum i huvudet (no offense) och får för mig att "apropå" egentligen heter "att bero på". Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Förresten så blev jag helglad nu när jag läste ditt inlägg, för det visar sig inte bara vara jag som är dum i huvudet (no offense) och får för mig att "apropå" egentligen heter "att bero på". Nog för att omloppsbanan i skallen är lite vinglig vid den här tiden på dygnet, men stämmer det som du skriver? Detta är en krossad illusion, har alltid avfärdat sådana formuleringar som talspråk. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Nog för att omloppsbanan i skallen är lite vinglig vid den här tiden på dygnet, men stämmer det som du skriver? Detta är en krossad illusion, har alltid avfärdat sådana formuleringar som talspråk. Ja, jag vet! Precis vad jag alltid har trott med. Men min svensklärare kollade på mig som om jag vore dum i huvudet när jag sade exakt samma sak (som du precis sade) till henne. Även Tweak och ärrtvå har påpekat när jag har skrivit så. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 Gör förbanden soundcheck? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 FEL! Äntligen så har han fel, äntligen, trodde aldrig att det skulle hända! Borde det inte vara någon av dessa? Vet inte vilken, men den ska finnas där. Du kan precis inte klandra mig för att Wikipedia inte uppdaterar världsrekorden på direkten. Du kan inte precis begära att jag ska veta att ett nytt världsrekord har satts bara några dagar innan jag postar. Jag är helt klanderfri, då det är google som är den stora boven. http://www.google.se/search?q=worlds+faste...lient=firefox-a Ger klart och tydligt ett tecken på att rekordet ligger på 9.74, så gå nu och sug kuk din jävla neger. Tjockis. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 Du kan precis inte klandra mig för att Wikipedia inte uppdaterar världsrekorden på direkten. Du kan inte precis begära att jag ska veta att ett nytt världsrekord har satts bara några dagar innan jag postar. Jag är helt klanderfri, då det är google som är den stora boven. http://www.google.se/search?q=worlds+faste...lient=firefox-a Ger klart och tydligt ett tecken på att rekordet ligger på 9.74, så gJoå nu och sug kuk din jävla neger. Tjockis. Nej, du är tyvärr sämst, på hela GTAsajten, alla kategorier. 9,74 är är måttet på din penis. I centimeter. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 Nej, du är tyvärr sämst, på hela GTAsajten, alla kategorier. 9,74 är är måttet på din penis. I centimeter. Öm tå? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 Förresten så blev jag helglad nu när jag läste ditt inlägg, för det visar sig inte bara vara jag som är dum i huvudet (no offense) och får för mig att "apropå" egentligen heter "att bero på". Nog för att omloppsbanan i skallen är lite vinglig vid den här tiden på dygnet, men stämmer det som du skriver? Detta är en krossad illusion, har alltid avfärdat sådana formuleringar som talspråk. Ja, jag vet! Precis vad jag alltid har trott med. Men min svensklärare kollade på mig som om jag vore dum i huvudet när jag sade exakt samma sak (som du precis sade) till henne. Även Tweak och ärrtvå har påpekat när jag har skrivit så. Jag skrev också "att bero på" en gång i tiden. Men när jag pratade så sade jag alltid "apropå". Så jag begav mig ut för att söka svar på vilket som var rätt och fann att man faktiskt skrev "apropå". Tycker också det känns konstigt att skriva "apropå", det har ju samma innebörd som "att bero på". Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 FEL! Äntligen så har han fel, äntligen, trodde aldrig att det skulle hända! Borde det inte vara någon av dessa? Vet inte vilken, men den ska finnas där. Jag tycks inte kunna hitta den där. Jag behöver mera hjälp! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 (redigerad) Jag tycks inte kunna hitta den där. Jag behöver mera hjälp! <-- Länk Redigerad 8 juni, 2008 av GTA3 freak Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 (redigerad) Hey - Har problem med mitt Windows Vista. När jag startade datorn imorse (för en halvtimme sen ungefär) hävdade programmet att det inte är äkta, alltså att det är warez-at, vilket det såklart inte är. Köpte datorn lagligt med medföljande (redan installerat) Vista Home Premium för ett par veckor sedan, och jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon form av trial-variant på operativsystemet. Hursomhelst; igår kväll installerade datorn några uppdateringar åt mig i samband med att jag stängde av den, snällt nog, och nu kan jag inte starta datorn. Eller jag kan starta den, men i 'nedsatt funktionalitetsläge'. Den hänvisar till att WGA-programmet (Windows Genuine Advantage) identifierar mitt Vista som "icke-äkta". Det enda jag kan tänka mig att den snappade upp är att jag igår installerade Office-paketet (blue edition, installerar helt per automatik, utan serial-nummer och allt. Länkar inte till det för att främja warez, utan för att ge en bättre inblick i problemet) inte så lagligt, och Microsoft passade på att ogiltigförklara mitt Vista samtidigt. Det här är ju minst sagt kasst, jag kan just nu inte göra mycket mer än att använda Firefox och köpa en produktnyckel. Har någon varit med om samma problem? Vet hur jag övertalar WGA-programmet om att det faktiskt är äkta? Oerhört tacksam för svar. Redigerad 9 juni, 2008 av AngryAxel Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Hey - Har problem med mitt Windows Vista. När jag startade datorn imorse (för en halvtimme sen ungefär) hävdade programmet att det inte är äkta, alltså att det är warez-at, vilket det såklart inte är. Köpte datorn lagligt med medföljande (redan installerat) Vista Home Premium för ett par veckor sedan, och jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon form av trial-variant på operativsystemet. Hursomhelst; igår kväll installerade datorn några uppdateringar åt mig i samband med att jag stängde av den, snällt nog, och nu kan jag inte starta datorn. Eller jag kan starta den, men i 'nedsatt funktionalitetsläge'. Den hänvisar till att WGA-programmet (Windows Genuine Advantage) identifierar mitt Vista som "icke-äkta". Det enda jag kan tänka mig att den snappade upp är att jag igår installerade Office-paketet (blue edition, installerar helt per automatik, utan serial-nummer och allt. Länkar inte till det för att främja warez, utan för att ge en bättre inblick i problemet) inte så lagligt, och Microsoft passade på att ogiltigförklara mitt Vista samtidigt. Det här är ju minst sagt kasst, jag kan just nu inte göra mycket mer än att använda Firefox och köpa en produktnyckel. Har någon varit med om samma problem? Vet hur jag övertalar WGA-programmet om att det faktiskt är äkta? Oerhört tacksam för svar. Kontakta återförsäljaren och be dem om en fungerande nyckel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Kontakta återförsäljaren och be dem om en fungerande nyckel. Tack för svaret! Ringde Asus 12:01, och deras timmeslånga lunchrast började 12. Tog problemet i egna händer, och det visade sig dock att problemet var betydligt mer lättlöst än så - tydligen så måste man aktivera sitt exemplar av Vista senast 30 dagar efter inköp, annars går programmet in i 'begränsad funktionalitetsläge'. Och om man räknar på att jag fick datorn för ~15 dagar sedan, kan jag tänka mig att de kattungeätande robotarna som jobbar på den stora, kalla, fönsterlösa ASUS-fabriken installerade operativsystemet på datorn ~15 dagar innan det. Anyway, det löste sig genom att jag skrev in produktnyckeln jag fann under datorn, och därmed aktiverade det. Tack igen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Vad händer med kvalster när man skakar sängkläderna? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Hur många kvalster bor i en genomsnitts-säng? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Varför förkortas Överskottsbolaget till "Ö&B"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Varför förkortas Överskottsbolaget till "Ö&B"? Det gör det inte, ÖoB förkortas det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Saker du inte vill veta om kvalster (men förmodligen läser ändå) Några arter kan orsaka sjukdomar hos människor. Skabbkvalster som lever i huden kan orsaka skabb. En del kvalster lever av damm och hudflagor som finns i till exempel sängkläder, och deras avföring kan ge astma och allergisk snuva.från kvalster är den vanligaste allergenen i världen. Kvalster bryter ner föda med enzymer. Det är dessa enzym som man kan vara överkänslig mot. De följer med avföringen som kvalster ger ifrån sig. Varje kvalster avger ett 20-tal avföringspartiklar per dygn. Varje partikel är tusendels millimeter och finns det många kvalster så blir det miljontals allergipartiklar.Sängkvalster har åtta ben som är försedda med sugkoppar och hullingar och de tar sig lätt fram i madrasser, stoppningar i möbler, mattor etc. Kvalster äter av allt som de stöter på i madrassen till exempel avstötta hudflagor. Den mängd hudflagor som vi avger varje natt räcker som föda till miljontals kvalster i flera veckor.Normalt är livslängden ett par månader. Under sin livstid lägger honan 25 - 100 ägg. Om tillgången på fukt och värme är god kan ett kvalsterpar föröka sig till flera miljoner på ett år.Normalt är sängen den största allergenkällan. Kvalster trivs särskilt bra i sängen för det är fuktigt, varmt och mörkt och mat finns det i överflöd. Eftersom man ligger i sängen en tredjedel av dygnet är risken störst att man andas in allergipartiklar när man sover. Det förklarar också var de flesta kvalsterallergikerna har mest problem på natten och morgonen. Vanliga besvär är astma, kliande ögon, täppt näsa, rinnande näsa eller eksem.De (Huskvalster) är mikroskopiskt små, 0,1-0,3 mm. De saknar lungor och andas direkt genom huden. De kan inte dricka utan tar upp och avger vatten direkt genom huden och är helt beroende av omgivningens fukt för att kunna upprätthålla vattenbalansen. De saknar ögon och föredrar mörker. (Dun dun duuun.)"Varje natt har vi ungefär 10 000 obetalande snyltgäster som kalasar på trerätters middag med hudflagor och mjäll som huvudingrediens."Kvalster är mikroskopiskt små, ungefär en tiondels millimeter bara. De lever, fortplantar sig och dör i våra sängkläder där deras behov är väl tillgodosedda: En enda natts hudavfall från en person, ett par gram, räcker för att livnära en miljon kvalster! Gosh, när man läser sånt här förstår jag inte varför det inte har gjorts en B-skräckfilm med typ muterade jättekvalster. De trivs i mörker, de lever på att ÄTA VÅR HUD (dun dun duuun), och de förökar sig ruskigt snabbt. Släng in typ Sam Neill, lite papier-maché och någon random tjej, så har vi en film! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 (redigerad) Varför förkortas Överskottsbolaget till "Ö&B"? Det gör det inte, ÖoB förkortas det. Edit: Nog B&G du tänker på... Eller D&G AngryAxel!!! Du sabbade min fina "Edit" Redigerad 9 juni, 2008 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts