StellHell Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Sen får man ju också räkna med att man inte springer i tex 50km/h hela loppet(starten). Så den där uträkningen blir inte exact : o..eller? mh Du kan inte räkna ut annat än medelhastighet, då dom inte sitter med mätare på loppen vad jag vet. Stämmer ganska exakt i vilket fall, då 100m är en så kort sträcka att mäta på så man ger fullt ös hela tiden. Skulle dock tippa på att det är någon som sprungit snabbare i nedförsbacke för att sedan ramla och bryta benen av sig. Man kan få upp hiskerliga hastigheter i nedförsbacke tills benen ger vika. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 *medelhastigheten Du kan inte räkna ut annat än medelhastighet, då dom inte sitter med mätare på loppen vad jag vet. Stämmer ganska exakt i vilket fall, då 100m är en så kort sträcka att mäta på så man ger fullt ös hela tiden. Skulle dock tippa på att det är någon som sprungit snabbare i nedförsbacke för att sedan ramla och bryta benen av sig. Man kan få upp hiskerliga hastigheter i nedförsbacke tills benen ger vika. Aha, okej. Tänkte mest på max-hastigheten :-> Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 (redigerad) Aha, okej. Tänkte mest på max-hastigheten :-> De gör det också, men frågan är ganska korkad. Det är ju omöjligt att veta om exempelvis 35 km/h är den snabbast uppmätta hastigheten... finns kanske någon eskimå som jagat säl i 37 km/h. Frågan får ju då omformuleras till "högst uppmätta hastighet en människa färdats för egen maskin" och då kan man ju bara kolla i valfri Guinness World Records-bok? Dumt... precis som alla "Miss <insert random nation here>" -tävlingarna. Redigerad 6 juni, 2008 av Jazz Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 (redigerad) De gör det också, men frågan är ganska korkad. Det är ju omöjligt att veta om exempelvis 35 km/h är den snabbast uppmätta hastigheten... finns kanske någon eskimå som jagat säl i 37 km/h. Dumt... precis som alla "Miss <insert random nation here>" -tävlingarna. Samma med (i stort sett)alla tävlingar. Redigerad 6 juni, 2008 av GiZmo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 De gör det också, men frågan är ganska korkad. Det är ju omöjligt att veta om exempelvis 35 km/h är den snabbast uppmätta hastigheten... finns kanske någon eskimå som jagat säl i 37 km/h. Frågan får ju då omformuleras till "högst uppmätta hastighet en människa färdats för egen maskin" och då kan man ju bara kolla i valfri Guinness World Records-bok? Dumt... precis som alla "Miss <insert random nation here>" -tävlingarna. Men herregud. Okej, nu har jag en fråga som är seriös även fast den kanske inte verkar som det. Men jag är högst konfunderad och skulle vilja ha ett svar på detta: I morse när jag klev ur sängen och kollade mig i spegeln så visade det sig att jag hade torkat snor i pannan. Hur sjutton hamnade det där? Jag hade ingenting på händerna så det borde inte ha kommit via den vägen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Men herregud. Okej, nu har jag en fråga som är seriös även fast den kanske inte verkar som det. Men jag är högst konfunderad och skulle vilja ha ett svar på detta: I morse när jag klev ur sängen och kollade mig i spegeln så visade det sig att jag hade torkat snor i pannan. Hur sjutton hamnade det där? Jag hade ingenting på händerna så det borde inte ha kommit via den vägen. Du har kanske snorat ner kudden under natten och fått det i pannan via den? Det är det enda jag kan komma att tänka på.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Du har kanske snorat ner kudden under natten och fått det i pannan via den? Det är det enda jag kan komma att tänka på.. Hmm, det låter ganska vettigt! Ska kolla det snart. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Men herregud. Jag vet. Man blir så deprimerad, allt blir så onödigt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Men herregud. Okej, nu har jag en fråga som är seriös även fast den kanske inte verkar som det. Men jag är högst konfunderad och skulle vilja ha ett svar på detta: I morse när jag klev ur sängen och kollade mig i spegeln så visade det sig att jag hade torkat snor i pannan. Hur sjutton hamnade det där? Jag hade ingenting på händerna så det borde inte ha kommit via den vägen. Google? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Google? Hahahahaha Och nu har jag kollat på kudden - inget snor där. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Hahahahaha Och nu har jag kollat på kudden - inget snor där. Annars kan du simpelt ha torkat dig över näsan med handen och sedan lagt handleden på pannan? Simpelt som så kan det också vara. Det behöver inte synas/du kan ha torkat allt på pannan istället. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 lr så kasche mårdås va på besök Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 lr så kasche mårdås va på besök aa de e klarrt men nee tro int de!!!!!!!!!!!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Köpte nyss en Magnum glass och märkte att det satt ett litet märke i hörnet på pappret. Det stod: 2 Heartbeats. Vad betyder det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Köpte nyss en Magnum glass och märkte att det satt ett litet märke i hörnet på pappret. Det stod: 2 Heartbeats. Vad betyder det? Två Hjärtslag? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Två Hjärtslag? Ja men betyder det inget mer? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Någon som har det där ljudklippet när Elizzar/Elzzaar/Ellizar eller vad han nu än heter ringer en halvdöv tant? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Någon som har det där ljudklippet när Elizzar/Elzzaar/Ellizar eller vad han nu än heter ringer en halvdöv tant? Menar du "sluuuta nuuu"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Menar du "sluuuta nuuu"? "Ja kan prata liiiiiiite liiiiiiiite svenskaaaaa". Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Magnum glass Att bero på Magnum... har GB slutat att saluföra Magnum Vit? Finns bara en med jordgubbsfyllning som har vit choklad nu vad jag sett. Dem kan ju inte ta tillbaka klassiker som Pucko och Top Hat och sedan ta bort en klassiker som funnits sedan jag gick på lågstadiet?! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts