Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Detta passar snarare in i forumet-delen, men jag orkar inte göra en ny tråd.

Den senaste tiden har jag börjat se trådar med en lysande ikon för ny post i den, men det är jag själv som gjort den senaste posten. Irriterande att gå in i trådar och sen se att det inte har blivit några nya posts i den (lär mig väl, men tidigare tryckte jag på dem som lyste utan att behöva tänka). Fler som har detta problem, eller är det kanske min webbläsare som spökar? Lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faktiskt en sak jag undrat ett tag nu: Varför går framhjulen på lastbilar (men även på de flesta bussar) utåt medans de på bakhjulen går inåt? :)

När man svänger eller vadå? Skulle bakhjulen svänga åt samma håll skulle man få strafe-ande fordon istället för fordon med bättre svängradie.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man svänger eller vadå? Skulle bakhjulen svänga åt samma håll skulle man få strafe-ande fordon istället för fordon med bättre svängradie.

Hittade en bra bild där man ser hjulen, både fram och bak.

Kolla, ser du hur jag menar: Fram, UT, Bak, IN. =/

egywc7euuljn.jpg

Edit. Denna var ännu bättre:

gmkpumzjka37.jpg

Varför är det så? O.o

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Väntar på Guardian*

Ja just det, han var ju grym på fordon.

Hoppas han vet. Men har ni tänkt på att det är på det där sättet? Nästan alla bussar och lastbilar ser ut så, så nån funktion med det borde det finnas.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte för att svänga bättre? Ser ibland lastbilar och bussar som ska göra skarpa svängar där bakdäcken svänger också. Skulle de sitta i samma "rad" som framdäcken skulle det inte hjälpa lika mycket.

Fast det är bara en teori. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en bra bild där man ser hjulen, både fram och bak.

Kolla, ser du hur jag menar: Fram, UT, Bak, IN. =/

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/egywc7euuljn.jpg

Edit. Denna var ännu bättre:

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/gmkpumzjka37.jpg

Varför är det så? O.o

Jasså var det navkapslarna du snackade om. Ja då har jag ingen aning, men jag tror inte det har nåt med det RavenE pratar om...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...