Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Men Du har ju aldrig förstått det här med särskrivning.

Kebab: Jo, halvkonstigt läge, men jag ser hellre ost- och skinkmacka. Och som Curly påpekar blir det ju problem även utan "-".

Yeah, håller med, med samma resonemang man säger "Hatt- och mössaffär". Jag är ingen fullfjädrad grammatiker, men jag skulle snarare säga att strecket antyder en affär med hattar och mössor, dvs. att man tar de objekt som slutordet innehåller och grupperar dom, än att man ska tolka det rent bokstavligt, som "Hatt-(affär) och mössaffär". Okej, när jag läste igenom det var det rätt otydligt, men jag hoppas att poängen framgick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fungerar egentligen en ritbräda rent praktiskt? Styr man muspekaren med pennan som en vanlig mus och trycker in en knapp för att använda nuvarande verktyg (om vi pratar photoshop eller något)?

Fungerar i praktiken som en touchscreen eller touchpad på en laptop.

Du drar på brädan för att röra musen, klickar genom att trycka på den och hålla nera för att "rita".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man läser om personer som har gjort falska sedlar så läser man också om att de har gjort falska frimärken.

Varför just frimärken?

Och sen så undrar jag hur jag gör så firefox sparar lösenordet på en viss sida?

Alla mina användarnamn och lösenord sparas på diverse sidor, men på nått sätt inte på bilddagboken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man läser om personer som har gjort falska sedlar så läser man också om att de har gjort falska frimärken.

Varför just frimärken?

Alla mina användarnamn och lösenord sparas på diverse sidor, men på nått sätt inte på bilddagboken?

Har samma problem här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför just frimärken?

De kanske förfalskar frimärken som är värda mycket?

Bilddagboken buggar totalt i firefox för mig, kör den i vanliga explorer istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå in på bilddagboken. Sen kör du följande kod i adressfältet:

java script:(function()%7Bvar%20ca,cea,cs,df,dfe,i,j,x,y;function%20n(i,what)%7Breturn%20i+%22%20%22+what+((i==1)?%22%22:%22s%22)%7Dca=cea=cs=0;df=document.forms;for(i=0;i%3Cdf.length;++i)%7Bx=df%5Bi%5D;dfe=x.elements;if(x.onsubmit)%7Bx.onsubmit=%22%22;++cs;%7Dif(x.attributes%5B%22autocomplete%22%5D)%7Bx.attributes%5B%22autocomplete%22%5D.value=%22on%22;++ca;%7Dfor(j=0;j%3Cdfe.length;++j)%7By=dfe%5Bj%5D;if(y.attributes%5B%22autocomplete%22%5D)%7By.attributes%5B%22autocomplete%22%5D.value=%22on%22;++cea;%7D%7D%7Dalert(%22Removed%20autocomplete=off%20from%20%22+n(ca,%22form%22)+%22%20and%20from%20%22+n(cea,%22form%20element%22)+%22,%20and%20removed%20onsubmit%20from%20%22+n(cs,%22form%22)+%22.%20After%20you%20type%20your%20password%20and%20submit%20the%20form,%20the%20browser%20will%20offer%20to%20remember%20your%20password.%22)%7D)();

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stockholm Marathon som håller på i skrivande stund. Har en fråga, som kanske någon kan svara på?

I Herrtäten är det BARA brun hyade män. I damtäten är det EN mörk och resten vita? Är mörkhyade män mer i form? :shifty:

1. Fattigdomen är hög i afrika och det finns inte så många sporter. Löpning är en sport som inte kräver någon hög ekonomi.

2. Afrikaner har längre och rakare ben (eller något sådant, är inte helt säker och har ingen källa att länka till), som lämpar sig bättre för långdistanslöpning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Fattigdomen är hög i afrika och det finns inte så många sporter. Löpning är en sport som inte kräver någon hög ekonomi.

2. Afrikaner har längre och rakare ben (eller något sådant, är inte helt säker och har ingen källa att länka till), som lämpar sig bättre för långdistanslöpning.

Det förklarar ju inte varför det är fler afrikanska män än kvinnor som är duktiga löpare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...