The Dude Skrivet 29 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2008 Varför använder så jäkla många så jäkla mycket semikolon? edit: ??? edit. Är det nya diss-trenden gentemot filmer/inspelningar att säga att någona/några spelar dåligt? I stil med "nä den ä fäke" alltså. Jag tycker folk använder för lite semikolon. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 29 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2008 Det är ett bra sätt att dela upp två satser, och få betraktaren mer fokuserad på satsen efter semikolonet. Det är dessutom lite tyngre än en punkt, men inte lika 'tung' som ett streck, enligt mig. Ack, nyanser i språk är underbart! (kom precis på att det där inte alls besvarar din fråga, och att du förmodligen vet vad ett semikolon gör, men jag låter det stå kvar) Timmy skulle inte gå ut idag, det var ju trots allt onsdag, och han behövde plugga. Timmy skulle inte gå ut idag; det var ju trots allt onsdag, och han behövde plugga. Timmy skulle inte gå ut idag - det var ju trots allt onsdag, och han behövde plugga. Tycker du att det har blivit mer semikolon på senare tid, eller hur menar du?Alltså. Ja, jo. Jag påstår inte att någon använder det fel eller så. Men det känns som om de som använder det försöker att visa sig mer språkligt intelligenta än vad det är, för i flera fall så räcker det med vanligt komma och ibland till och med inget skiljetecken alls. Jaaa. Det är ju MIN syn på det hela så man behöver ju inte ta åt sig. Jag ville endast få reda på det, liksom. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 29 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2008 Alltså. Ja, jo. Jag påstår inte att någon använder det fel eller så. Men det känns som om de som använder det försöker att visa sig mer språkligt intelligenta än vad det är, för i flera fall så räcker det med vanligt komma och ibland till och med inget skiljetecken alls. Jaaa. Det är ju MIN syn på det hela så man behöver ju inte ta åt sig. Jag ville endast få reda på det, liksom. Haha, ska du säga med din och Oskars jäkla blogg, den är full med smörja som vill låta mer språkligt intelligent än vad det är Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 29 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2008 Haha, ska du säga med din och Oskars jäkla blogg, den är full med smörja som vill låta mer språkligt intelligent än vad det är Tss! Läs smörjan som handlar om att vi är medvetna om att det är smörja Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 29 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2008 Vart är mina popcorn? Senast jag såg dem var för ungefär ett dygn sedan då jag är 90% säker på att jag packade ner dem i väskan efter att ha använd halva påsen. Nu när jag var popcornsugen låg dem ej i väskan. Vart kan de vara? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 29 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2008 Vart är mina popcorn? Senast jag såg dem var för ungefär ett dygn sedan då jag är 90% säker på att jag packade ner dem i väskan efter att ha använd halva påsen. Nu när jag var popcornsugen låg dem ej i väskan. Vart kan de vara? Ja, inte är dom här i alla fall. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2008 Ibland ser man inlägg från admins (oftast Stell) som slutar med en "EDIT:", men ingen "This post has been edited by...". Jag kan ta bort mina inlägg oavsett forum, men inte editera utan att skylten syns. Dessa edits man ser, är de fuskedits som gjorts genom att ta bort inlägget och sen posta på nytt med en liten ändring i sig, eller har ni nån "dölj edit"-funktion som vi saknar? FuskEDIT: Haha, just när jag skrivit klart posten ser jag en felformattering och fuskediterar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Ibland ser man inlägg från admins (oftast Stell) som slutar med en "EDIT:", men ingen "This post has been edited by...". Jag kan ta bort mina inlägg oavsett forum, men inte editera utan att skylten syns. Dessa edits man ser, är de fuskedits som gjorts genom att ta bort inlägget och sen posta på nytt med en liten ändring i sig, eller har ni nån "dölj edit"-funktion som vi saknar? FuskEDIT: Haha, just när jag skrivit klart posten ser jag en felformattering och fuskediterar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Admins kan editera sina egna och andras inlägg och som kalle visade så har vi ett alternativ om vi vill visa edited by eller inte. Mycket härligt att kunna stealthedita någons post utan att dom vet om det. Dock brukar vi slänga in saker i reason för att visa. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Behöver hjälp ang. mina nya skor. Jag har köpt ett par nya skor, skateskor, och testade dom idag. Märkte att när jag gick så "glappade" dom längst bak på foten. Det är inget jag vill ha, och om jag drar åt snörena (rätt böjning?) så ser det ju bara fult ut. Så, alltså. Jag vill fortfarande ha kvar "skatesko" känslan, dvs. att de ser stora ut, men vill ändå kunna gå normalt utan att det sliter som FAN längst bak på skon. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Admins kan editera sina egna och andras inlägg och som kalle visade så har vi ett alternativ om vi vill visa edited by eller inte. Mycket härligt att kunna stealthedita någons post utan att dom vet om det. Dock brukar vi slänga in saker i reason för att visa. Nån sån ruta har inte vi, och "Reason for edit"-alternativet finns av nån anledning bara när man väljer Quick Edit. Man kan ju tycka att Full Edit borde ha det också. Reason for edit: LOLOLOL, fuskedit på Henkes post /Stell Och jag som tänkte editera ditt inlägg just, men det är ju fel forum. But "I will have my vengeance, in this life forum or the next one" Anyway, tack för svar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Om du skriver en post och sedan skriver en igen så blir det ingen dubbelpost utan den andra sätts in i den första. Och på så så sätt kan du editera, eller snarare lägga till. Edit: Så som jag gjorde nu... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Det var det värsta. EDIT: Det trodde jag man bara kunde göra i vårt modforum. EDIT2: Då är ju hela coolheten borta EDIT 3: Kollar om postcounten ökar. EDIT 4: Nej, det gjorde den inte. Men med den här metoden kan man bara lägga till, inte ändra. Då är det fortarande coolt, alltså Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 EDIT 4: Nej, det gjorde den inte. Men med den här metoden kan man bara lägga till, inte ändra. Då är det fortarande coolt, alltså Haha ja, ni är supercoola. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 (redigerad) Om du skriver en post och sedan skriver en igen så blir det ingen dubbelpost utan den andra sätts in i den första. Och på så så sätt kan du editera, eller snarare lägga till. Edit: Så som jag gjorde nu... Så du menar att det är omöjligt att dubbelposta Eller gäller det endast för admins och mods? Redigerad 30 maj, 2008 av kicken Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 (redigerad) Så du menar att det är omöjligt att dubbelposta Eller gäller det endast för admins och mods? Nej, det finns en tidsgräns. Jag är osäker men tror att det är runt en minut. Efter det blir det en ny post. Redigerad 30 maj, 2008 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Måste prova. test Funkade ju. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Om jag inte misstror mig så är det en timme på dubbelpost spärren. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 Undrar om ni kan se denna? http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/files/5pb2ywdbcmo3.pdf Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 Undrar om ni kan se denna? http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/files/5pb2ywdbcmo3.pdf Inga problem. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts