Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Något jag tänkt på länge, är varför hårdrockare förknippas eller är satanister. varför är det så? det ska vara 666 hit, upp och ner vända kors dit. jag vet många låtar handlar om just djävulen och sån smörja, men VARFÖR!?

EDIT: en till snabb fråga, köpte Xbox 360 igår, som jag fick med xbox live till, samt en LAN kabel, ena ändan ska ju in bak i xboxen, dummare än så är jag inte, men den andra ändan? vart fan ska den?

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något jag tänkt på länge, är varför hårdrockare förknippas eller är satanister. varför är det så? det ska vara 666 hit, upp och ner vända kors dit. jag vet många låtar handlar om just djävulen och sån smörja, men VARFÖR!?

För att provocera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: en till snabb fråga, köpte Xbox 360 igår, som jag fick med xbox live till, samt en LAN kabel, ena ändan ska ju in bak i xboxen, dummare än så är jag inte, men den andra ändan? vart fan ska den?

Den ska in på samma ställe som din dators LAN-sladd går till; förslagsvis en router.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske bara är jag som är stollig men hur gör man egentligen för att söka efter bara mina posts i en specifik topic? T.ex alla posts jag har skrivit i fotografi-tråden.

Det går inte. Men om du skriver "Lajnux" i rutan som är längst ner till vänster på sidan så får du fram alla poster där folk har quotat dig eller skrivit till exempel "Snygga bilder, Lajnux!".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske bara är jag som är stollig men hur gör man egentligen för att söka efter bara mina posts i en specifik topic? T.ex alla posts jag har skrivit i fotografi-tråden.
Du kan ju söka på så många ord i trådtiteln som det bara går och välja "search titles only" och "show results as posts" och sedan "filter by member name" skriver du i ditt eget namn. Fungerar nog inte super men kanske värt att testa.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du klickar bara på replies (höger om trådnamnet) där kommer en lista med alla eprson som skrivit i en tråd och hur många inlägg.

En fråga: är det tillåtet att operera in stora fötter eller simhud och sedan tävla i simning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En förklaring kan vara att hårdrock och heavy metal är rebellisk musik. Och om man verkligen vill provocera och gå emot mängden så ska man låtsas vara lite satanistisk av sig. Det är faktiskt rätt kul när folk kallar en för satanist för att man spelar Shout At The Devil på högsta volym. Men inte fan är jag satanist för att jag gillar den låten. Just i detta fallet handlar den låten om att alla har sin lilla egen "djävul" som man måste stå upp mot. För en tonårstjej så kanske djävulen är mamman som säger att hon klär sig för slampigt. För en elev kanske djävulen är läraren som hotar en med IG. Man måste läsa mellan raderna ibland också.

Och så är ju satan lite tuff också :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle snarare fråga frågan, varför förknippas satanister med hårdrockare. Nu-age satanister är ändå folk som tror på att människor är "gud" rather than satan. Djävulsdyrkare däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...