Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Släng in den i Adobe Premier och välj export to DVD.

Går det inte i senaste Nero?

Filen är förresten några megabyte förstor för en vanlig DVD-skiva men som tur är så har jag en doubble-layer inhandlad för emergencies (filmen ska visas upp på tisdag). Kan vanliga DVD-spelare läsa DVD-DL?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filen är förresten några megabyte förstor för en vanlig DVD-skiva men som tur är så har jag en doubble-layer inhandlad för emergencies (filmen ska visas upp på tisdag). Kan vanliga DVD-spelare läsa DVD-DL?

Inte direkt med en avi-fil, vad jag vet. Jag tror du måste göra om filen till mpeg-2. Tror det finns program som kan konvertera .avi-filer så det passar till DVD. Det andra vet jag inget om. Det beror väl på vad som menas med 'vanliga'.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ, budget ~500 SEK.

Hittade detta på wikipedia: "DVD-DL - ("DVD Dual Layer") En skiva med "dubbla lager". På den kan man, med en Dual Layer-brännare, bränna drygt 8 gigabyte, alltså nästan dubbelt så mycket information som en vanlig DVD-R eller DVD-RW. Köp- och hyrfilmer på DVD är oftast Dual Layer-skivor. " Så det borde gå. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur i helvete bär man sig åt för att bränna en vanlig .avi-fil som en DVD-läsaren kan läsa?!

Använd WinAVI Converter. Har använt den sjukt länge, är super nöjd! :>

Så här ser inställningarna ut i WinAvi Converter. Du ser ju själv ungefär vad man kan ändra.

mfdvd_winavi_4_1012927_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har Nero OEM, eller det som följer med dvd-brännaren så funkar det inte annars om du skaffar Nero 7 (eller 8 kanske finns ute) så är det bara kolla under Video och sen nåt i stil med "skapa dvd-skivor" sen trycker du på add video och lätar upp filen/filerna du vill bränna och gör det. programmet komprimerar filen så det passar dvd-skivan och det blir alltid bra kvalitet om du bara ska bränna en vanlig långfilm

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför lyssnar vissa personer bara på musik som är ny och populär? Kan gamla låtar inte vara bra på något sätt?

Det går liksom egentligen inte att svara på förutom att det hjärnan avsöndrar med dopamin när de lyssnar på nyare, 'populärare' musik. Rent biologiskt alltså. Eller så klingar de helt enkelt bättre med den typen av musik. T.ex. enda de hör på radion eller hos sina vänner.

Fast att MÅNGA brukar ljuga om att endast lyssna på sådan musik. T.ex. som jag förr, jag sade att allt jag lyssnade på var Iron Maiden och Metallica. När jag kom hem och satte mig i stolen och drog igång musiken så var det Eminem och Lloyd Banks som drogs igång. Houseism - alla ljuger, hihihi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att om man skjuter en elefant och säljer elfenbenet så får du typ 20-30kr kilot. Marknadspriset ligger sen på typ 100 gånger det priset.

Okej, tackar! Trodde inte att någon skulle veta faktiskt, tänk vad gtasajten kan vara bra att ha ibland. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjänar en Formel 1 förare mera pengar än vad en Fotbollsspelare gör eller?

Here’s one estimate, reportedly from the F1 Racing mag, March issue:

1. Kimi Raikkonen, Ferrari, US$51 million

2. Ralf Schumacher, Toyota, US$25 million.

3. Fernando Alonso, McLaren, US$22 million.

4. Jenson Button, Honda, US$18 million.

5. Rubens Barrichello, Honda, US$12 million.

6. Jarno Trulli, Toyota, US$10 million.

7. Felipe Massa, Ferrari, US$8 million.

8. Giancarlo Fisichella, Renault, US$7 million.

9. Mark Webber, Red Bull, US$5 million.

10. Takuma Sato, Super Aguri, US$4.5 million.

For comparison, here are the estimates from last year:

1. Michael Schumacher - $62.4m

2. Ralf Schumacher - $20.4m

3. Kimi Raikkonen - $14.4m

4. Juan Pablo Montoya - $13.2m

5. Rubens Barrichello - $12m

6. Jarno Trulli - $9.6m

7. Fernando Alonso - $7.2m

8. Mark Webber - $7.2m

9. David Coulthard - $7.2m

10. Jenson Button - $7.2m

11. Giancarlo Fisichella - $6m

12. Nick Heidfeld - $6m

13. Jacques Villeneuve - $3.6m

14. Nico Rosberg - $1.8m

15. Christian Klien - $1.8m

Both these lists don’t include any sponsorship or endorsment deals. Schumi Sr. ended his career at the end of last year as the highest paid F1 driver in the history! And second only to Tiger Woods as the top earner in professional sport. Of course, for a 7 times world champion, that is quite justified!

Svar: Ja? beror på hur bra dom är

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nått mobil-abonemang som kostar runt 150-75SEK i månaden och ger en ett obegränsat antal gratis sms till conviq abonenneter. plus ett antal gratis sms till ALLA opratörer.

Yeah. inte den bästa stavningen men orkar inte just nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nått mobil-abonemang som kostar runt 150-75SEK i månaden och ger en ett obegränsat antal gratis sms till conviq abonenneter. plus ett antal gratis sms till ALLA opratörer.

Med Comviq Kompis så smsar du gratis till alla inom comviqs nät, som t.ex andra Comviqs och Parlino. Till alla operatörer vet jag ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

that is quite justified!

Not.

Ingen enskild människa är värd så där extremt mycket cashola.

---

Jag har en fråga om bälten/nivåer i olika kampsporter. Hur bestäms det när en utövare är klar att gå upp en nivå och få en ny färg på bältet och vem bestämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det här på riktigt? Om det är det så är hon ju komplett galen den kärringen!

[youtube-old]LM14Kqio5B4&NR=1[/youtube-old]

Det där är ingeting. Det finns en inspelning där hon spyr ut satan och kr en massa kräkljud. Hatar Canskråla, tokigare än en dassråtta...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns telia/Tele2 abonnemang som du betalar 100kr och får skicka 5000 sms gratis, Vet dock inte till vilka operatörer.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...