Karatemorfar Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 2. Går solen alltid upp och ner på samma ställe? ( ) Det logiska är att den inte gör det, för då lär det vara lika ljust året runt? Så, enligt mig, nej ! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 solen går aldrig upp Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 2. Går solen alltid upp och ner på samma ställe? ( ) Ja, i princip. orka vara hårfin Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 Vad är det jag har totalmissat som gör att The all-seeying eye inte går att installera längre? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Det ska finnas någon sida, där man kan se gamla hemsidor? Alltså, jag vill se Hultsfreds, eller rockpartys då, hemsida från 2006. Finns den "lagrad" någonstans? Tack. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Det ska finnas någon sida, där man kan se gamla hemsidor? Alltså, jag vill se Hultsfreds, eller rockpartys då, hemsida från 2006. Finns den "lagrad" någonstans? Tack. The Wayback Machine! counter-question: Går det att partitionera externa (USB) hårddiskar på något sätt? Så att typ... Bara en partition skulle krascha om man är oförsiktig (och har otur) och den går sönder när man kopplar ut den. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 counter-question: Går det att partitionera externa (USB) hårddiskar på något sätt? Så att typ... Bara en partition skulle krascha om man är oförsiktig (och har otur) och den går sönder när man kopplar ut den. Borde inte vara några problem antar jag, men kraschar hela disken så kraschar ju givetvis båda, marginellt ökad säkerhet skulle jag säga. Använd Windows inbyggda variant (högerklick den här datorn -> hantera -> diskhantering) eller Partition Magic/liknande. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Två frågor 1. När tv:en får stå på ett tag sen när man ska stänga av den varför kommer det en vit bild och man ser liten del av bilden när man stänger av. Tex om man ser en tjej vid en bil så stänger man av tv:en så blir det en vit bild sen ser man tjejen vid den där bilen typ. Varför blir det så? Hoppas det stämmer. 2. Vart i Örebro står den där statyn av Ronnie Peterson. För vi ska till Örebro på klassresa till Gustavsvik så ja undrar ligger statyn i närheten eller?. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 (redigerad) Sry för dubbel pst trök två gånger för det gick lite segt Redigerad 20 maj, 2008 av Tikki Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 2. Vart i Örebro står den där statyn av Ronnie Peterson. För vi ska till Örebro på klassresa till Gustavsvik så ja undrar ligger statyn i närheten eller?. Statyn finns i Almby vid Almbyplan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Denna fråga har ställts tidigare, men orkar inte leta igenom GTA IV forumet. Iaf. Hur stort är GTA IV till ytan? Har förstått det som så att GTA IV utspelar sig i en stad, istället för tre som i SA. Har själv inte testat fyran men SA var enligt mig ganska stort, och jag kan tänka mig att eftersom fyran endast utspelar sig i en stad så har den gjorts väligt stor. Men hur stor är ytan i IV jämfört med SA? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Denna fråga har ställts tidigare, men orkar inte leta igenom GTA IV forumet. Iaf. Hur stort är GTA IV till ytan? Har förstått det som så att GTA IV utspelar sig i en stad, istället för tre som i SA. Har själv inte testat fyran men SA var enligt mig ganska stort, och jag kan tänka mig att eftersom fyran endast utspelar sig i en stad så har den gjorts väligt stor. Men hur stor är ytan i IV jämfört med SA? Du orkade göra över 400 tangenttryckningar men inte leta fram FAQ:en som ligger högst upp i GTA IV-forumet? Märkligt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 (redigerad) Du orkade göra över 400 tangenttryckningar men inte leta fram FAQ:en som ligger högst upp i GTA IV-forumet? Märkligt. I FAQen så står det att ytan är ca 3grr större än Liberty City i GTA3 men tyvärr så har jag bara kört dem första uppdragen i GTA3 så jag har ingen aning om hur stort Liberty City var i GTA3. Därför så ville jag ha en jämförelse mellan GTA IV och GTA SA. Det enda FAQen säger om det är att ytan är "mindre" än i SA, vilket inte säger mig så mycket. Men jag skulle väl kunna chansa på att GTA IV ytan är ca 20% mindre då.. Det kan såklart vara svårt att säga hur mycket det skiljer sig, men är mest nyfiken eftersom jag inte har fått chansen att spela GTA4 än. Redigerad 20 maj, 2008 av Visa Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 I FAQen så står det att ytan är ca 3grr större än Liberty City i GTA3 men tyvärr så har jag bara kört dem första uppdragen i GTA3 så jag har ingen aning om hur stort Liberty City var i GTA3. Därför så ville jag ha en jämförelse mellan GTA IV och GTA SA. Det enda FAQen säger om det är att ytan är "mindre" än i SA, vilket inte säger mig så mycket. Men jag skulle väl kunna chansa på att GTA IV ytan är ca 20% mindre då.. Jaså, trodde du var en gammal räv som spelat sönder GTA3. Här finns väl något i stil med det du letar efter då: http://whatifgaming.com/gta-iv-map-city-size-scope Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Okej, tack! 1. Finns det något engelskt uttryck för "favorit i repris"? 2. Går solen alltid upp och ner på samma ställe? ( ) Det logiska är att den inte gör det, för då lär det vara lika ljust året runt? Så, enligt mig, nej ! solen går aldrig upp Ja, i princip. orka vara hårfin Jag känner mig lite vilsen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Vad heter den nuvarande Dali Llama? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Solen går alltid upp från söder, den går aldrig "upp" på samma sida tror jag då jorden hela tiden svänger sig runt solen, går upp gör den aldrig då jorden bara svänger sig så får inte den ena sidan solen mot sig. Att man säger den går upp är för när du vaknar stiger solen för oss, men egentligen så svänger sig bara jorden, för solen är hela tiden samma position, hoppas du fattar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Vad heter den nuvarande Dali Llama? Nuvarande Dalai lama -> Tenzin Gyatso, Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Nuvarande Dalai lama -> Tenzin Gyatso, Jetsun Jamphel Ngawang Lobsang Yeshe Tenzin Gyatso Knäcker nästan Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Jetsun Jamphel Ngawang Lobsang Yeshe Tenzin Gyatso Knäcker nästan Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch Är det den walesiska staden? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts