MyStiC Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Vad krävs för att odla Saffran? Saffranspistiller från blomman Crocus Sativus som du sedan planterar i jord. Notera att blomman måste vara torkad innan du kan ta pistillerna ur den. Den skall sedan torkas innan den kan lagras på burk, det kräver också att man har plats för tvåhundra Crocus Sativus i sin örtagård - på en kraftigt gödslad och väl dränerad jord - för att få ihop ett gram saffran. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Saffranspistiller från blomman Crocus Sativus som du sedan planterar i jord. Notera att blomman måste vara torkad innan du kan ta pistillerna ur den. Den skall sedan torkas innan den kan lagras på burk, det kräver också att man har plats för tvåhundra Crocus Sativus i sin örtagård - på en kraftigt gödslad och väl dränerad jord - för att få ihop ett gram saffran. Hej copypasta från wikipedia. Vad som behövs är Saffranskrokus. Simple as that. Och gröna fingrar såklart. Blomman är steril, så man måste pollunera den på egen hand. När du ska skörda tar du märkena (klass 1) eller hela pistillerna och ståndarna (klass 2-3) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 @Cyper/Cyprez-frågan Han har använt Cyper sen runt 05, han glömde lösenordet, skapade Cyprez. Nu har han väl fått en flashback och plötsligt kommit ihåg sitt lösenord till Cyper. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 (redigerad) MS Håller med till 100%!-fråga. Jag har ett dokument med sidhuvud och sidfot, med sidnummer och så. Men jag vill inte ha med sidfoten/huvudet i försättsbladet eller innehållsförteckningen; hur göra för att ta bort den från de två första sidorna? Jag tror att jag gjorde såhär. Inte säker dock. Jag klickade ur "Visa på första sidan" när jag la dit sidnummer. Sedan gick till sidan 3 (efter innehållsförteckningen) för att klicka ur "Samma som föregående" i sidfoten. Till sist gick jag in i sidfoten och tog bort sidnummret på sida 2 (innehållsförteckningen). Redigerad 17 maj, 2008 av Saleen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 MS Håller med till 100%!-fråga. Jag har ett dokument med sidhuvud och sidfot, med sidnummer och så. Men jag vill inte ha med sidfoten/huvudet i försättsbladet eller innehållsförteckningen; hur göra för att ta bort den från de två första sidorna? Jag gjorde det i skolan för några veckor sen, det var lite knepigt. Minns bara att man skulle infoga kapitelbrytning eller nåt(fanns brevid sidbrytning) på sida 2. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Tack för svaren, får peta lite på det senare! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 @Cyper/Cyprez-frågan Han har använt Cyper sen runt 05, han glömde lösenordet, skapade Cyprez. Nu har han väl fått en flashback och plötsligt kommit ihåg sitt lösenord till Cyper. Nej, då har jag skrivit i hans comments i sömnen =E Den buggade ju sig för nor adde oxå Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 @Cyper/Cyprez-frågan Han har använt Cyper sen runt 05, han glömde lösenordet, skapade Cyprez. Nu har han väl fått en flashback och plötsligt kommit ihåg sitt lösenord till Cyper. Cyprez finns inte längre. Cyprez har också bytt namn till just Cyper, vilket han har påpekat och som man har kunnat se i vissa nya trådar. Den f.d. Cyper har antagligen nullifierats efter namnbytet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Hej copypasta från wikipedia. Vad som behövs är Saffranskrokus. Simple as that. Och gröna fingrar såklart. Blomman är steril, så man måste pollunera den på egen hand. När du ska skörda tar du märkena (klass 1) eller hela pistillerna och ståndarna (klass 2-3) då förstår jag varför det är så dyrt, tack! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Jag tycker Chuck Norris-skämt är jätteroliga, vilket jag inte borde eftersom jag aldrig har sett honom i någon film. Så jag undrar; allt det här med att han kan göra vad som helst, kommer det från någon speciell karaktär han har spelat? VIlken i så fall? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Hej copypasta från wikipedia. Vad som behövs är Saffranskrokus. Simple as that. Och gröna fingrar såklart. Blomman är steril, så man måste pollunera den på egen hand. När du ska skörda tar du märkena (klass 1) eller hela pistillerna och ståndarna (klass 2-3) Hej ingenting alls från wikipedia. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Så jag undrar; allt det här med att han kan göra vad som helst, kommer det från någon speciell karaktär han har spelat? VIlken i så fall? Något, typ allt om hans roundhouse-kick och sånt, bör ju komma från filmer som "Way of the Dragon" där han spelar karatemästare alá Bruce Lee mot just Bruce Lee. Sen är han ju rätt kickarse i Delta Force-filmerna med. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 (redigerad) Något, typ allt om hans roundhouse-kick och sånt, bör ju komma från filmer som "Way of the Dragon" där han spelar karatemästare alá Bruce Lee mot just Bruce Lee. Sen är han ju rätt kickarse i Delta Force-filmerna med. Glöm inte: ! ----- Hur var det nu, kan man banna/stänga av folk från en specifik forumdel på ett forum som detta? Redigerad 18 maj, 2008 av Umberto Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Hur var det nu, kan man banna/stänga av folk från en specifik forumdel på ett forum som detta? Man kan ju alltid sätta kräken i en speciell medlemsgrupp ('Exil') som inte har tillgång till vissa forumdelar, om man vill göra det lätt för sig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Man kan ju alltid sätta kräken i en speciell medlemsgrupp ('Exil') som inte har tillgång till vissa forumdelar, om man vill göra det lätt för sig. Det är väl det lättaste. Vet inte vad som går och inte går faktist. Vi har enbart dom simpla suspend och hybernate i valfria timmar/dagar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 (redigerad) Alltid när det är en vit text på en svart yta på TV skärmen så ser jag typ lite blurigt. Vad kan det bero på? Jag trodde först att mina ögon var lite våta men nix Så här ser jag ungefär: Redigerad 18 maj, 2008 av Tux Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 När vi ändå är inne på TV så har jag en fråga från min syster. Hon har en Samsung 32" lcd eller nått sånt och har datorn kopplad till tvn. Problemet är att när hon sitter vid datorn på TV'n så fladdrar bilden oavbrutet. Ni som någon gång satt en magnet vid en datorskärm (tror det blir så om man har telefonen vid skärmen och det ringer också) så vet ni vad jag snackar om. Jag läste manualen och kollade så upplösning/HZ var rätt och det stämde. Datorn står i ena änden av rummet och så används det en lång "skärm"sladd. Hon sa att problemet uppkommit efter att TV'n var inne på service/reparation. Tänkte om det kunde bero på datorn eller om vi är tvugna att ringa till Samsung ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 (redigerad) När vi ändå är inne på TV så har jag en fråga från min syster. Hon har en Samsung 32" lcd eller nått sånt och har datorn kopplad till tvn. Problemet är att när hon sitter vid datorn på TV'n så fladdrar bilden oavbrutet. Ni som någon gång satt en magnet vid en datorskärm (tror det blir så om man har telefonen vid skärmen och det ringer också) så vet ni vad jag snackar om. Jag läste manualen och kollade så upplösning/HZ var rätt och det stämde. Datorn står i ena änden av rummet och så används det en lång "skärm"sladd. Hon sa att problemet uppkommit efter att TV'n var inne på service/reparation. Tänkte om det kunde bero på datorn eller om vi är tvugna att ringa till Samsung ? Det brukar bero på fel uppdateringsfrekvens, men eftersom problemt kommit efter service så är det nog inte mycket mer än att ringa supporten. Alltid när det är en vit text på en svart yta på TV skärmen så ser jag typ lite blurigt. Vad kan det bero på? Jag trodde först att mina ögon var lite våta men nix Brukar vara en inställning på skärpan på TV'n, leta efter den och höj värdet. Redigerad 18 maj, 2008 av Ace Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Brukar vara en inställning på skärpan på TV'n, leta efter den och höj värdet. Jag är den enda i familjen som ser blurigt . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Något, typ allt om hans roundhouse-kick och sånt, bör ju komma från filmer som "Way of the Dragon" där han spelar karatemästare alá Bruce Lee mot just Bruce Lee. Sen är han ju rätt kickarse i Delta Force-filmerna med. Glöm inte: ! Okej, tack! 1. Finns det något engelskt uttryck för "favorit i repris"? 2. Går solen alltid upp och ner på samma ställe? ( ) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts