Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Ska man ringa till Vägverket eller Länsstyrelsen om man vill pusha på för sitt övningskörkortstillstånd?

Länsstyrelsen, det är dom som har hand om tillstånden. Har själv tagit kontakt med dom. img900_rant.gif

På tal om det: Jag fick mitt i fredags, mammas sambo fick sitt handledarbevis igår, mamma har inte fått sitt än. :wub:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länsstyrelsen, det är dom som har hand om tillstånden. Har själv tagit kontakt med dom. img900_rant.gif

På tal om det: Jag fick mitt i fredags, mammas sambo fick sitt handledarbevis igår, mamma har inte fått sitt än. :>

Fniss, det sägs ju att det ska ta ungefär sex veckor och jag har väl väntat i fyra nu kanske, men enligt folket på körskolan så sa de att "man gott kunde ringa dem".

Vad ska man säga när man kommer fram till deras växel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fniss, det sägs ju att det ska ta ungefär sex veckor och jag har väl väntat i fyra nu kanske, men enligt folket på körskolan så sa de att "man gott kunde ringa dem".

Vad ska man säga när man kommer fram till deras växel?

Sex veckor? :D

För mig tog det två veckor för att få mitt, så jag hann aldrig ringa dom. Mailade dock vägverket och frågade hur länge det skulle ta, och fick svaret att ta kontakt med länsstyrelsen. Hann som sagt aldrig ringa dom, eftersom jag fick det samma dag som jag fick svar av vägverket. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sex veckor? :D

För mig tog det två veckor för att få mitt, så jag hann aldrig ringa dom. Mailade dock vägverket och frågade hur länge det skulle ta, och fick svaret att ta kontakt med länsstyrelsen. Hann som sagt aldrig ringa dom, eftersom jag fick det samma dag som jag fick svar av vägverket. :>

Två veckor? ;)

Får väl ringa dem då, tack så mycket. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nejdå, den är fortfarande fullständigt accepterad och ses som den rimligaste förklaringen. Många dinosauriefossil visar fjäderliknande strukturer som till en början troligen användes till att skydda äggen från kyla -> dinosaurier med fjädrar förlorade inte lika många ägg -> den egenskapen blev vanligare och vanligare pga selektionstryck. På nåt sätt, och av någon anledning, började pälsdräkten användas till att glidflyga med -> ny nisch => en explosion av nya arter som inte längre konkurrerade om boplats, föda och annat med de fjäderlösa dinosaurierna. Archaeopteryx sägs ju vara "den första fågeln".

Ekar det eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ekar det eller?

Que?

____

Superstart kan man skapa ett eget sökfält genom att ta Nya Block -> Plugins / API + Populära -> Egen sökmotor.

När man fått fram den står det lite halvknepiga instruktioner som jag försökt följa men inte lyckats med. Jag vill ha ett sökfönster som ger resultat från LyricsDir, men jag vet inte hur jag ska fixa inställningarna till sökfönstret! Help me! :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför går människor med utländsk utseende på och av bussarna vid Londonviadukten?

Största delen ser ut att vara latinamerikaner och dessa ska väl inte ta båten till Finland eller Estland?

Kan det ligga något i närheten som de har anknytning till?

Mycket myskofikt!

Ni som inte bor i/runt Stockholm lär inte veta vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...