Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Ja, jag hade också funderingar på hälen.. Men som chuckyboy sade så har man ju typ ingen känsel alls på armbågen, i alla fall inte när man nyper.

Så ska jag ta den där risken att batterina kan börja läcka eller är chansen rätts så liten eller?

Jag vågar lova att ingenting kommer hända, kör hårt. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Troligtvis inte ofta alls, så "egentligen" är det nog ingen fara alls. Men det var just att han kallade det en "myt".

Jag menade då inte två laddningsbara batterier utan vanliga.

Ja, jag hade också funderingar på hälen.. Men som chuckyboy sade så har man ju typ ingen känsel alls på armbågen, i alla fall inte när man nyper.

men om du nyper dig i skinnet på annat valfritt ställe är skillnaden inte stor. Det enda är om det sitter en muskel under, då kan det kännas lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket tjänade Bob Marley på sin musik innan han dog egentligen? Har alltid haft uppfattningen att han inte blev så rik på det medans min polare påstår att han var rik som en kokainlangare, vilket stämmer? :wub:

Hans musik blev väl mest uppmärksammad efter hans död?

Om du vågar lita på wikipedia så säger han : Marley har spelat in avsevärt mycket mer pengar efter sin död än medan han var i livet.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4gb ram @ XP 32bit = 3gb

Vet att man bara kan få ut 3gb, men kan det bli instabilitets problem med?

Man kan få ut mer än 3,0GB, beror på hur stor minnesmängd grafikkortet etc har, min bror får ut nästan 3,5GB. Angående instabilitetsproblem har jag inte hört något från honom eller någon annan för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hans musik blev väl mest uppmärksammad efter hans död?

Om du vågar lita på wikipedia så säger han : Marley har spelat in avsevärt mycket mer pengar efter sin död än medan han var i livet.

Ah jag läste det. Men jag undrar om någon vet ungefär hur mycket han tjänade medans han var i livet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid undrat en grej med upload-script på internet där man anger sökvägen till en fil på sin dator i en ruta och sedan klickar på en knapp för att ladda upp den valda filen. Finns det någon möjlighet för sidans ägare att logga sökvägen som man laddar upp filen från?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid undrat en grej med upload-script på internet där man anger sökvägen till en fil på sin dator i en ruta och sedan klickar på en knapp för att ladda upp den valda filen. Finns det någon möjlighet för sidans ägare att logga sökvägen som man laddar upp filen från?

Kan jag med ganska stor säkerhet säga att det går, ja. Om du menar att ägaren ska kunna se t.ex.

"C:\Documents and Settings\Alf Svensson\Mina dokument\Mina bilder"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till min fråga: Finns det några dinosaurier som troligtvis utvecklades till fåglar, eller är den idéen förkastad inom vetenskapen?

Nejdå, den är fortfarande fullständigt accepterad och ses som den rimligaste förklaringen. Många dinosauriefossil visar fjäderliknande strukturer som till en början troligen användes till att skydda äggen från kyla -> dinosaurier med fjädrar förlorade inte lika många ägg -> den egenskapen blev vanligare och vanligare pga selektionstryck. På nåt sätt, och av någon anledning, började pälsdräkten användas till att glidflyga med -> ny nisch => en explosion av nya arter som inte längre konkurrerade om boplats, föda och annat med de fjäderlösa dinosaurierna. Archaeopteryx sägs ju vara "den första fågeln".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena har en fråga om NHL.

NHL står väl för National Hockey League(Nation Hockey League?) Nation är väl typ som land/nation eller hur jag ska förklara. Men om det menas så typ då borde väl flera lag från Sydamerika/Europa /Världen få delta i NHL? Eller gäller det endast genom Nordamerika? NU förklarade ja lite konstigt hade svårt med detta nu att försöka förklara hur ja menade. Men hoppas ni fattar hur jag menar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...