Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Så jag kan köra med två olika sorters utan att nåt händer med musen eller tangentbordet.

Jaaaa. Batterier är uppbygda på princip samma sätt, bara olika företag som gjort dem och med forskning/experiment försökt få dem att hålla längre. Blir inga problem att ha olika märken. :blink:

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Namn på svenska band och artister som de tio senaste åren har eller är just nu skapligt kända i USA?

De enda jag vet just nu är Robyn samt The Sounds. Tips på mer uppskattas.

In Flames, Hellacopters, Millencollin, Blindside, Soilwork, Pain. (Machinae Supremacy - osäker på om dom spelas på radio och har sig)

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej tack har för mig att nåt kunnde hända om man körde med två olika sorters batterier.

Så länge du inte mixar laddningsbara med icke laddningsbara batterier så ska det nog inte vara någon fara. :)

Och tack The Dude för ett så bra svar på min fråga om duschdraperiet. Även fast du inte hade några belägg för det du sade så verkade det mycket trovärdigt. Jag kan tänka mig att det är så det är. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Namn på svenska band och artister som de tio senaste åren har eller är just nu skapligt kända i USA?

De enda jag vet just nu är Robyn samt The Sounds. Tips på mer uppskattas.

Några stycken är redan nämnda men här är några till...

*The Cardigans (Lovefool och några andra var stora USA-hits)

*Soundtrack of Our Lives

*Ace of Base (kanske har passerat 10-årsspärren, men de hade en hit med "Life is a Flower" 1998, fastd e var ju störst runt 1993-94 :confused: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge du inte mixar laddningsbara med icke laddningsbara batterier så ska det nog inte vara någon fara. :confused:

Varför skulle detta ge ett problem?

Varfifrån kommer myten om att man inte kan använda två batterier från olika märken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle detta ge ett problem?

Varfifrån kommer myten om att man inte kan använda två batterier från olika märken?

Kanske för att det finns en risk med olika laddningsnivåer? Ett batteri kan då bli helt urladdat före de andra, vilket i värsta fall kan fasvändas och börja ta emot laddning av de andra batterierna som kan leda till en explosion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske för att det finns en risk med olika laddningsnivåer? Ett batteri kan då bli helt urladdat före de andra, vilket i värsta fall kan fasvändas och börja ta emot laddning av de andra batterierna som kan leda till en explosion.

Finns det någon statistik på hur ofta det händer? Jag använder nämligen olika märken med olika laddningsnivår hela tiden så länge jag kan minas...

Angående batterier, jag hade en gång säkert 50 urladdade/laddade batterier av olika märken och en dag när jag skulle använda två styck fann jag att alla batterier i hela lådan var blöta och klistriga... läckage? Kunde nämligen bara hitta ett batteri där syran läckt ut men burken var ganska stor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon statistik på hur ofta det händer? Jag använder nämligen olika märken med olika laddningsnivår hela tiden så länge jag kan minas...

Troligtvis inte ofta alls, så "egentligen" är det nog ingen fara alls. Men det var just att han kallade det en "myt".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är tråkig:

Mjo, det vet jag också. Men det känns som att meningen inte blir komplett utan hakparenteserna. Har sett många sådana fall där det inte blir en komplett mening om hakparenteserna tas bort. Och då är det ju inte längre ett förtydligande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, det vet jag också. Men det känns som att meningen inte blir komplett utan hakparenteserna. Har sett många sådana fall där det inte blir en komplett mening om hakparenteserna tas bort. Och då är det ju inte längre ett förtydligande?

Rätt använt så är det väl att man måste man få förståelse för hela sammanhanget i den utklippta meningen, genom att flika in det där. Men i just ditt fall känns det bara felanvänt? Är det från en seriös tidning eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan fan fan!, sökte ett sommarjobb hos Nordsjö färgfabrik och nu känns det som att jag inte kommer få jobbet. Vad fan ska jag göra nu? det är väl försent att söka sommarjobb?. Gah :naughty: , vill verkligen jobba under sommaren!. Finns det inget man kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan fan fan!, sökte ett sommarjobb hos Nordsjö färgfabrik och nu känns det som att jag inte kommer få jobbet. Vad fan ska jag göra nu? det är väl försent att söka sommarjobb?. Gah :naughty: , vill verkligen jobba under sommaren!. Finns det inget man kan göra?

Det är väl bara att kolla runt med lite olika företag, risken är däremot rätt stor att det inte finns något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan fan fan!, sökte ett sommarjobb hos Nordsjö färgfabrik och nu känns det som att jag inte kommer få jobbet. Vad fan ska jag göra nu? det är väl försent att söka sommarjobb?. Gah :lol: , vill verkligen jobba under sommaren!. Finns det inget man kan göra?

Got the same feeling :unsure:

om jag inte får de jobbet jag sökt så blir de nog att hjälpa mor och far för en slant :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...