Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Orkar inte göra en ny tråd i Dator forumet så jag frågar här. :ph34r:

Finns det nån typ av program /hack / whatever som gör att att man kan komma in på sidor man är ipbannade ifrån?

Min kompis råkade bli bannad från en sida som vi delade acc på och nu vill vi kunna göra ett nytt acc där men vi är båda ipbannade. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar inte göra en ny tråd i Dator forumet så jag frågar här. (:!!!:)

Finns det nån typ av program /hack / whatever som gör att att man kan komma in på sidor man är ipbannade ifrån?

Min kompis råkade bli bannad från en sida som vi delade acc på och nu vill vi kunna göra ett nytt acc där men vi är båda ipbannade. :ph34r:

Proxy :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ja minns rätt fick ja nåt program med namn "Tor" som gjorde att man använde proxy och man kunnde byta IP så man fick ett slumpat IP.

japp och det fungerar bara med firefox.

Tror det bara är att google tor eller liknade ett rätt så lätt program.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska man använda Cola Light i en Menthosfontän? confused0006_853228_1.gif

Därför att aspartam är ett av ämnena som bidrar till reaktionen. Det är också viktigt att använda rätt sorts mentos eftersom det är de små porerna i ytan som gör att reaktionen kan ske. Vissa mentos har ett sorts vax över ytan och därför fungerar dom dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När de pratar i "Walkie talkies" eller Polis radio varför säger de alltid "Klart Slut" när de har sagt en mening. Samma sak om man kollar på BussChaufförerna när de pratar i sånt till kontoret eller till andra så använder de "Klart slut" Sen ibland när de har sagt nåt kan de också säga "Kom". Kan förklara lite vad ja menar med "Kom" Tex om en busschaufför anropar en annan kan det säga

"Jag har problem med min buss kom" Nu var detta vara ett exempel.

Sen en fråga till:

Varför får ja felmedelande av IE när ja går in på GTAsajten Google Whatever så står det "Denna Källa är inte tillgänglig http://www.google.se" Så får ja sidan kan inte visas sen om ja skriver Google igen i adressfältet så funkar det :):)

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När de pratar i "Walkie talkies" eller Polis radio varför säger de alltid "Klart Slut" när de har sagt en mening. Samma sak om man kollar på BussChaufför när de pratar i sånt till kontoret eller till andra så använder de "Klart slut" Sen ibland när de har sagt nåt kan de också säga "Kom".

Klart slut säger dom då dom har pratat klart, då vet den andre att han inte behöver säga något mer. Kom säger dom efter varje (typ) mening, så den andre vet att han kan börja prata.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart slut säger dom då dom har pratat klart, då vet den andre att han inte behöver säga något mer. Kom säger dom efter varje (typ) mening, så den andre vet att han kan börja prata.

Det har väl att göra med att walkie talkies är nån slags form av envägsapparatur?? Den ena kan inte höras när den andra håller ner knappen och pratar. Då måste man ju veta när det är fritt att prata så att den andre hör allt man säger..

? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att koppla in mus och tangentbord till en konsol och spela?

Vicke har i alla fall lyckats koppla in ett vanligt trådat tangentbord till sin Xbox... jag försökte med trådlöst plus mus och det visade sig fungera ytters dåligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har väl att göra med att walkie talkies är nån slags form av envägsapparatur?? Den ena kan inte höras när den andra håller ner knappen och pratar. Då måste man ju veta när det är fritt att prata så att den andre hör allt man säger..

? :)

Det också, ja. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...