R2D2 Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Om man t.ex. tar 2 ^ 2.2, hur fungerar det? Upphöjt till en halv är ju roten ur, men allt däremellan? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 (redigerad) Om man t.ex. tar 2 ^ 2.2, hur fungerar det? Upphöjt till en halv är ju roten ur, men allt däremellan? 5^2 är samma sak som 5x5=25, ifall exponensen är 2,1 istället så ska alltså basen multipiceras 2,1 gånger med sig själv, vilket blir 29,4... Antar iaf att det är så det blir med upphöjda decimaltal. Men annars är det ju 5^3 = 5x5x5, 5^4 = 5x5x5x5 osv som gäller. Redigerad 25 april, 2008 av The Dude Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 5^2 är samma sak som 5x5=25, ifall exponensen är 2,1 istället så ska alltså basen multipiceras 2,1 gånger med sig själv, vilket blir 29,4... Antar iaf att det är så det blir med upphöjda decimaltal. Men annars är det ju 5^3 = 5x5x5, 5^4 = 5x5x5x5 osv som gäller. Jo men hur skulle 5 ^ 2.1 se ut? Upphöjt till med heltal är ju simpelt men decimaltal är mycket svårare. Det är ju inte bara 5 * 5 * (0.1*5). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Om du valt att portera ditt nummer borde du veta vad det är. Portera är när du flyttar över ett gammalt nummer till ett nytt abonnemang/kontantkort från ditt nuvarande abonnemang/kontantkort. Om du t.ex. har 070-1234567 hos Telia och sen vill byta till Tele2 så får du ett nytt simkort. Med en portering så behåller du ditt nummer, fast det går över till Tele2 och ditt förra simkort blir obrukbart. Brukar gå på något dygn mellan operatörer och går på några minuter inom samma operatör. Det var det jag främst undrade, tacktack. Hursomhellst, nytt problem. Jag valde att göra en tråd om det. "Sätt in rätt SIM-kort" Upplåsning av telefon, kika gärna in. <333 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 (redigerad) Jo men hur skulle 5 ^ 2.1 se ut? Upphöjt till med heltal är ju simpelt men decimaltal är mycket svårare. Det är ju inte bara 5 * 5 * (0.1*5). Nej, det är inte direkt lika lätt. Men definitionen är: a^b = e^(b*ln (a )) Även att: x^(1/n) är n:teroten av x Redigerad 25 april, 2008 av mr_tobbe Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Har för mig att det fanns en sida där man kan se hur andra sajter såg ut förr, bl a så kunde man se hur gtasajten såg ut när den startade, nån som vet vad jag menar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jajajaa.... Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Har för mig att det fanns en sida där man kan se hur andra sajter såg ut förr, bl a så kunde man se hur gtasajten såg ut när den startade, nån som vet vad jag menar? http://www.archive.org/web/web.php Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 http://www.archive.org/web/web.php Haha, hur fungerar den där sidan egentligen? Jag menar, hemsidan som jag har hand om nu finns med där och det är nog inte fler än vi som bor i Blacka och runt om som känner till den sidan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jajajaa.... Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Haha, hur fungerar den där sidan egentligen? Jag menar, hemsidan som jag har hand om nu finns med där och det är nog inte fler än vi som bor i Blacka och runt om som känner till den sidan. Den har en bot som glider runt på sidor och sparar allt den ser, antar jag Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 25 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Just nu kan jag väl säga att vi vet var Umberto bor. Han bor i Åbo. Källa: Källa säger: Nu är det bekräftat Källa säger: Umberto bor i Åbo Källa säger: Han skrev att Lillasyster skulle spela i den stad där han bor, och då kollade jag var Lillasyster skulle spela idag. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Just nu kan jag väl säga att vi vet var Umberto bor. Han bor i Åbo. Källa: Källa säger: Nu är det bekräftat Källa säger: Umberto bor i Åbo Källa säger: Han skrev att Lillasyster skulle spela i den stad där han bor, och då kollade jag var Lillasyster skulle spela idag. Det...Visste vi redan? Och vad fan spelar det för roll egentligen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Han har nämnt att han bor där några/någon gånger/gång. Men han ville inte vara med på en lista, så jag vet inte om han vill vara med i denna tråd, men då detta inte är så svårt att lista ut får det väl vara Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Finns det någon australiensisk version av Hitta/Eniro? Har en del folk jag skulle vilja kontakta. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Finns det någon australiensisk version av Hitta/Eniro? Har en del folk jag skulle vilja kontakta. http://www.yellowpages.com.au/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 http://www.yellowpages.com.au/ Åh så dum jag är. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 26 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2008 Just nu kan jag väl säga att vi vet var Umberto bor. Han bor i Åbo. Källa: Källa säger: Nu är det bekräftat Källa säger: Umberto bor i Åbo Källa säger: Han skrev att Lillasyster skulle spela i den stad där han bor, och då kollade jag var Lillasyster skulle spela idag. Godmorgon! --- Han har nämnt att han bor där några/någon gånger/gång. Men han ville inte vara med på en lista, så jag vet inte om han vill vara med i denna tråd, men då detta inte är så svårt att lista ut får det väl vara Nah, jag gillar inte listor. ---- Har kvinnliga lastbilschaufförer bilder på nakna män i hytten? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 26 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2008 Har kvinnliga lastbilschaufförer bilder på nakna män i hytten? Haha, nej, har aldrig mött någon kvinnlig kollega med nakenbilder på män i hytten. det är sällan män har kvinnor i hytten med, möjligtvis en verkstadskalender (alla vet väl vad som finns på dem?) på väggen ovanför slafen. oftast brukar man ha en hockey logo, lastbilens märke, eller en svensk/amerikask/ sydstatsflagga eller inget alls i fulvolvon jag kör hänger däremot en lapp jag gjort själv med texten "jag kör volvo av en anledning: kör jag scania skulle jag bli bäst, då känner du dig underlägsen". mest bara en skojsak för att skämta med slavdrivaren Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 Manhunt 2, Resident Evil 5 och Postal 3, vad händer? När släpps de? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 Manhunt 2, Resident Evil 5 och Postal 3, vad händer? När släpps de? Manhunt 2: Släppt, men det verkade inte bli en succé. RE 5: No idea. Postal 3: Såg nån trailer ute för länge sedan, men inget nytt än. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 Haha, nej, har aldrig mött någon kvinnlig kollega med nakenbilder på män i hytten. det är sällan män har kvinnor i hytten med, möjligtvis en verkstadskalender (alla vet väl vad som finns på dem?) på väggen ovanför slafen. oftast brukar man ha en hockey logo, lastbilens märke, eller en svensk/amerikask/ sydstatsflagga eller inget alls i fulvolvon jag kör hänger däremot en lapp jag gjort själv med texten "jag kör volvo av en anledning: kör jag scania skulle jag bli bäst, då känner du dig underlägsen". mest bara en skojsak för att skämta med slavdrivaren Åh, du är en trucker? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts