Vice. Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 (redigerad) http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...mp;#entry951876 (om du scrollar ner lite på den sidan har Foo en formel till dig) Edit: Jag har själv sökt runt en del på nätet innan Stell svarade på min fråga i tråden, men jag hittade ingen bra förklaring på varför det blir som det blir, så jag fick tro på det Stell sa. Hittar du något kan du gärna säga till dock, jag är fortfarande nyfiken! Edit2: Kom på att det kanske inte alls var detta du var ute efter att veta, men jag låter det stå ändå, utifall att. Jo, gött det var det. Men hur länge hade han den i frysen innan han slog den i bordet? Kan du kanske kolla det. För som Stellan säger, flaskan kommer spricka om den fryser helt. Så den skall vara nästan fryst bara. =) Redigerad 23 april, 2008 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Jo, gött det var det. Men hur länge hade han den i frysen innan han slog den i bordet? Kan du kanske kolla det. För som Stellan säger, flaskan kommer spricka om den fryser helt. Så den skall vara nästan fryst bara. =) Pja.. Max en timma skulle jag tippa på. Om du ska pröva tricker själv är ett tips att gå och känna på flaskan lite då och då för att se hur kall den är. Jag kan inte riktigt säga hur kall den "borde" kännas, men gå på känsla, och funkar det inte är det bara att stoppa in den i frysen en stund till! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Pja.. Max en timma skulle jag tippa på. Om du ska pröva tricker själv är ett tips att gå och känna på flaskan lite då och då för att se hur kall den är. Jag kan inte riktigt säga hur kall den "borde" kännas, men gå på känsla, och funkar det inte är det bara att stoppa in den i frysen en stund till! Coolt skall jag prova. Tack. Skall ha fest här i helgen och tänkte stajla lite för mig själv. Öl-frysningsgrejen och mentos + cola light tänkte jag köra. Blir nog fina fisken. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Coolt skall jag prova. Tack. Skall ha fest här i helgen och tänkte stajla lite för mig själv. Öl-frysningsgrejen och mentos + cola light tänkte jag köra. Blir nog fina fisken. Akta Mentos+cola-tricket inomhus då! Haha. Sen vet jag inte om det funkar med någon annan öl än Corona, men det borde det ju göra (öl som öl, right?). Corona är dock en rekommendation för öltricket, just eftersom att flaskan är genomskinlig. Det ger mest visuell effekt då Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 (redigerad) Edit: Jag har själv sökt runt en del på nätet innan Stell svarade på min fråga i tråden, men jag hittade ingen bra förklaring på varför det blir som det blir, så jag fick tro på det Stell sa. Hittar du något kan du gärna säga till dock, jag är fortfarande nyfiken! Stells teori är emellertid fel - och enligt den behöver man aldrig ens knacka flaskan i något hårt för att det ska frysa. Anledningen är som följer: En blandning får mixade attribut från dess innehåll. Öl innehåller bl a alkohol och vatten, således är dess fryspunkt är under vattnets, men över alkoholens. Koldioxiden i sin tur, sänker fryspynkten betydligt. När du knackar den kalla flaskan i bordet separerar du koldioxiden från resten. Inte all förstås, men tillräckligt för att fryspunkten ska höjas till den nivå då den är över drinkens temperatur - vätskan fryser. Fenomenet kallas Supercooling. Jag brukar kalla mig själv för en supercooling också. Redigerad 24 april, 2008 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 När man pratar om brännskador, vad är t.ex. "andra gradens" brännskador? Tittar man på hur allvarliga dom är, hur utbredda eller vad är det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 När man pratar om brännskador, vad är t.ex. "andra gradens" brännskador? Tittar man på hur allvarliga dom är, hur utbredda eller vad är det? Hur många hudlager som påverkas. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 vad skulle det kosta att frakta hit en 200 kilos skoter från USA? vad skulle tullavgiften vara och vad skulle det kosta att registera den? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 När man pratar om brännskador, vad är t.ex. "andra gradens" brännskador? Tittar man på hur allvarliga dom är, hur utbredda eller vad är det? @wiki "Faktorer som påverkar en brännskadas svårighetsgrad är * Djup ( temperaturen + exponeringstiden) * Utbredning * Var på kroppen * Den skadades ålder.Barn och gamla är känsligare för brännskador Brännskador delas in i: * Ytlig delhudsbrännskada (första graden) överhuden skadas. Huden blir röd och svider * Djup delhudsbrännskada (andra graden) överhud och läderhud skadas. Huden blir röd och svullen,smärta. Man får blåsor. * Fullhudsbrännskada (tredje graden ) alla hudlager skadade. Även underliggande vävnader kan ha skadats. Huden blir brun/svart och oelastisk. Känselnerverna är förstörda. " Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 vad skulle det kosta att frakta hit en 200 kilos skoter från USA? vad skulle tullavgiften vara och vad skulle det kosta att registera den? Jadu, Kan ju gissa på att det skulle gå på +5.000kr, Är den hel eller i delar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Typiska skillnader och likheter imellan judendom och islam? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Typiska skillnader och likheter imellan judendom och islam? Hinner/Orkar inte plocka fram allt nu. Men kolla här Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Hinner/Orkar inte plocka fram allt nu. Men kolla här Ty! Någon som har HOWHOW's msn? Gammal medlem som vart bannad. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Ty! Någon som har HOWHOW's msn? Gammal medlem som vart bannad. Sidofråga: varför blev han bannad? minns inte han gjorde något jävligt, trodde han bara gick och brann upp Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Sidofråga: varför blev han bannad? minns inte han gjorde något jävligt, trodde han bara gick och brann upp Han var en idiot. Det är svar nog. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Han var en idiot. Det är svar nog. Räcker väl för mig Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Ty! Någon som har HOWHOW's msn? Gammal medlem som vart bannad. Japp: robinwarna at hotmail.com Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 (redigerad) "Din portering av *NUMMER* till Tele2 är godkänts. Portering kommer att ske 2008-04-25 03:00:00. Välkommentill Tele2. MVH Tele2". AHH! Enligt klocka.nu/ så borde något ha hänt.. Men jag ser ingenting! EDIT: Ahhh. 03:00:00. Vad homosexuellt. Men, vad ska hända ens? .___. Redigerad 24 april, 2008 av Sikorka Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Pinsam fråga för en sån som mig: vilken av dessa bör jag välja att klippa en packning av som ska sitta framför katalysatorn på min kingcab? (hittar inga packningar i rätt storlek) Asbestfritt packningsmaterial Packningsmaterial i gummikork Packningspapper (detta är helt vanlig packning för t.ex saker som ska vara oljetäta) då jag inte direkt varit intresserad i materialet i avgaspackningarna =/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 AHH! Enligt klocka.nu/ så borde något ha hänt.. Men jag ser ingenting! EDIT: Ahhh. 03:00:00. Vad homosexuellt. Men, vad ska hända ens? .___. Om du valt att portera ditt nummer borde du veta vad det är. Portera är när du flyttar över ett gammalt nummer till ett nytt abonnemang/kontantkort från ditt nuvarande abonnemang/kontantkort. Om du t.ex. har 070-1234567 hos Telia och sen vill byta till Tele2 så får du ett nytt simkort. Med en portering så behåller du ditt nummer, fast det går över till Tele2 och ditt förra simkort blir obrukbart. Brukar gå på något dygn mellan operatörer och går på några minuter inom samma operatör. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts