eXotic Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Jag har hört åtskilliga historier om att ett trådlöst nätverk ger mycket sämre hastigheter än ett via sladd. Beror sådant på hur "fin" router man har, eller är det något vanligt förekommande? I lägenheten vi ska flytta till ligger nämligen telefonjacket/bredbandsuttaget så långt från "mitt" rum som man kan komma. Visst kan en trådlös router sega ner. Men det är också olika från router till router och vad du har för hastighet i jacket. Vi har just nu 2Mbit här hemma och jag får alla 2Mbit in i min dator när den är igång ensam och den är ansluten trådlöst. Så med vår router och med den här hastigheten så är det ingen skillnad mellan sladd och trådlös. Ska bli intressant att se huruvida routern klarar av att skicka 8Mbit till mig sen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Visst kan en trådlös router sega ner. Men det är också olika från router till router och vad du har för hastighet i jacket. Vi har just nu 2Mbit här hemma och jag får alla 2Mbit in i min dator när den är igång ensam och den är ansluten trådlöst. Så med vår router och med den här hastigheten så är det ingen skillnad mellan sladd och trådlös. Ska bli intressant att se huruvida routern klarar av att skicka 8Mbit till mig sen. Jag skaffade just en dlink DI-524 och jag kommer upp i samma hastighet med wlan som med sladd, dvs ganska precis 7Mbit ner. Tror inte det är något speciellt med den routern. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Jag skaffade just en dlink DI-524 och jag kommer upp i samma hastighet med wlan som med sladd, dvs ganska precis 7Mbit ner. Tror inte det är något speciellt med den routern. Nej, alltså. Det behöver inte vara en speciell router för att den ska klara av. Men det finns sådana som inte klarar av höga hastigheter. Men som sagt, det behövs inte någon speciell router för att klara av höga hastigheter. Eller du kanske syftade på mitt senare uttalande om 8Mbit? I sådana fall så kan jag nog bli glad då vi har en dlink, inte samma modell dock. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Vi har 8mbit här hemma och jag är en bit ifrån routern. Droppar från internet någon gång i timmen. Ya-hooo! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Vi har 8mbit här hemma och jag är en bit ifrån routern. Droppar från internet någon gång i timmen. Ya-hooo! Så var det för mig hela vintern. Sen i januari har det flutit på perfekt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Det är precis sådana saker jag är rädd för.. Vet även att Qouad får jättemycket bättre hastighet så fort han sätter i en sladd. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Sitter på andra sidan huset med trådlöst och jag får lite laggspikar någon gång i timmen som bara märks om man spelar online, typ. Allt annat går finfint! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Jag har hört åtskilliga historier om att ett trådlöst nätverk ger mycket sämre hastigheter än ett via sladd. Beror sådant på hur "fin" router man har, eller är det något vanligt förekommande? I lägenheten vi ska flytta till ligger nämligen telefonjacket/bredbandsuttaget så långt från "mitt" rum som man kan komma. Såna här använder jag här hemma. Dom använder outnyttjade 0:an i eluttaget för och ger precis samma hastighet som med vanlig lankabel. Viktigt att köpa de dyrare eftersom att dessa klarar bättre hastigheter. Finns på Teknikmagasinet bl.a.! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Såna här använder jag här hemma. Dom använder outnyttjade 0:an i eluttaget för och ger precis samma hastighet som med vanlig lankabel. Viktigt att köpa de dyrare eftersom att dessa klarar bättre hastigheter. Finns på Teknikmagasinet bl.a.! Jaha, så de funkar bra alltså? Har alltid varit lite skeptisk till dem. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Finns det någon mall som skall följas av lärare, när de gör prov? Gjorde slutprov i Företagsekonomi A i lördags (vilket gick 100% åt h*lvete) och provet var på 7 sidor!!! Alla andra prov jag gjort har varit på maximalt 3 sidor. Lärarinnan är helt absurt korkad, gnällig som f*n. Och jag vill veta om hon FÅR ha ett prov på 7 sidor...? Hur många sidor var ert slutprov på, ni som läst samma kurs? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 (redigerad) Jaha, så de funkar bra alltså? Har alltid varit lite skeptisk till dem. Det beror mycket på kvaliten av eldragningen i huset, och vägen mellan uttagen.. Sitter dom på samma "linje" så yay, men måste signalen växla till.. uhh vad heter de... en annan kable.. genom typ proppskåpet.. så... maybe fail, might work, might not Redigerad 22 april, 2008 av GiZmo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Såna här använder jag här hemma. Dom använder outnyttjade 0:an i eluttaget för och ger precis samma hastighet som med vanlig lankabel. Viktigt att köpa de dyrare eftersom att dessa klarar bättre hastigheter. Finns på Teknikmagasinet bl.a.! Hur fasen ska det gå till? En LAN-kabel innehåller ju ett antal sladdar medan jord bara är en. Är dessa bara där för skoj? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Hur fasen ska det gå till? En LAN-kabel innehåller ju ett antal sladdar medan jord bara är en. Är dessa bara där för skoj? Den omvandlar signalen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Finns det någon mall som skall följas av lärare, när de gör prov? Gjorde slutprov i Företagsekonomi A i lördags (vilket gick 100% åt h*lvete) och provet var på 7 sidor!!! Alla andra prov jag gjort har varit på maximalt 3 sidor. Lärarinnan är helt absurt korkad, gnällig som f*n. Och jag vill veta om hon FÅR ha ett prov på 7 sidor...? Hur många sidor var ert slutprov på, ni som läst samma kurs? Tror inte ens vi hade något slutprov på den kursen.. Men i övrigt så låter inte sju sidor så hemskt ändå. Det beror mycket på kvaliten av eldragningen i huset, och vägen mellan uttagen.. Sitter dom på samma "linje" så yay, men måste signalen växla till.. uhh vad heter de... en annan kable.. genom typ proppskåpet.. så... maybe fail, might work, might not Hmm. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 (redigerad) Finns det någon mall som skall följas av lärare, när de gör prov? Gjorde slutprov i Företagsekonomi A i lördags (vilket gick 100% åt h*lvete) och provet var på 7 sidor!!! Alla andra prov jag gjort har varit på maximalt 3 sidor. Lärarinnan är helt absurt korkad, gnällig som f*n. Och jag vill veta om hon FÅR ha ett prov på 7 sidor...? Hur många sidor var ert slutprov på, ni som läst samma kurs? Låter konstigt. Vi har flera gånger fått haft prov (vanliga dessutom, inga slutprov) på 5-6 sidor. Säkert sju också någon enstaka gång. Sedan tror jag absolut hon får ha ett prov på sju sidor. Frågan är väl om det uppskattas av eleverna. Själv skulle jag vara nöjd. Så länge det inte går över 10 sidor så är det lugnt. Redigerad 22 april, 2008 av kicken Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Hur ändrar man namnet på en topic man själv skapat? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 (redigerad) Hur ändrar man namnet på en topic man själv skapat? Det går inte. Vill du ha det bytt så är det bäst att rapportera. Redigerad 22 april, 2008 av Quattro Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Varför kan jag inte adda Tweak på msn?! Vi har försökt i över en månad nu, utan resultat. Jag lägger till honom, och ingenting händer på hans sida. Jag tar bort honom från mina hotmailkontakter och msnlistan för att låta honom försöka, och ingenting händer. Sen byter vi, så att han tar bort mig, och går igenom samma procedur igen, men absolut inte ett skit händer. Jag vill ju ha Tweak . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Varför kan jag inte adda Tweak på msn?! Vi har försökt i över en månad nu, utan resultat. Jag lägger till honom, och ingenting händer på hans sida. Jag tar bort honom från mina hotmailkontakter och msnlistan för att låta honom försöka, och ingenting händer. Sen byter vi, så att han tar bort mig, och går igenom samma procedur igen, men absolut inte ett skit händer. Jag vill ju ha Tweak . OUCH! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Varför kan jag inte adda Tweak på msn?! Vi har försökt i över en månad nu, utan resultat. Jag lägger till honom, och ingenting händer på hans sida. Jag tar bort honom från mina hotmailkontakter och msnlistan för att låta honom försöka, och ingenting händer. Sen byter vi, så att han tar bort mig, och går igenom samma procedur igen, men absolut inte ett skit händer. Jag vill ju ha Tweak . Gai Thaan vill inte att ni ska böga er. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts