Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Någon som har ljudklipp på en muslimsk böneutropare eller kan ladda ner det från en video på youtube eller något och skicka till mig? Vore jättesnällt!

Typ denna: http://youtube.com/watch?v=EAvlimEYEpQ

Har också letat efter sånt, skulle uppskattas!

När jag var i Turkiet var det en speciell känsla att blicka ut över Istanbul i soluppgången och dricka äppelté samtidigt som man lyssnade på böneutroparna.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också letat efter sånt, skulle uppskattas!

När jag var i Turkiet var det en speciell känsla att blicka ut över Istanbul i soluppgången och dricka äppelté samtidigt som man lyssnade på böneutroparna.

Det är inte i det syftet jag vill ha det, det är till ett skolarbete, men ja det verkar sjukt stämningsfyllt och mysigt.

Ska du ha hela? 8 min?

Nej, det räcker med första minuten. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack alla som försökte också!

Inga problem! Måste ha blivit fel någonstans på min...

Tänkte mig först optimistiskt nog att jag skulle vara först, du skulle ha bråttom som fan för att få den klar tills morgondagens muntliga redovisning. Så, du lyssnar 5 sekunder på min, kör över den på mp3-spelaren/whatever och gör bort dig totalt imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte mig först optimistiskt nog att jag skulle vara först, du skulle ha bråttom som fan för att få den klar tills morgondagens muntliga redovisning. Så, du lyssnar 5 sekunder på min, kör över den på mp3-spelaren/whatever och gör bort dig totalt imorgon.

Åh vad kul det hade varit att se! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

<br />Inga problem! Måste ha blivit fel någonstans på min...<br /><br /><br />Tänkte mig först optimistiskt nog att jag skulle vara först, du skulle ha bråttom som fan för att få den klar tills morgondagens muntliga redovisning. Så, du lyssnar 5 sekunder på min, kör över den på mp3-spelaren/whatever och gör bort dig totalt imorgon.<br />
<br /><br /><br />

So much for att jag hjälpte dig med ditt arbete om läkemedelsföretaget. :D Hahahaha, underbar tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pee-see heter det väl ändå här i Sverige. :doh:

I was driving with you.

Han i Troja heter Eudorus, inte Eudoros.

Intressant. Jag visste inte att 'Eudoros' hade anknytning till grekisk mytologi och då är jag ändå ganska bevandrad i densamma.

Om du någon gång startar en skofabrik i Taiwan har du namnet där btw. :) "One goal, one passion, one shoe - Eudoros."

Ni har ju spelat in i mono. :D

Här kommer en med bättre kvalité:

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/beffo.se-v...bcihh-tweak.mp3

Heh. Bra där.

---

Jag satt här och funderade. Det är ju allmänt känt att organismen Homo Sapiens med den moderna medicinens och teknikens hjälp kan leva med t.ex. bara en njure eller bara en lunga, inga ben, inga armar etc. Hur mycket (%) av kroppen kan man teoretiskt ta bort och ändå hålla organismen levande? Min gissning är att man kan avlägsna över hälften av lekamens beståndsdelar utan problem. 60%.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...