StellHell Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Vem var det igentligen som kom på att när klockan är 13.00 är den 1 och när den är kl. 14.00 är den 2 lika så med kl. 15.00 = 3 kl. 16.00 = 4 etc. Men i England/USA när klockan blir 1 på eftermiddagen så har de 01.00PM lika så med 2 så blir det 02.00PM. Hoppas detta inte blev för krångligt Kom på? Klockan går bara till 12 (ett varv), vilket på den börjar om på ett igen. Skillnaden är att man antingen kör på 24-timmar (dygn) eller 12-timmar. Har man 24-timmars så får man helt enkelt lägga till den siffran klockan står på efter 12, så klockan 1 blir således 12+1 = 13. I USA (och alla andra länder som har 12-timmars) så börjar det om när klockan slagit 12. Det fixar dom med AM (Ante Meridiem - Före middag på latin) och PM (Post Meridiem - Efter middag på latin). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Finns det nån Eniroliknande grej där man kan söka efter folk på ålder? T.ex. om jag vill hitta Ann Ahl från Lemmtorp född -69? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Kom på? Klockan går bara till 12 (ett varv), vilket på den börjar om på ett igen. Skillnaden är att man antingen kör på 24-timmar (dygn) eller 12-timmar. Har man 24-timmars så får man helt enkelt lägga till den siffran klockan står på efter 12, så klockan 1 blir således 12+1 = 13. I USA (och alla andra länder som har 12-timmars) så börjar det om när klockan slagit 12. Det fixar dom med AM (Ante Meridiem - Före middag på latin) och PM (Post Meridiem - Efter middag på latin). Aha då vet jag Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Finns det nån Eniroliknande grej där man kan söka efter folk på ålder? T.ex. om jag vill hitta Ann Ahl från Lemmtorp född -69? Vet inte om det är detta du söker med Birthday.se? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Finns det nån Eniroliknande grej där man kan söka efter folk på ålder? T.ex. om jag vill hitta AnnAhl från Lemmtorp född -69? Tro inte att det där passerade obemärkt förbi... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Eudorados är ju knappt nära. Fan va skumt att man aldrig kollar så noga. Jag har alltid tänkt Enduros. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Tro inte att det där passerade obemärkt förbi... Det var ju det som var hela grejen. Ann Ahl - Anal Lemmtorp - Lemm, Penis Född -69 - 69:an Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Är detta nått nytt? Eller har det funnits länge? Ser att den byts mellan åt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Är detta nått nytt? Eller har det funnits länge? Ser att den byts mellan åt Ny (?) reklam bara. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Har den där reklamen där nere funnits länge? Annars är det jag som inte märkt den. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Om minnet inte felar mig så la hultan till dom för 1-2 veckor sen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Ny fråga: Är mitt nick så svårstavat som man ser att folk verkar tycka? Tycker jag inte. Rejven-e. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 16 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Finns det nån Eniroliknande grej där man kan söka efter folk på ålder? T.ex. om jag vill hitta Ann Ahl från Lemmtorp född -69? www.upplysning.se Mitt ständiga flaggskepp, ohoy! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Hur startade det hela med Erv, och varför? Jag har aningar om att det var Jacker och Panimala som startade den hela lokala "memen". Erv ma livin'! Tacksam för schnella svar! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 (redigerad) link plx Förlåt för att jag svarar så sent. http://gtasajtentux.110mb.com/login.php Funkar det för er andra att logga in på sidan? om inte, vad kan felet va? Redigerad 16 april, 2008 av Tux Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Fan va skumt att man aldrig kollar så noga. Jag har alltid tänkt Enduros. Ja me fast ibland läser jag namnet som det egentligen är men sedan skiter jag i det och untalar det enduros. blir så jobbigt att ställa om sig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Förlåt för att jag svarar så sent. http://gtasajtentux.110mb.com/login.php Funkar det för er andra att logga in på sidan? om inte, vad kan felet va? Fungerarde för mig att logga in, Fast det var bara svart sen och stog "Du är nu Inloggad." Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Fungerarde för mig att logga in, Fast det var bara svart sen och stog "Du är nu Inloggad." Mm okej!, jo men det ska stå så . Men varför funkade det då inte i skolan? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Fungerarde för mig att logga in, Fast det var bara svart sen och stog "Du är nu Inloggad." Fungerade för mig också, Tux. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Logga in går bra sen skickas man hit! och då är det stopp. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts