Boomer Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Vem är det som säger följande i låten Knocking On Heavens Door av Guns and Roses? You just better start sniffin' your own rank subjugation jack 'cause it's just you against your tattered libido, the bank and the mortician, forever man and it wouldn't be luck if you could get out of life alive. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Finns det nåt sätt att piggna till snabbt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Finns det nåt sätt att piggna till snabbt? Duscha iskallt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Finns det nåt sätt att piggna till snabbt? Kaffe? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Finns det nåt sätt att piggna till snabbt? Jag brukar dränka mig i iskallt vatten varje morgon då jag kliver upp. Det fungerar rätt bra, åtminstone för att komma ur "sömn-dvalan" man ibland befinner sig i. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 VAd heter ordet "invandrare" respektive "utvandrare" på engelska? har fundelerat ett tag och min engelskalärare i gymnasiet fick det till attj ag var nån sorts rånazist och bankade skiten ur dem varje morgon och kväll. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 VAd heter ordet "invandrare" respektive "utvandrare" på engelska? har fundelerat ett tag och min engelskalärare i gymnasiet fick det till attj ag var nån sorts rånazist och bankade skiten ur dem varje morgon och kväll. Immigrant och emigrant. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Immigrant och emigrant. Ah, då får jag tacka och bocka extremt mycket för ett snabbt svar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Kan någon vara så snäll och svara på min tidigare fråga om hur man "distar" en el-gitarr. Gör man något med förstärkaren? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 (redigerad) Kan någon vara så snäll och svara på min tidigare fråga om hur man "distar" en el-gitarr. Gör man något med förstärkaren? Jag läste inte din fråga tidigare men om du undrar hur det fungerar rent tekniskt så är det så att man "trycker" ihop signalen. Normalt "rent" ljud går ju i runda vågor upp och ner (1). Distat ljud (2), där är topparna nedtryckta så att det snarare blir plana toppar. Det man gör i en förstärkare är att man helt enkelt höjer volymen på signalen för att få så hög volym att rören inte klarar av att spela rent och därför helt enkelt trycker ihop topparna. I en distpedal fungerar det ungerfär likadant men istället för rör har man t.ex. lysdioder/vanliga dioder som distar på ett liknande sätt. http://img338.imageshack.us/img338/9117/68605507gm6.png Redigerad 11 april, 2008 av R2D2 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Jag läste inte din fråga tidigare men om du undrar hur det fungerar rent tekniskt så är det så att man "trycker" ihop signalen. Normalt "rent" ljud går ju i runda vågor upp och ner (1). Distat ljud (2), där är topparna nedtryckta så att det snarare blir plana toppar. Det man gör i en förstärkare är att man helt enkelt höjer volymen på signalen för att få så hög volym att rören inte klarar av att spela rent och därför helt enkelt trycker ihop topparna. I en distpedal fungerar det ungerfär likadant men istället för rör har man t.ex. lysdioder/vanliga dioder som distar på ett liknande sätt. http://img338.imageshack.us/img338/9117/68605507gm6.png Tack så jätte mycket ! Vet du var på en förstärkare man skruvar upp signalen? Har en Cosm Cube 30. Finns det någon "Signal" knapp? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Tack så jätte mycket ! Vet du var på en förstärkare man skruvar upp signalen? Har en Cosm Cube 30. Finns det någon "Signal" knapp? Gain-ratten. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Hej alla! två snabba frågor då jag inte är los expertos på datorer. 1: har fixat en trial verison av worms som man kan spela fulla spelet X antal minuter, men det står spelet inte är gjort för XP, hur fan får jag det att funka? 2: tänjer nog ordentligt på reglerna, men kan man fixa så trial tiden blir typ 999999999999 år eller något sånt? vet det ska funka på äldre trials Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 (redigerad) Hej alla! två snabba frågor då jag inte är los expertos på datorer. 1: har fixat en trial verison av worms som man kan spela fulla spelet X antal minuter, men det står spelet inte är gjort för XP, hur fan får jag det att funka? 2: tänjer nog ordentligt på reglerna, men kan man fixa så trial tiden blir typ 999999999999 år eller något sånt? vet det ska funka på äldre trials 1. Testat kompabilitetläge? 2. Ett simpelt trick som kanske funkar på ett så gammalt spel är att stoppa (går det?) eller vrida tillbaka datorns klocka, funkar inte det så gå in i BIOS och ändra klockan där reason for edit: stavfel Redigerad 11 april, 2008 av Valle-Ball Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2008 (redigerad) Hej alla! två snabba frågor då jag inte är los expertos på datorer. 1: har fixat en trial verison av worms som man kan spela fulla spelet X antal minuter, men det står spelet inte är gjort för XP, hur fan får jag det att funka? 2: tänjer nog ordentligt på reglerna, men kan man fixa så trial tiden blir typ 999999999999 år eller något sånt? vet det ska funka på äldre trials 1. Du menar originalspelet? Det funkar om du kör det genom programmet dosbox. dosbox kan dock vara lite knepigt att använda men läs manualen etc så fixar du det. How to get Worms running under WinXP: o Install DosBox0.63 o Choose Start->All Programs->DosBox-0.63->DosBox.conf (opens in notepad) o Set "fullscreen=true" in the [sdl] section o Set "cycles=10000" in the [cpu] section o Set "core=full" in the [cpu] section o Choose Start->All Programs->DosBox-0.63->DosBox o Insert Worms CD-ROM o type "mount c c:\" at the dosbox prompt o type "mount x x:\ -t cdrom" at the dosbox prompt where x is the drive letter of your cdrom drive o Change to your cdrom drive by typing "x:" where x is the drive letter of your cdrom drive o Type "setup" to install worms on c: drive. Let setup choose your soundcard and select "Save settings and exit setup" to return to prompt o Type "worms" to start game o Note there's a small delay (approx 10 secs) when it loads the third movie. o Select "Worm Options" o Select "Video Options" o Set "Full motion video" to "Off" o Set "Double Buffered Screen" to "On" o Play the game! Eftersom du knappast har en CD(?) kan du hoppa över de stegen. 2. Det där är givetvis mot forumregel §1.1. Redigerad 12 april, 2008 av Umberto Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 12 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2008 Ah, tack till både umberto och valle-ball allt löste sig tillslut Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 12 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2008 Tjena. Undrar hur mycket ungefär jag skulle få för min Playstation 2 och 20~spel med manual, fodral och rena skivor hos EB games? Tänkte kolla lite smått på Ps3 och när man har den så skiter man i Ps2 så att säga! Någon som någonsin gjort något liknande? Så jävla sugen nu när IV närmar sig -.- Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 12 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2008 Kan höns simma? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2008 Kan höns simma? De kan (precis som alla andra djur) hålla sig flytande, men om det går speciellt fort framåt låter jag vara osagt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2008 Jag har två frågor. Vem var det som bestämde att norr ska vara upp på kartan? Och varför pratar alltid historialärare om historia i nutid? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts