Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Det kompenseras med att väldigt många nya TV-apparater inte går att stänga av helt.

Det ända kända märket som fortfarande sätta avstängingsknappar på sina apparater är just nu Sharp vilket är väldigt praktiskt!

Trots det är digital- och Xboxen samt hemmabiosystemet alltid på stand-by vilket resulterade i att jag köpte en "Stand-By Killer" som är väldigt praktisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma "misstag" hindrade mig från att kunna ordna med en film jag spelade in för ett halvår sedan. Det är väldigt svårt att hitta hur man gör i de flesta manualer och uppmärksammas inte tillräckligt.

Ett I-landsproblem med andra ord. :lol:

Tack, det fungerar "bättre" men nu när jag öppnar mappen CD-RW så är den helt tom. Uppdaterar jag händer ingenting. Jag har testat med båda sidor av skivan.

EDIT: Fungerar nu.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det är fullständig idioti imo. Finns det någon tanke bakom?
Amerikanska tjockisar ska slippa resa sig.

Att man ska kunna starta den med fjärrkontrollen, tror jag.
Samma sak, men mildare uttryckt :lol:

Jag fattar inte vad man ska med standby till egentligen, förutom om man ligger och är sjuk i sängen eller nåt.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker också det är jättekonstigt. Min far köpte en TV förra veckan, då märkte vi att det inte fanns någon strömbrytare. Om man är så lat att att man inte orkar gå förbi TV:n när man är klar, kan man ju bara skita i det. Det borde ju finnas alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet någon om ljudkvalitén i en bra mp3 spelare är mycket bättre än i en mobil?

Jag tycker att min Nokia 5310 Xpress Music har samma ljudkvalite som min iPod Nano (3rd Gen). Och det känns också lite som att Nokian ger ut mer Bas i hörlurarna än vad min iPod gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att min Nokia 5310 Xpress Music har samma ljudkvalite som min iPod Nano (3rd Gen). Och det känns också lite som att Nokian ger ut mer Bas i hörlurarna än vad min iPod gör.

Ok, fast iofs så har jag en k750i

Redigerad av kallelito
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, fast iofs så har jag en k750i

Om du använder Walkman-lurar så är det helt okej ljudkvalité i K750.

Edit: Använder själv det, och det funkar bra.

Edit2: Är det bara för mig som youtube vägrar visa videos? Eller, det funkar ibland men oftast inte. Har varit så sedan igårkväll.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur splittar man en avi-fil som ligger i en .rar till små delar, eftersom vissa trackers har det som krav?

Och är det 14 mb för mindre filmer, och 49-50 mb för större? :blink:

I winrar: "Split to volumes, bytes" 50 000 000 för stora filmer, 15 000 000 för mindre.. typ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1) När man startar datorn så startas en massa program. Jag har för mig att det finns någon sorts "Task Scheduler" eller liknande där man kunde klicka i och klicka bort program som ska startas respektive inte startas. Vart finns den någonstans?

2) Vissa program måste man gå in enskilt i och trycka. Är det så på MSN ? Vart klickar man för att MSN inte ska starta när datorn startar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...