Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Ni vet ju ingenting. Det är ju allmänt känt att om man underkatalyserar surhetsgraden så förminskas kolmassan i övergångsprocessen och då blir det inga q-reaktioner under sammansmältningen. Dvs har ni en överdimensionerad syra så joniseras den negativt mot paleontologimåttet, på samma sätt kan man därför inte heller, som mr_tobbe, påstå att potassiumfraktalens kvarkar i fas 3 blir varmare, tvärtom - de blir snällare.

thumbsup_739909_1.gif

Vad skulle vi göra utan dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och min flickvän funderar på att köpa kläder från USA.

Våran fråga är då om det finns någon allmän klädsida som t.ex caliroots, junkyard ?

Vi är båda lite annorlunda i klädesväg, jag mer skate/hiphop och hon lite mer åt baggy/cheap monday, så en sida som är som caliroots skulle då uppskattas.

Andra frågan är så självklart hur mycket vi skulle få betala i frakt för X antal klädesplagg?

Hur går det med tull och all sån jävla skit?

Jag vill ju inte köpa kläder för en billig pening från USA för att sedan betala massa i frakt/skatt/tull whatever och då komma upp i samma pris som här hemma i vårt ack så sköna land?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Våran fråga är då om det finns någon allmän klädsida som t.ex caliroots, junkyard ?

Vi är båda lite annorlunda i klädesväg, jag mer skate/hiphop och hon lite mer åt baggy/cheap monday, så en sida som är som caliroots skulle då uppskattas.

Andra frågan är så självklart hur mycket vi skulle få betala i frakt för X antal klädesplagg?

Jag vill ju inte köpa kläder för en billig pening från USA för att sedan betala massa i frakt/skatt/tull whatever och då komma upp i samma pris som här hemma i vårt ack så sköna land?

Ugg, påminns av när en polare i USA skickade mig en grej, 1-2 månader efteråt kom ett brev med en faktura, 200 fucking spänn i tullavgift..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tullverket om import från icke EU-länder

"Kalylatorn"

Dock verkar tullverkets information väldrigt rörig...

Annars är google din vän: http://www.google.se/search?hl=sv&q=tu...++usa&meta=

Jag ska till USA nästa lördag, kanske att man skulle smuggla med sig lite teknikprylar att sälja här i Sverige, ett tiotal iPods eller så =D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två frågor om fåglar som kan låta oseriös, men jag har funderat på det länge :mf_doof:

1: kissar fåglar? eller skiter dom bara?

2: är fåglarna ute när det snöar eller regnar (mycket)? altså, kan man höra fågelkvitter när det regnar eller snöar?

:mf_doof:

1:an är jag väl ganska säker på,

Kisset är i fast form och är utblandat med bajset, det är för att spara så mycket vätska som möjligt.

tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejejeje, jag skulle vilja låna någons flashback-konto så jag kan posta ett inlägg där. RavenE kan intyga att jag är pålitlig, för jag har lånat hans innan. Jag kan låna ditt igen om du vill. :mf_doof:

Tack så jättemycket på förhand. :mf_doof:

Varför inte skapa ett eget? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejejeje, jag skulle vilja låna någons flashback-konto så jag kan posta ett inlägg där. RavenE kan intyga att jag är pålitlig, för jag har lånat hans innan. Jag kan låna ditt igen om du vill. :mf_doof:

Tack så jättemycket på förhand. :mf_doof:

Sure you can. :mf_doof:

Samma lösen som förra gången?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har någon fin fakta om Normandie ( D day) som dom skulle kunna dela med sig utav? : >

Wikipedia är bra men vill ha från någon annan sida ( google har jag testat, ja)

D-day är fasen en av de mest omskrivna historiska händelserna som finns, google ger ju miljontalsresultat sorterade efter de bästa först. Testa igen.

Svenska träffar: http://www.google.se/search?q=landstigning...lient=firefox-a

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...