Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Testinlägg.

14 136 posts

*edit*

14 137 posts

Japp, det var som jag sa. Ett raderat meddelande försvinner, men postcounten består.

Det finns dock backups på inlägg, men dom syns ej för medlemmar eller får någon av oss i adminkåren heller. Hultan som har tillgång till dessa.

WoWtråden är ett bra exempel. 800+ sidor med posts försvann när mitt acc blev hackat. Efter lite strul så kom tråden tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man ska skicka ett paket via posten, kan man bara tejpa på en lapp med adressen på var man vill eller måste man ha något speciellt?

De gånger jag har skickat med posten har jag bara smetat på en lapp med adress, namn och allt sånt en bit upp i ett av hörnen på paketet. Frimärke krävs väl också tror jag, har för mig att sånt redan satt på de paket jag använde.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet vad Halvtitreringspunkten är för något?

En envärd syra (fråga inte) har en titrerpunkt, medan en tvåvärd har två. Halvtitrerpunkten är "mitten" på den första kurvan. Exakt vad detta innebär vill jag inte riktigt göra bort mig med genom min okunskap. :naughty:

oc321ktwmh40.gif

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En envärd syra (fråga inte) har en titrerpunkt, medan en tvåvärd har två. Halvtitrerpunkten är "mitten" på den första kurvan. Exakt vad detta innebär vill jag inte riktigt göra bort mig med genom min okunskap.:naughty:

oc321ktwmh40.gif

Absolut inte fullständig kunskap inom det här, men jag har hört talas om det.

Halvtitrerpunkten tror jag är när koncentrationen av syran och basen är lika stora i titrerinsprocessen (man bestämmer koncentrationen av ämnet som har okänd koncentration med något annat som man vet) i ämnena som används. Alltså när koncentrationen av de olika lösningarna är lika stor, t.ex. när mängden natriumhydroxid i mol är lika stor som mängden saltsyra i mol. Med andra ord så är partikelmängden i lösningen lika stor hos de båda. Det betyder att beroende på vilken bas och syra man har, samt dess koncentration, kommer pH-värdet variera vid halvtitrerpunkten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni vet ju ingenting. Det är ju allmänt känt att om man underkatalyserar surhetsgraden så förminskas kolmassan i övergångsprocessen och då blir det inga q-reaktioner under sammansmältningen. Dvs har ni en överdimensionerad syra så joniseras den negativt mot paleontologimåttet, på samma sätt kan man därför inte heller, som mr_tobbe, påstå att potassiumfraktalens kvarkar i fas 3 blir varmare, tvärtom - de blir snällare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni vet ju ingenting. Det är ju allmänt känt att om man underkatalyserar surhetsgraden så förminskas kolmassan i övergångsprocessen och då blir det inga q-reaktioner under sammansmältningen. Dvs har ni en överdimensionerad syra så joniseras den negativt mot paleontologimåttet, på samma sätt kan man därför inte heller, som mr_tobbe, påstå att potassiumfraktalens kvarkar i fas 3 blir varmare, tvärtom - de blir snällare.

:>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...