Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

När (och på vilken kanal) kan man lägga sig i TV-soffan och slötitta på lite hederlig gammal Texas Hold'em? För några år sedan så var det pokerturneringar på varje kanal, alla tider.. Men det verkar ha falnat lite. Nu för tiden ser jag bara på poker om jag råkar zappa in på det.

Så, på vilken/vilka kanaler och på vilken dag visas det poker egentligen?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När (och på vilken kanal) kan man lägga sig i TV-soffan och slötitta på lite hederlig gammal Texas Hold'em? För några år sedan så var det pokerturneringar på varje kanal, alla tider.. Men det verkar ha falnat lite. Nu för tiden ser jag bara på poker om jag råkar zappa in på det.

TV6 sänder väl Celebrity Poker Showdown? Eller har dom slutat med det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På TV4 Sport sänder dom det fan nästan hela tiden. Eftermiddag som kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanal 5 brukade visa World poker tour lite titt som tätt innan. Håll koll på www.tv.nu så får du bättre översikt, om du nu inte redan gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje kväll/natt på MTV3 MAX.

Mindre problem:

Du måste ta tv-soffan med dig och komma till Finland för att se kanalen.

:o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åldersgränser

Liksom i Sverige finns det olika åldersgränser att ta i betraktning när det kommer till köp av olika varor och tjänster. Åldersgränserna i Danmark motsvarar i många fall de svenska, med undantag när det kommer till köp av tobak och alkohol.

Kredit

I Danmark kan inte unga köpa på kredit innan de fyllt 18 år. Om de är under 18 år ska föräldrarna eller målsman godkänna köpet och skriva under på köpekontraktet. Om en omyndig person ingår avtal om att köpa något på kredit, är handlingen ogiltig. Varken föräldrar eller barn ska i så fall betala. Det gäller oavsett om avtalet har ingåtts muntligt eller skriftligt.

Film

Vissa filmer är förbjudna för barn under 15 eller 11 år. Andra filmer bör barn under 7 år inte se, men i princip är de tillåtna för alla. Om en vuxen följer med barnet på bio och barnet är över sju år, gäller inte åldersgränserna. Det kallas för "ledsageordningen".

Fyrverkeri

Du ska ha fyllt 18 år för att få köpa fyrverkerier i Danmark. Det gäller för nästan alla sorters fyrverkerier. Endast smatterband och liknande, får säljas till barn under 18 år. Smällare får varken säljas eller användas i Danmark. Fyrverkeripjäser får inte införas i Sverige utan Polisens tillstånd.

Tobak och alkohol

Det är förbjudet att sälja alkoholhaltiga drycker och tobaksprodukter till barn under 16 år i danska affärer. Om du vill köpa alkoholhaltiga drycker på ett värdshus, en restaurang eller liknande, ska du ha fyllt 18 år. Och kom ihåg att det är förbjudet att införa alkoholhaltiga drycker till Sverige om du är under 20 år. För att införa cigaretter till Sverige skall du vara över 18 år. Vill du föra in alkoholhaltiga drycker och tobak från Sverige till Danmark, måste du ha fyllt 16 år. Tulltjänstemännen kan begära bevis på din ålder.

källa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet om en bra sida där man kan köpa gammla eller begangade spel, jag är ute efter spelet Black till PS2, så om någon vet vart jag kan få tag i det (nytt eller begagnat) så kan ni ju PM'a eller skriva här. skulle vara uppskattat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet om en bra sida där man kan köpa gammla eller begangade spel, jag är ute efter spelet Black till PS2, så om någon vet vart jag kan få tag i det (nytt eller begagnat) så kan ni ju PM'a eller skriva här. skulle vara uppskattat.

Kan ju fortsätta på den linjen o fråga efter Red Alert... Hittade min gamla skiva idag men den va visst trasig :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just to be sure; om jag skriver ett inlägg och t.ex. Stell raderar det, då tas inlägget bort från min postcount eller hur?

På vBulletin är det så iallafall, men det är säkert inställningsbart som det mesta. Hur det är på GTAsajten kan jag dock inte svara på (och det var säkert det du ville veta :) ).

Kuriosa: När en mod/admin raderar en post så raderas den inte rent tekniskt på direkten, utan den "censureras" bara för meddlemar utan mod-/adminstatus i forumet. Den finns fortfarande kvar i databasen utifall behovet att återställa den skulle uppkomma. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På vBulletin är det så iallafall, men det är säkert inställningsbart som det mesta. Hur det är på GTAsajten kan jag dock inte svara på (och det var säkert det du ville veta :) ).

Kuriosa: När en mod/admin raderar en post så raderas den inte rent tekniskt på direkten, utan den "censureras" bara för meddlemar utan mod-/adminstatus i forumet. Den finns fortfarande kvar i databasen utifall behovet att återställa den skulle uppkomma. :D

Nej, jag talar naturligtvis om hamsterpajs forum. :)

När raderas posten/tråden helt då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...