Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Hej alla snälla!

Skulle behöva ha ganska mycket översättningshjälp!

Nu är det så att jag har gått och köpt mig ett par Küryakyn speglar med blinkers inbyggda till min Mean Streak!

Men installionen är helt på engelska och jag är inte särskilt bra på engelska, så jag undrar om någon vänlig själ skulle vilja översätta "ett par" saker?

Iallafall här kommer det jag vill ha översatt!

http://www.kuryakyn.com/documents/installation/1432-22HD-0105.pdf

På den är det ifrån Step 7 och ner!

Sen kunde jag inte hitta nåt pdf-dokument på Load equalizern och eftersom scannern strejkar så får jag väl skriva det här!

Introdutcion

Turn signal control modules and flasher units require a predetermined amount of load (resistance) in order to function properly. Often times, when L.E.D or small incandescent bulbs are are used in place of stock turn signals, the reduction in resistance is enough to render the turn signal control module or flasher unit inoperative. The purpose of a load equalizer is to add back some of this lost resistance so the turn signal control module or flasher does not notice that the stock signals are no longer in place.

Procedure A

Follow this procedure if either of the following statements are true:

- The only modification to the bike is that the stock signals have replaced with low draw turn signals.

-The bike has had the stock turn signals replaced with low draw turn signals and is equipped with a multifunction control module manufactured by someone other then Küryakyn.

Step 1

Choose a convenient location to splice the load equalizer into your wiring harness, normally under the seat or behind a side cover. Once installed, the load equalizer should be secured to a frame tube or similar structure to help dissipate heat. NEVER secure a load equalizer to any heat sensitive components.

WARNING

THE LOAD EQUALIZER MUST BE UPSTEAM OF ANY ATFERMARKET MULTIFUNCTION CONTROL MODULES ALREADY INSTALLED ON THE BIKE.

DO NOT INSTALL A LOAD EQUALIZER BEWEEN A MODULE AND THE TURN SIGNALS! FAILURE TO COMPLY MAY OVERLOAD THE MODULE RESULTING IN MODULE DAMAGE AND POSSIBLE FIRE

Step 2

The load equalizer three wires, two violet and one black. Using one of the supplied connectors, attach the black wire to ground. Using the remaining two connectors, attach one of the violet wires to the bike's left turn signal power wire and the other violet wire to the bike's right turn signal power wires.

Step3

Secure the load equalizer to the frame tube or similar structure. Neatly strap the wires in place as needed.

Det var hela, jag skulle var evigt tacksam till den mycket snälla person som kan översätta detta åt mig!

BTW jag hitta ingen bättre tråd att fråga i!

Redigerad av _EmiL_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

polisen gör det ändå! De kan säga vad som helst om anladningen! "Oj, någon blänkte till"

Det som man utgår ifrån är RB 28:11. Det vill säga följande, qoutar.

Om det finns anledning att anta att ett brott har begåtts på vilket fängelse kan följa, får kroppsvisitation göras på den som skäligen kan misstänkas för brottet för att söka efter föremål som kan tas i beslag eller annars för att utröna omständigheter som kan vara av betydelse för utredning om brottet. Annan än den som skäligen kan misstänkas för brottet får kroppsvisiteras, om det finns synnerlig anledning att anta att det därigenom kommer att anträffas föremål som kan tas i beslag eller att det annars är av betydelse för utredningen om brottet.

Med kroppsvisitation avses en undersökning av kläder och annat som någon bär på sig samt av väskor, paket och andra föremål som någon har med sig. Lag

Kroppsvisitation går alltså i hand i hand med visitering av väskor, paket och andra föremål som beskrivs. Det är då antingen upp till enskild polisman att göra bedömningen om det krävs en visitation eller så kan en åklagare begära visitation av en speciell person. Oftast är det dock polismannen och som Vice. sa så får dom inte visiter utan starka skäl. Sådana skäl kan vara att personen i fråga har ett förflutet som kriminell, personen är supporter och man känner igen honom sen tidigare. Man får även visitera fotbollssupportrar som ska just på väg att slåss om detta faller i syn. Även om polismannen misstänker att ett brott ska begås eller om han misstänker något annat.

Du ska veta att polismannen ska oftast om inte alltid göra en skriftlig rapport av detta. Då kan han bara inte säga "Det blänkte". Vad som begås då är tjänstefel och det har ju sina följder..

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kunnde hultenius komma på den snillrika idén att skapa detta forum?

Han skapade ju hemsidan först, och sedan insåg han väl att det behövdes en plats där man kunde fortsätta diskutera GTA-spelen. Eller så.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men sluta gå på sånt här trams, killen bedriver som sagt bara trolldom. Alternativt är i åldern då man älskar pengar, vill veta vad allting kostar, tävlar med sina kompisar om vem som har rikast pappor och inte drar sig för att ljuga.

På tal om det: Vad hände med gamla goda Benvit? Saknar den bortskämda snorungen lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...