AngryAxel Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Min pappas jobbarkompisar lurar i honom så mycket dumt. Idag sade han att om man drar ur ett USB-minne från datorn utan högerklicka i aktivitetsfältet och välja "säker borttagning av maskinvara" så kan hårddisken och/eller USB-minnet "brännas". Sant eller falskt? Falskt, va? Jag tror att det är en relativt låg risk för just USB-minnen, men det har hänt ett flertal gånger för mig att min iPod har kraschat när jag bara dragit ut den. Har dock inte hört att den kan 'bränna' hårddisken, men om man är rädd om USB-minnet (eller det som finns på det) kanske det är värt de där extra tio sekunderna för att vara säker på att inget ska försvinna. Är själv livrädd att det ska hända min externa USB-hårddisk, borde verkligen backuppa den. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Nja.. Men information kan man förlora, jojjomän det hände mig under andra världskriget då jag just hade fått tillgång till rysslands försvarsplan. Närå, men till min mobiltelefon så har jag ett litet 1 gb's minne och en gång drog jag ur det utan att ta "säker borttagning av maskinvara" och då blev minneskortet helt utrensat+ att det inte känner igen ändelser, så det går inte att spela upp något på det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Jo, jag vet att data kan försvinna, men det som de har tuttat i min far är att hårddisken/USB-minnet kan förstöras för alltid. http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif Rätt dumt förresten, själv brukar jag alltid bara dra ur minnet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Jojjomän, det är väl att det ska bli överström i kretsarna så det bränner sönder.. Ungefär som det kan bli när man stoppar in usb minnen upp och ner vänt, jojjomän, hände för mig en gång! Ingen skada skedd dock. -- Nä, nu är jag alldeles för trött. Men jag hoppas på att min expertis har hjälpt dig och din far. Hejsvejs. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2008 Vart kan man söka sommarjobb förutom ställen som bl.a livsmedelsaffärer, bensinstationer, hotell samt kommunalt? Ganska viktig fråga för mig just nu så jag skulle vara väldigt tacksam för svar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2008 Är detta headset helt drivet av USB eller är det bara strömförsörjning för vibrationen som är det? Jag vill koppla in det till PS3 som inte har nån teleplugg-kontakt, bara USB. Det här headsetet borde isf funka, men för 0 kr extra kan jag ju lika gärna ta vibration också - om jag fattat rätt? (Och TROMS kanske inte är bästa tråden, men det är ju en sån liten fråga ) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 18 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2008 Vart kan man söka sommarjobb förutom ställen som bl.a livsmedelsaffärer, bensinstationer, hotell samt kommunalt? Ganska viktig fråga för mig just nu så jag skulle vara väldigt tacksam för svar. Beror stort på vad du vill göra, om du inteh ar något körkort, prova terminalarbetare på något åkeri (bra betalt), eller fråga något åkeri om du får tvätta lastbilar (inte fullt lika bra betalt). men åkerier är ganska generösa med pengar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Är månen gjord av ost? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Är månen gjord av ost? Är du dum i huvudet? Båda frågorna är självklara. Det ena är nej, det andra är ja. Du får vara lekledare och placera dom själv. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Kan man få bättre hörlurar än Sennheiser HD555 i 800-kronorsklassen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Epoxylim, med bas och härdare. Jag har slängt bort förpackningen och glömt om det var något speciellt myskosätt man skulle blanda tillsammans dom på. Hur gör man? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Ta lika delar bas o härdare och blanda, sen limmar du det du vill. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 (redigerad) Sry om detta anses som Warez. Ja har laddat upp min första torrent på TPB och är lite noob. Ja har skapat en torrent från Bitlord 1.1 och nu står den på 100% så ja ändrade från ladda ner till Seeda. Kommer min torrent bli seedad nu eller? Och hur länge tar det innan sin torrent syns på TPB? För ja råka trycka på nåt rött kryss sen vet ja inte om ja trök på Ja eller nej för den syns inte nämligen. Och ja testar att ladda upp den igen men säger "Denna torrent är redan i vår databas" Redigerad 19 mars, 2008 av agent47 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Kan man hämta ut paket på posten utan att ha fått avin? Jag har ju kolli-id, kundnr, osv. Betalade med kort när jag beställde. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Vad heter det där programmet där dom städar hos folk och har det börjat än? Kan man hämta ut paket på posten utan att ha fått avin? Jag har ju kolli-id, kundnr, osv. Betalade med kort när jag beställde. Ska funka bra om du har leg. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Vad heter det där programmet där dom städar hos folk och har det börjat än? Rent hus, tror jag det heter. Och ja, det går på onsdagar 20.00 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Min pappas jobbarkompisar lurar i honom så mycket dumt. Idag sade han att om man drar ur ett USB-minne från datorn utan högerklicka i aktivitetsfältet och välja "säker borttagning av maskinvara" så kan hårddisken och/eller USB-minnet "brännas". Sant eller falskt? Falskt, va? Det blir typ programfel bara har jag för mig. Man ska alltid ta "säker borttagning av maskinvara". På tal om USB och "brännas" .. jag hade ett usb-minne jag körde över med stolen och när jag stoppade in den i datorn funkade den inte. "Nähä" tänkte jag och drog ut den och när jag tog tag i själva metallbiten man stoppar in så var den GLÖDHET så jag tappade den och då brände den nästan sönder min matta. Vad fan kan de ha berott på? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Det blir typ programfel bara har jag för mig. Man ska alltid ta "säker borttagning av maskinvara". På tal om USB och "brännas" .. jag hade ett usb-minne jag körde över med stolen och när jag stoppade in den i datorn funkade den inte. "Nähä" tänkte jag och drog ut den och när jag tog tag i själva metallbiten man stoppar in så var den GLÖDHET så jag tappade den och då brände den nästan sönder min matta. Vad fan kan de ha berott på? Att det gick ström från + till jord utan motstånd vilket ger samma effekt som på glödtråderna i en brödrost. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Att det gick ström från + till jord utan motstånd vilket ger samma effekt som på glödtråderna i en brödrost. Coolt, då kan jag rosta bröd med USB-minnen. Bra att veta. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Vad heter det där programmet där dom städar hos folk och har det börjat än? Ska funka bra om du har leg. Får tacka så mycket! Nu slapp jag vänta tills imorrn eller kanske iövermorrn! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts