Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Okej. Nej jag tänkte bara ifall typ ettan var "tillåten", precis som omskärelse av killar är okej. Men nu vet jag. :D

Fast ja, det kanske den är. Jag vet inte varför jag håller på och tar på mig expertrollen, förlåt. :D Men jag tror inte det. Och den innebar ju att man avlägnsar klitoris topp. Vilket kan liknas vid att fila av toppen på ollonet.. :P:teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast ja, det kanske den är. Jag vet inte varför jag håller på och tar på mig expertrollen, förlåt. :D Men jag tror inte det. Och den innebar ju att man avlägnsar klitoris topp. Vilket kan liknas vid att fila av toppen på ollonet.. :P:teehee:

Men att avlägsna klitoris borde väl ge samma effekt (Eller mer dramatisk?) som att omskära sig som kille. För ollonet blir ju mindre känsligt när man är omskuren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men att avlägsna klitoris borde väl ge samma effekt (Eller mer dramatisk?) som att omskära sig som kille. För ollonet blir ju mindre känsligt när man är omskuren.

Att avlägsna klitoris är som att hugga av ollonet, inte ta bort förhuden.

Edit: oj, det hade Tweak redan skrivit.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ingen penisläkare, men jag kan tänka mig att den härdas när man avlägsnar förhuden, vilket skulle förklara varför den blir mindre känslig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ingen penisläkare, men jag kan tänka mig att den härdas när man avlägsnar förhuden, vilket skulle förklara varför den blir mindre känslig.

Mjotack, jag är medveten om varför ollonet blir mindre känsligt när man är omskuren. Eller rättare sagt: När ollonet är härdat, för man kan ju härda det även om man inte är omskuren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket simpelt.

FGC_Types_987431_0.jpg

Ang. Penis. Ständig irritation och slitage på skinn gör att det hårdnar för att lättare motstå dessa slitage. Är du omskuren är det ett ständigt gnid mot ollonet som gör att huden kommer att hårdna för att minska "skadan". Detta gör att du kommer mista lite av känsligheten. Dock så är detta inget hinder, då utspännt skinn blir tunnare, och som alla vet så är penis en muskel som vid erektion blir blodfylld och sväller. Detta gör således att ollonet sväller till ett läge som ska passa just för samlag. Är du omskuren så är penis mer härdad för detta, och kommer på så vis att svälla lite mer för att kunna töja skinnet lite extra pga. att det har blivigt tjockare. Detta är det inte många som tänker på, utan tror dom ni antagligen att om man omskär sig så kommer man mista känseln i ollonet och få det svårare att få orgasm. Detta är såklart inte helt sant, men en liten, liten fördröjning kan inträda, vilket dock inte är något problem. Du kommer få en längre orgasm pga. detta istället. :teehee:

@Tux: Du kan inte framkalla endorfin utanför kroppen. Alltså konstgjord. Endorfin kan du dock framkalla på många andra sätt än vid just en orgasm. Smärta, stress, motion m.m. Om du kan lura hjärnan så skulle du kunna få fram endorfin när du vill eller konstant, men det finns inget sätt att göra det utan att utsätta dig för något som gör att det utsöndras. Du kan få ungefär samma välmående av morfin.

Oxytocin finns som läkemedlen Pitocin och Syntocinon. Ska dock påpekas att detta inte är någon som kan fås receptfritt. Används mest för gravida och ammande kvinnor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket simpelt.

FGC_Types_987431_0.jpg

Ang. Penis. Ständig irritation och slitage på skinn gör att det hårdnar för att lättare motstå dessa slitage. Är du omskuren är det ett ständigt gnid mot ollonet som gör att huden kommer att hårdna för att minska "skadan". Detta gör att du kommer mista lite av känsligheten. Dock så är detta inget hinder, då utspännt skinn blir tunnare, och som alla vet så är penis en muskel som vid erektion blir blodfylld och sväller. Detta gör således att ollonet sväller till ett läge som ska passa just för samlag. Är du omskuren så är penis mer härdad för detta, och kommer på så vis att svälla lite mer för att kunna töja skinnet lite extra pga. att det har blivigt tjockare. Detta är det inte många som tänker på, utan tror dom ni antagligen att om man omskär sig så kommer man mista känseln i ollonet och få det svårare att få orgasm. Detta är såklart inte helt sant, men en liten, liten fördröjning kan inträda, vilket dock inte är något problem. Du kommer få en längre orgasm pga. detta istället. :)

Gäller samma sak vi operation av förhuden på grund av att den är för trång eller? Har aldrig fattat det där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäller samma sak vi operation av förhuden på grund av att den är för trång eller? Har aldrig fattat det där :)

Om du menar känsligheten så ja.

Eller jag är inte hundra. Det finns ju olika sätt att operera trång förhud. Antingen så är det via omskärelse eller så skär de på något annat sätt, som jag inte riktigt vet hur man ska förklara. Men två snitt så det blir som två öron eller något. Inte alls snyggt, då är omskärelse att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt wikipedia så frigörs Endorfin och Oxytocin vid orgasm. Min fråga är, kan man framställa dessa ämnen? och typ, injektera dom in i kroppen så att man får orgasm i all evighet? :)

Känslan skulle nog inte kännas speciellt lik en orgasm i sådana fall. Samma lugn och välmående skulle väl dock inträffa. Men som The Dude sa så skulle antagligen valfri opiod vara lättare att inta och ge samma effekt som endorfiner med tanke på att de binder vid samma receptorer.

som alla vet så är penis en muskel som vid erektion blir blodfylld och sväller.

Penis är ingen muskel, den består av 3 svällkroppar.

Gäller samma sak vi operation av förhuden på grund av att den är för trång eller? Har aldrig fattat det där ;)

Jag har fr mig att detta har diskuterats i tråden förut. Man kan välja mellan att göra en full omskärning eller bara skära bort en del av förhuden. Vid en full omskärning tas hela förhuden bort och då "härdas" ollonet naturligtvis (dessutom försvinner nerver i förhuden). Om man bara skär bort en del av förhuden kommer den fungera precis som den normalt sett skulle och borde inte ge mindre känsel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle gissa på att han är överste professor på ett sjuhelvetes unversitet eller något liknande. Grymt allmäntvetande. :)

Att säga att jag besitter sådan kunskap känns lite löjligt faktiskt, tror inte du var så seriös med ditt påstående dodck. Jag går sista året NV, resten går nog att lista ut utifrån det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att säga att jag besitter sådan kunskap känns lite löjligt faktiskt, tror inte du var så seriös med ditt påstående dodck. Jag går sista året NV, resten går nog att lista ut utifrån det.

Haha, givetvis var jag inte riktigt 100 % seriös. Men nog verkar du rätt allmäntvetande dock, utifrån det (lilla) jag sett du skrivit på detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...